недеља, 10. децембар 2023.

Posna štrudla sa jabukama

 Ova štrudla je nastala tako što nam se prijelo za vreme posta nešto slatmo. Ja obično ne pravim puno kolača nioti bilo kakvih poslastica za vreme posta, ali, dok sam ja postila, muž nije i nije fer da njemu uskratim da se zasladi ali želela sam i ja parče te poslastice. Jabuku sam dodala za ekstra sočnost ove štrudle.


Sastojci: 500 g brašna tip 400, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasaca, 50 ml ulja, 40 g omekšalog margarina, 1 kašika jabukovog sirćeta, korica od limuna, 1 kašičica vanilinog ekstrakta, 275 ml mlake kisele vode, 50 g šećera, pola kašičice soli

i još: 100 g omekšalog margarina, 2 dobro pune kašičice cimeta ili po ukusu, 100 g braon šećera, 2 jabuke, 50 g suvog grožđa, posni majonez, listići badema, prah šećer

 Pre nego što počnem da pišem recept moram da vam kažem da sam skoro naišla ovde u našoj srpskoj prodavnici na brašno iz Srbije, Danubius i jako mi se dopalo to brašno tako da sam kupila nekoliko kesa po 5 kg i sad ću moći dosta toga da umesim sa tim brašnom. Nadam se da će ga i ubuduće biti ovde na prodaji.

Priprema: Brašno prosejati, dodati suvi kvasac. Ja sam kiselu vodu zagrejala u ne otvorenoj flaši, pa sam uzela onoliko koliko mi je bilo potrebno, dodala sam jabukovo sirće, šećer, ulje i sve to izmešala i sipala u brašno. Dodala sam ekstrakt vanile, limunovu koricu i zamesila testo. Ako je potrebno pri mešenju dodati još malo kisele vode da dobijete meko testo ali koje se ne lepi za ruke. Premazati testo sa malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo malo naraste. 

Na naraslo testo staviti 40 g margarina, isečenog na kockice i umesiti u testo dotle dok se margarin i testo ne sjedini u glatku masu. Pokriti i ostaviti da testo još jednom naraste., oko pola sata pa testo premesiti još jednom.

Naraslo testo istresti na radnu površinu pa sada imate izbora, ili ćete napraviti jednu veliku štrudlu ili dve manje. Ako pravite jednu veliku štrudlu onda testo podeliti na 3 dela a ako pravite 2 manje na 6 jednakih delova, svaki deo premesite u kuglice, pokriti i ostaviti vrlo kratko da se testo odmori.

Dok se testo odmara u manju zdelu pomešati braon šećer sa cimetom i ostaviti sa strane.


Ja sam pravila 1 veliku štrudlu. Svaki deo rastanjiti u pravougaonik oko pola cm. Kad ste rastanjili prvi deo premazati sa trećinom omekšalog margarina, posuti sa trećinom mase od cimeta i šećera, rastanjiti drug deo pa staviti preko prve rastanjene jufke koju ste posuli cimetom i šećerom, premazati sa polovinom preostalog margarina, posuti sa polovinom preostalog cimeta i na kraju rastanjiti i treću jufku i staviti je preko one prethodne dve. Premazati je ostatkom margarina i posuti sa ostatkom cimeta i šećera. 

Bočne stranice iseći na trakice oko 2 cm široke a sredina ostaje cela. Po sredini testa izrendati na krupnije 2 jabuke, preko posuti sa suvim grožđem, ako ga ne volite, izostavite. 


Bočne stranice prebacujte unakrst preko izrendanih jabuka,  donji i gornji kraj prebacite preko jabuka pre nego što počnete da prebacujete isečene trakice preko jabuka. 
 Ako vam je lakše, napravite 2 manje štrudlice, pojedu se jako brzo, specijalno kod onih koji vole pecivo.

Upletenu pletenicu preneti na pleh, koji ste prekrili pek papirom, pokriti i ostaviti dvadesetak minuta da testo još jednom naraste.
Naraslo testo premazati sa malo posnog margarina, posuti listićima badema i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 35 do 40 minuta ili dok vam štrudla lepo ne porumeni


Pečenu štrudlu ostaviti da se prohladi pa po želji preliti je sa šećerom u prahu u koji ste dodali vrlo malo limunovog sok ili soka od pomorandže ili samo posuti šećerom u prahu.


Prijatno!!!!

    Нема коментара:

    Постави коментар