петак, 20. март 2020.

Brioche buhtle

Zabranjeno nam je druženje, hvala bogu još uvek možemo da izađemo na ulicu i da se prošetamo, ali to nije dovoljno pa na neki način moramo da utrošimo višak energije...ja se uhvatila knjige i tako mi brže prođe vreme , ali po neki put moram da se vratim i mom hobiju, brašnu  i pecivima. Kad god nešto umesim odnesemo i komšijama, tako da ne moramo sve to sami da pojedemo, jer bi bilo previše.
Ovog puta sam se malo poigrala sa brioche testom, koje obožavam, pa možda će se dopasti i vama.
Imala sam malo skuvanog krompira od presostalog ručka i mascarpone sira koji mi je ostao od neke druge upotrebe i sve je to dobro došlo.



 Sastojci:  600 g brašna, ( koristila sam brašno koje ćete dole videti na slici, mislim da je to meko "00" ) 2 jaja, ( oduzeti za kašiku-dve za premazivanje ) 2 kesice vanile, 50 g šećera, 250 ml tople vode, 30 g mleka u prahu, 200 g mešavine pire krompira i mascarpone sira, prstohvat soli, 100 g putera sobne temperature

Priprema:  Ja sam imala od neke druge upotrebe 183 g mascarpone sira i skuvani krompir, koji sam samo propasirala i od toga sam dobila 214 gi ništa nisam dodala u njega, osim mascarpone sira i sve sam sastavila zajedno tako da sam dobila nekoliko grama manje od 400g.
Za ovu upotrebu sam uzela 200 g a ostatak ću iskoristiti za nešto drugo.


Od ovog brašna sam uzela 600 g i prosejala zajedno sa mlekom u prahu. ( negde na internetu sam pročitala da je mnogo bolje praviti testa od vode i mleka u prahu nego sa običnim mlekom i ako je stvarno do ovog mleka ili od mešavine pire krompira i mascarpone sira, testo je fantastično a to se može i videti na slikama ovog peciva. )
U prosejano brašno ( ostaviti 50 g brašna sa strane pa dodavati po potrebi, meni je trebalo tačno 600 g )  dodati  50 g šećera, 200 g mešavine krompira i mascarpone sira, suvi kvasac, prstohvat soli, 2 kesice vanilinog šećera,  i dva blago umućena jajeta ( odvojiti kašiku dve za premaz ) pa umesiti testo koje je malo tvrđe.
Ja u početku testo mesim mikserom i na kraju ga domesim rukom i tada, ako je potrebno, dodajem brašno.


Puter sobne temperature, koji ste isekli na kockice, rukom ili mikserom umesiti u testo, tako što ćete stavljati kockice putera u testo i svaki put dobro izraditi testo mikserom ili rukom.
Dobićete testo koje je jako meko i lepljivo i sada ga dobro izraditi rukom na radnoj površini bez dodavanja brašna sve dotle dok ne dobijete lepo i glatko testo. Oblikovati ga u kuglu i premazati sa vrlo malo ulja, vratiti u vanglicu i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
Naraslo testo isipajte na radnu površinu i još jednom ga premesite, vratite nazad u vanglicu pokriti providnom folijom i ostaviti na hladnom mestu ( frižider, garaža ili hladan špajz ) da se testo podigne preko noći.

Sledećeg dana kad ste spremni da pripremite pecivo uneti testo.
Ja sam od jednog istog testa napravila dva peciva. Testo podeliti na pola i jednu polovinu vratiti u frižider jer sa ovom vrstom testa je najbolje raditi dok je hladno.
Rastanjiti testo u krug i raseći na onoliko delova na koliko želite da su vam kifle velike.
Filovati sa čim vi volite, mi ih najviše volimo sa džemom od šljiva, zaviti u kiflice, naređati na pleh, koji ste prekrili pek papirom, prekriti providnom folijom i ostavite da kiflice narastu.


Dok kifle rastu, od drugog dela testa, koje ste izvadili iz frižidera praviti buhtle.
Podeliti testo na 12 do 13 delova i svaki deo oblikujte u kuglicu.
Na radnu površinu posuti malo gustina pa svaku kuglicu rastanjiti oklagijom, stavljati po kašičicu džema koji vi volite, kod nas je džem od bresaka i svaku kuglicu vrlo pažljivo zatvoriti i dobro zalepiti prstima testo oko džema da ne iscuri.

Kalup,veličine 22cm isprskati sprejom za pečenje ili prekriti pek papirom pa ređati kuglice.
Kad ste završili sa testom, pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se kalup napuni naraslim testom.

Zagrejati rernu na 200°C.
Kifle koje su narasle premazati sa onim ostatkom jajeta, koje ste ostavili noć pre kad ste mesili testo, dodati malo mleka i umutiti zajedno.
Kifle peći oko 20 minuta ili dok vam ne porumene.
Pečene kifle ostaviti da se ohlade, posuti prah šećerom zamirisan vanilom i poslužiti uz kafu,čaj ili šta već volite.

Meni buhtle još nisu narasle za to vreme pa sam rernu isključila i na isti način sam pekla i buhtle.


Ako želite, možete prvo napraviti buhtle, jer njima treba više vremena da narastu, pa dok one rastu vi napravite kifle pa tako napravljene kifle ostaviti na hladnom mestu da rastu i kad stavite buhtle da pečete onda ih izvaditi napolje i ostaviti na toplom mestu da dorastu.

Od ovog celog testa možete napraviti samo kiflice ili veće butle, onda koristite veći kalup ili tepsiju za buhtle.
Oba peciva su fantastična, mom mužu su se više dopale buhtle.


Na slici možete da vidite koliko je ovo testo pahuljasto, meko je ko kuglica vate.

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар