четвртак, 24. новембар 2022.

Lisnata pletenica

 Puno puta kad nam svašta nešto ostane po malo u frižideru, odlučim se za neko pecivo jer to mi je najlakši način da utrošim te namirnice koje nisam uspela da potrošim tokom nedelje...ovog puta me "gledaju" šampinjoni koje nikako da upotrebim i rešim da nam napravim lisnatu pletenicu sa njima.

Ovo nije originalno lisnato testo, ali je zaista dobro za ovakve slane pite...

Sastojci za testo: 325 g brašna, 100 ml toplog mleka, 50 g kiselog mleka, 4 g suvog ili 10 g svežg kvasca, 1 manja kašičica soli, 1 kašičica šećera, 1 jaje i pola umućenog od drugog jajeta, pola kesice praška za pecivo

i još: 80 g omekšalog putera

Za punjenje : 450 g šampinjona, 1 struk praziluka, 2 čena belog luka, 1 dobro puna kašika isečenog peršuna, 25 g maslaca za prženje i 1 kašika maslinovo ulja, 100 g izrendan gouda sir, i 100 g šunke ( može i bez ) semenke po izboru

Priprema: Prosejati brašno zajedno sa praškom za pecivo, dodati šećer, kvasac, toplo mleko, kiselo mleko ( ja koristim svoje domaće, vi ako nemate kiselo mleko može i gusti grčki jogurt ili kisela pavlaka ) kašičicu soli, 1 celo jaje a jedno umutiti viljuškom pa sipati pola u brašno a pola ostaviti za premazivanje pletenice i zamesiti testo. Svaki put kad mesim testo sipam manje brašna, ovde sam počela sa 300 g i onda sam dodavala po malo od preostalih 25 g da umesim glatko i meko testo koje se ne lepi za ruke. Oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Dok testo raste pripremite punjenje od šampinjona da ima dovoljno vremena da se ohladi dok testo raste.

U veći tiganj staviti puter i maslinovo ulje ili ulje koje koristite da se zagreje. Za to vreme očistiti, oprati i sitno iseći praziluk i pržite na osrednjoj temperaturi da luk omekša. Za to vreme dok se luk prži, očistiti i iseći šampinjone na pola, pa onda na nekoliko komada svaku polovinu, dodati u omekšali luk i pržiti ih dokle god sva tečnost ne uvri, dodati pred kraj beli luk i njega kratko propržiti i kad je sve uprženo, posoliti, pobiberiti i dodati isečen peršun. Skloniti sa ringle i ostaviti da se ohladi.

Izrendati sir a šunku onako ovlaš iskidati.

Naraslo testo podeliti na 5 jednakih delova, svaki deo je oko 110 g, blago premesiti i oblikovati svaku u kuglicu, prekriti providnom folijom i ostaviti da se odmore bar 5 minuta.

Svaki deo rastanjiti u obliku malog plitkog tanjira, premazati sa omekšalim puterom i stavljati jednu preko druge, zadnju, petu, ne premazujemo.

Pobrašniti radnu površinu i prvo rukama pa onda oklagijom rastanjiti testo u pravougaonik oko pola cm debljine.

Na sredini testa ( vizualno podeliti testo na 3 dela po dužini ) staviti prv izrendani sir, preko sira svuda rasporedite pripremljene šampinjone a preko šampinjona ovlaš pobacati iskidanu šunku. Ja sam imala malo viška sira te sam sipala preko šunke, ali ne mora.

Stranice iseći na 11 trakica i svaku trakicu prebaciti jednu preko druge a gornji i donji deo prebaciti preko nadeva da ne bi iscureo.

Kada ste završili sa prebacivanjem trakica preko, preneti pletenicu na pleh koji ste prekrili pek papirom, pokriti i ostaviti na toplom mestu oko 20 minuta da testo još jednom naraste.


Naraslu pletenicu premazati onom polovinom umućenog jajeta u koje ste dodali malo mleka, posuti semenkama po izboru i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Pečenu pletenicu preneti pek pairom sa pleha na žicu za hlađenje, pažljivo skloniti papir ispod i ostaviti da se ohladi pre nego što je sečete.

Ja sam ovog puta  malo kasnila sa mojom pletenicom i nisam mogla mnogo da čekam da se ohladi, te sam je sekla vruću, spolja je bila hrskava a unutra lisnta i meka.


Od cele pletenice ostalo nam je 4 parčeta za sutra i to ćemo mi, uz domaću pileću supu, pojesti za ručak.

Nadam se da na fotkicama možete da vidite koliko je to testo dobro i kako se lepo lista...definitivno nije lisnato testo, ali je podjednako dobro, ako ne i bolje, u zavisnosti ko šta više voli.


Prijatno!!!



Нема коментара:

Постави коментар