субота, 30. септембар 2023.

Slana bajadera

 Recept je preuzet sa Coolinarike od moje drage Edite, koja je ovaj recept objavila pre 12 godina pod nazivom, " Tko još ne voli tikvice" i ja sam ovaj recept napravila jednom davno, ali tog puta sam koristila plavi patlidžan.. ovih dana mi nešto palo na pamet da bih volela da pripremim neko jelo sa tikvicama, mada u mojim receptima ima dosta jela sa njima, ali htela sam baš da pripremim ovo jelo...

Ja sam malo izmenila recept ali ipak je to ono što je Edita pripremila i preporučila bih ovaj recept ako imate prilike da ga isprobate, ne čekajte dugo.

Recept ću napisati onako kako sam ga ja napravila.

Sastojci: 3 tikvice, 400 g pečenih ćurećih grudi, 250 g izrendanog sira po vašem izboru, 200 g kisele pavlake, 50 ml mleka, 4 jaja

za paniranje: 100 do 150 g brašna, 2 pune kašike izrendanog parmezana, nekoliko kašika panko mrvica, suvi začin, biber, 1 kašičica mešavine italijanskih začina

Priprema: Tikvice oprati, osušiti i na seckalici iseći tanje listiće po dužini, ako nemate tu seckalicu onda iseći što tanje nožem. Posoliti sve šnitice i ostaviti pola sata da tikvice ispuste tečnost.

Ako nemate ćuretinu, možete da koristite i piletinu..ja sam koristila pečene ćureće grude. Iseći meso na tanke šnitice, i na vrlo malo ulja ispeći meso ali ne mora da bude poptpuno pečeno. Blago posoliti i pobiberiti meso. 

Nama je ovde sledećeg vikenda praznik, dan zahvalnosti, pa ako vam ostane pečene ćuretine evo vam idealne prilike kako iskoristiti ostatak ćuretine.

Ako nemate ni jedno od ovih mesa, možete koristiti ćureću ili običnu šunku.

Sir izrendati a ja sam koristila provolone sir koji sam kupila već isečen u krugove.

Ocediti tikvice od viška tečnosti. U veći tanjir izmešati sve sastojke za paniranje. Svaki listić tikvice uvaljati u masu i ređati na pleh koji ste prekrili pek papirom. Trebaće vam 2 pleha.

Kad ste završili sa "paniranjem" tikvica ispecite u rerni na 180°C oko 20 minuta ili dok vam blago ne porumeni.

Ja sam koristila manji četvrtasti pekač koji je oko 22cm X 22cm, premazati sa malo ulja, ređati tikvice da se preklapaju, preko tikvica staviti red mesa a preko mesa red sira, pa opet red tikvica, red mesa, red tikvica i ponoviti još jednom i završiti sa tikvicama a preko tikvica završiti sirom..

U posebnu zdelu umutiti jaja, dodati kiselu pavlaku, mleko, suvi začin i biber i preliti preko sira. Malo viljuškom probosti tikvice da uđe tečnost od jaja i pavlake.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 30 do 40 minuta ili dok vam lepo ne porumeni odozgore.
Dok vam se bajadera hladi, vi napravite salatu i poslužiti toplo.


Ovo jelo je toliko dobro da bih vam preporučila da ga pripremite i svojim prijateljima da isprobaju i nešto drugačije.


Prijatno!!!!



Нема коментара:

Постави коментар