петак, 29. јануар 2016.

Fil od maka na mađarski način

Fantastičan fil za štrudle ili kiflice sa makom.


Sastojci:  225 g maka, 250 ml mleka, 60 g putera, 125 g šećera, prstohvat soli, 2 jaja

Priprema:  Prvo samleti mak. Ja koristim električnu mašinu za mlevenje kafe. ( KitchenAid )
U manju šerpicu sipati mleko, šećer i puter i staviti na ringlu da se polako zagreva,mešajte dok se šećer i puter ne otopi a mleko zagreje.


U zdelu umutiti, žicom,dva jaja i dodavati, stalno muteći žicom, zagrejano mleko u tankom mlazu, jer ne želimo da skuvamo jaja, već da dobijemo glatku masu.Kad je svo mleko sjedinjeno sa jajima, vratiti nazad u šerpu i kuvati dok se ne zgusne, treba da varjača bude prekrivena kremom i kad povučete prstom, da ostane put, onda dodati samleveni mak, sve dobro izmešati  da se sjedini obe mase i skloniti sa ringle.


Ohladiti pre nego što koristite.

Ako vam šta ostane, sipatu u teglicu i ostaviti u frižider...može da stoji u frižideru do 5 dana, zato bolje iskoristite sve prvi put...napravite kiflice, štrudle,palačinke...


Prijatno:)))

9 коментара:

  1. Hvala puno za ovaj recept. Nekada davno mi je moja baka, koja je bila mađarica, pravila štrudlu sa makom čiji fil je bio mnogo lepši od bilo kog koji sam posle jela. Ok, tako je to sa jelima iz detinjstva. Samo, ovo bi moglo biti da je i do toga da niko nije pravio fil na ovaj način.

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan fil meni se posebno svidio ali zaista dobra preporuka i za makovnjače, palačinke itd.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam svima..Dilajla, ja bih mogla kašikom da ga jedem koliko je dobar.

    ОдговориИзбриши
  4. sad sam našla ovaj rcp (izgubljena sam skroz :() i zanima me, može li se ovo isto napraviti i s orasima? nedostaješ mi, draga <3 xoxo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, znaš da mi se uvek možeš obraiti na email kad god ti šta zatreba, a tamo se i ja ne snalazim i više ne idem jer ne mogu ni svoje recepte naći...grlom te i čuvaj se.

      Избриши
  5. hvala ti na odgovoru, ali ipak, ako može i s orasima... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskreno da ti kažem nisam probala, ali ću uskoro, jer ne verujem da će se išta promeniti sa orasima,pa ti se javim...

      Избриши