уторак, 19. октобар 2021.

Punjene pohovane palačinke

 Puno puta kad kuvamo supu ostane nam kuvano meso, ja lično ne volim baš mnogo to meso kad se ohladi, pa evo prilike kako iskoristiti ostatak kuvanog ili pečenog mesa.

Ja sam koristila ćureće belo meso, koje nam je ostalo od praznika i ovo mi je bilo idealno da ga upotrebim na ovaj način.

Palačinke pravite onako kako ih vi volite, ja ću vam dole napisati recept koji možete da pratite a i ne morate.

Ja retko šta pržim, ali pohovane palačinke nisam nikada pravila u rerni tako da ne znam kako bi ispale, ako je neko od vas probao, javite rezultate.


Sastojci za palačinke: 3 jajeta, 250 ml mleka, 250 ml kisele vode, 2 pune kašike suncokretovog ulja, prstohvat soli, 225 g prosejanog brašna, malo ulja za premazivanje tiganja

Sastojci za punjenje: 400 g kuvanog / pečenog ćurećeg belog mesa ( a može i piletina ) 100 g sitno iseckanih kiselih krastavčića, 1 mala glavica ljubičastog luka, 2 čena belog luka, 1 puna kašika sitno sečenog peršuna, 2 dobro pune kašike majoneza, 1 puna kašika kisele pavlake, so i biber po ukusu

Sastojci za paniranje: 2 jajeta, 3 pune kašike brašna, prezle, 1 kašika sitno izrendanog parmezana,ulje za prženje

Priprema:  Prvo pripremiti testo za palačinke, koje ja obično pripremim veče pre i ostavim preko noći u frižider, a ako već mutite testo ujutru, obavezno ostaviti testo da odstoji bar sat vremena, dobićete mnogo lepše i mekše palačinke. Umutiti žicom 3 jajeta, dodati mleko, prstohvat soli, brašno, ulje i umutiti sve zajedno da dobijete glatko testo. Testo je dosta gusto, tako treba da bude. Ja ujutru kad izvadim testo iz frižidera, ostavim da odstoji 15 do 20 minuta na sobnoj temperaturi, onda dodam kiselu vodu, sve sjedinim i ostavim još 5 minuta da mi  pena od kisele vode nestane onda neću imati one sitne rupice po njima od pene.

Kuvano meso sitno iseckati ili samleti na mašini za meso. Kisele krastavčiće izrendati ili ih sitno iseckati. Ljubičasti luk očistiti pa iseći na sitne kockice. Beli luk očistiti i iseći na najsitnije što možete. Peršun oprati, osušiti i iseći sitno. Sve sastojke staviti u veću zdelu, dodati dve kašike majoneza, prvo stavite jednu i 1 kašiku kisele pavlake i sve sjedinite viljuškom pa onda ćete po smesi videti koliko je kompaktna i onda dodati drugu kašiku majoneza. Meni je tačno trebalo 2 dobro pune kašike. Sve to sjedinite, dodati so i biber po ukusu i još jednom sve promešati i ostaviti u frižider.

Koristiti veći teflonski tiganj, moj je prečnika 23cm. Uključiti ringlu na osrednju temperaturu, kuhinjskom silikonskom četkicom blago premazati  zagrejan tiganj, sipati kutlačom masu u tiganj i polako okretati svuda okolo da se masa razlije svuda ravnomerno po tiganju. Peći  dok vam gornja površina ne bude suva, pažljivo okrenuti i peći i drugu stranu samo da malo porumeni. Ja moje palačinke kad pečem obično rukom ih okrećem, jer mi se ivice odvoje od tiganja, što znači da je pečena, ali ipak proverite donju stranu da vam ne izgori, važno je da su samo porumenele. Ko voli pečenije, neka ih peče duže.

Ja svaki put moj tiganj premažem vrlo blago sa silikonskom kuhinjskom četkicom, jer nekako su mi palačinke na taj način lepše, vi radite onako kako vi volite.

Ovo što ovde pišem ne pišem za vas iskusne domaćice, jer vi sve ovo već znate, ali među nama ima i mnogo mladih i još uvek ne iskusnih, pa da se nešto nauči.

Ne mogu vam tačno reći koliko ćete palačinaka dobiti od ove količine jer ne koristimo svi iste veličine tiganje. Ja sam od ove smese pravila i u manjem tiganju, mužu za doručak, koje je on jeo sa džemom od šljiva a velikih sam napravila samo 5 jer mi je toliko trebalo za ručak.

Staviti palačinku na tanjir i kašikom podeliti smesu od mesa na onoliko delova na koliko hoćete palačinki da napravite.

Kod mene su bile baš bogato punjene jer sam imala toliko mesa, koje sam morala da iskoristim.

Staviti fil na početak palačinke, gde je malo širi deo, preklopiti bočne strane preko fila i zaviti u mali rolat. Sad tako isto uraditi i sa preostalim palačinkama dok imate fil od mesa. Ostaviti ih na tanjir.


U veći tiganj sipati dosta ulja i zagrejati na osrednjoj temperaturi. Dok se ulje greje, pripremite palačinke za paniranje / pohovanje.

U jedan tanjir umutite 2 jajeta sa vrlo malo soli i bibera. U drugi tanjir staviti brašno a u treći staviti mrvice ( ja uvek za paniranje / pohovanje koristim bele panko mrvice, koje se prave od sredine belog hleba i dobijem vrlo hrskavu paniranu teksturu, koju možete da viditi i na fotografijama i tu dodam 1 punu kašiku izrendanog parmezana i sve izmešam zajedno.

Svaku zavijenu palačinku prvo uvaljati u brašno, pa u umućeno jaje i na kraju u mrvice. Staviti na tanjir i sad tako isto uraditi i sa preostalim palačinkama.
Da li je ulje dovoljno vruće probajte tako što ćete staviti vrlo malo mrvica u tiganj i ako se zapeni kad ih stavite ulje je spremno. Takođe se može proveriti i tako što ćete okrenuti dršku od varjače, staviti u ulje, pritisnite na dno tiganja i ako se pojave mehurići oko drške, ulje je spremno.
Ulje vam ne sme biti prevrelo jer će poh izgoreti ili ne dovoljno vruće, gde će se palačinke / poh napiti bespotrebnog ulja.

Staviti onoliko koliko može da stane u tiganj, kod mene su stale sve 5 i pržiti ih sa svake strane dok ne porumene onako kako ih vi volite. Izvaditi i staviti na žicu, koju ste prekrili kuhinjskim papirom i ostavite ih da se ocede od viška masnoće. Ako ih pržite na pravoj temperaturi, viška neće biti.


Moje palačinke su bile velike skoro kao karadjordjeve šnicle i da ih nisam isekla da se vidi presek, mogle bi da prođu kao te šnicle 😘😘😘😘...šalim se, naravno.


Poslužiti uz salatu po vašem izboru, ko želi može da napravi i pire, kod nas je sveža zelena salata bila sasvim dovoljno.


Prijatno!!!





Нема коментара:

Постави коментар