субота, 22. фебруар 2020.

Kroasani gospođe Mile

Gospđu Milu smo upoznali sasvim slučajno ovde na Nijagarinim Vodopadima i jedno veče smo bili pozvani kod nje u goste...između ostalih divnih jela koje je pripremila, bili su i ovi kroasani....mene su oduševili i jednostavno sam morala da ih i ja napravim...


Sastojci:  700 g sve namenskog brašna, 4 jaja, 2 kašičice šećera, 1 kašičica soli, 30 g svežeg ili 12 g suvog kvasca, 175 ml jogurta, 200 ml tople vode
i još:  250 g smrznutog putera / magarina, 1 jaje za premazivanje

Priprema:  Brašno prosejati, dodati so i promešati.
U malo tople vode rastopiti kvasac, dodati šećer i ostaviti na toplom mestu da se kvasac podigne.
U brašno napraviti udubljenje, dodati jogurt, blago razmućena jaja, nadošli kvasac i preostalu toplu vodu i zamesiti testo.
Isipati na radnu površinu i dobro izraditi testo.
Pokriti testo i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Naraslo testo isipati, blago ga premesiti i podeliti na 4 dela a onda svaki deo na još 5 manjih delova.
Pokriti i ostaviti da se testo još kratko odmori.
Gospođa Mila je koristila za ove kroasane vitalov margarin, ja sam koristila puter i puter sam isekla na 4 dela i svaki deo na još 4 dela i onda sam ga zamrzla jer mi je lakše da rendam zamrznuti puter.
Ko želi, može da koristi i puter sobne temperature, meni je uvek bolje sa smrznutim puterom jer mi se kroasani / kiflice bolje listaju. Vi radite onako kako vam je bolje.
Rastanjiti 5 manjih loptica, na prvu izrendati četvrtinu od četvrtine putera, prebaciti preko drugi deo rastanjenog testa, opet puter, testo, puter, testo i na peti deo testa ne stavljamo puter.
Staviti na tanjir, prekriti providnom folijom i ostaviti testo u frižider.
Sad tako isto uraditi i sa preostalim testom.

Kad ste dobili 4 gomilice sa po 5 kora, izvaditi prvu iz frižidera i rastanjiti testo da vam bude tanje, raseći prvo na 4 dela pa onda svaki deo na još 3 dela, ako želite da su vam manji, iseći na 4...meni su lepši kad su malo veći.
Testo možete da punite ili da ostavite prazno. Zaviti u kiflu i naređati na pleh, koji ste prekrili pek papirom. ( ( trebaće vam 2 pleha )
Ostaviti razmak između, jer će još da naraste. Kad ste završili sa prvim plehom, pokrite i ostavite da raste dok vi ne završite sa drugim plehom.
Kad ste završili sa motanjem, razmutite jedno jaje sa malo mleka ili vode, premazati sve kroasane / kifle na prvom plehu stavite pleh da se peče u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C, ili na temperaturi na kojoj vi pečete.
Ja sam moje pekla na 175°C sa ventilatorom i peku se oko 20 do 25 minuta.

Izvaditi pleh sa pečenim kroasanima i ostavite da se kratko prohlade pa onda staviti ispečeno pecivo na žicu da se ohlade.
Sada premazati drugi deo sa umućenim jajatom i peći i njih isto kao i prvi pleh.
Po želji deo kroasana možete posuti sa prah šećerom ili preliti sa otopljenom čokoladom.

Ovako pripremljene kroasane / kifle slobodno zamrznite, kad ih izvadite iz zamrzivača dovoljno je da ih ostavite na sobnoj temperaturi da se odmrznu ili po želji kratko ih zagrejati.


Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Nije znala gospodja Mila s kim ima posla. Verujem da su vasi bolji o njenih. Podrav, Snezana iz Okvila

    ОдговориИзбриши