недеља, 4. децембар 2016.

Krofne od muškatne tikve sa nutelom

Pravim ja krofne na mnogo načina i nema tih krofni koje ja ne volim...


Sastojci: 525 g do 600 g brašna, 10 g suvog kvasca, 50 g braon šećera, 175 ml toplog soka od jabuka , 1 jaje, pola kašičice soli, 125 ml mlaćenice, 30 g otopljenog putera, 100 g  pasirane muškatne tikve, 1 kašičica vanilla paste ili ekstrakt vanile, 1 1/2 kašičica cimeta, nutela, ulje za prženje, šećer u prahu

Priprema: Prosejati brašno u vanglicu i u sredinu napraviti udubljenje. ( ostaviti sa strane 100 g a u vanglicu staviti samo 500 g )

Zagrejati sok od jabuka ( ako imate apple cider još i bolje ) dodati malo braon šećera od onih 50 g i dodati kvasac, izmešati i ostaviti da se kvasac podigne.

U sredini brašna sipati mlaćenicu, koja je sobne temperature, otopljen i prohlađen puter, blago umućeno jaje,so,cimet,vanilu,braon šećer, pasiranu muškatnu tikvu i zamesiti testo.

Na blago pobrašnjenoj radnoj površini isipati pripremljeno testo i uz dodatak preostalog brašna umesiti meko i po malo lepljivo testo, ali nemojte previše da dodate brašna, da testo bude tvrdo.)
Oblikovati testo u loptu, vratiti nazad u vanglicu i pokriti sa vlažnom krpom i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
Naraslo testo isipati na blago pobrašnjenu radnu površinu,posuti vrlo malo brašna i odozgore testa, samo ako vam se testo lepi za oklagiju.
Rastanjiti testo debljine oko .05cm debljine i vaditi modlicom krugove iz testa i stavljati ih na blago pobrašnjenoj kuhinjskoj krpi ili čaršafu.
Preostalo testo premesiti i vaditi krugove i tako raditi dok ne utrošite svo testo.
Pokriti izvađene krugove i ostaviti ih da odstoje još pola sata.

( Originalni recept kaže da se seku kockice oko 8X8cm i na svaku drugu kockicu staviti po kašičicu nutele prekriti onom praznom kockicom i viljuškom ispritiskati svuda okolo da se obe kockice spoje...ja ih nisam pravila na taj način jer sam se bojala da mi nutela ne iscuri i pravila sam i na klasičan način i onda sam ih samo napunila sa nutelom...vi radite onako kako mislite da vam je lakše )
Sipati ulje u dublji tiganj i zagrejati, ali nemojte da ga pregrejete, jer krofnice će vam brzo da porumene a u sredini će ostati ne ispržene a ako ga ne zagrejete dovoljno, onda će krofnice da vam upiju previše ulja.
Ja obično zagrevam ulje na sredini ako su podeoci  od 1 do 9 ja grejem na 4.

Krofnice otresti od viška brašna i strana, koja vam je bila na brašnu, neka vam bude odozgore i pržiti ih dok vam donja strana lepo ne porumeni, okrenuti je i pržiti i drugu stranu.Nemojte stavljati previše krofnica u tiganj, ostaviti dovoljno mesta između njih..
Izvaditi krofnice na kuhinjski papir da se ocede od viška masnoće.

Špricom za torte, na koji ćete staviti onaj dug nastavak, puniti ih sa nutelom, džemom ili ih ostaviti prazne.

Posuti ih sa prah šećerom i poslužiti

( žao mi je što nemam bolju sliku )

Prijatno!!!

1 коментар:

  1. Krofne s muškatnom tikvom, koja dobra ideja! Već su nam pomalo dojadile na juhu i pečeno. Ovo ćemo svakako isprobati, hvala na receptu. A što se slike tiče: ne beri, Zorice, brigu. Slika me i nagovorila! :)

    ОдговориИзбриши