петак, 7. јануар 2022.

Božićna pogača

 Česnica se obično pravi u obliku pogače ali ja volim da se malo igram sa testom pa svaki put napravim neki drugi oblik, da nam bude zanimljivije kad tražimo novčić.

Sastojci:  570 g hlebnog brašna "00", 250 ml mlaćenice, ( buttermilk ) 50 ml kisele vode, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 1 1/2 jaje, 2 kašike maslinovog ulja, 1 kašičica šećera i 1 kašičica soli

Za premazivanje:  65 omekšalog putera, semenke po izboru, pola umućenog jajeta sa 1 kašikom mleka

Priprema:  Neka su vam sve namirnice sobne temperature. Izvadite ranije iz frižidera i dok vi pijete kafu, namirnice će biti u redu da se radi sa njima.Jedno jaje umutite pa polovinu ostavite za premazivanje.

Prosejati brašno. Kod nas nema potrebe da se brašno seje, ali ja uvek volim da ga prosejem, nekako mi bude lepše, vazdušastije i to je razlog zašto prosejem brašno.

U vanglicu staviti brašno i so. U drugu zdelu staviti mlaćenicu, dodati ulje, šećer, kvasac i kuvarskom žicom sjediniti sve zajedno, dodati jedno celo jaje i pola umućeno, kiselu vodu i sjediniti sve zajedno, sipati u brašno i zamesiti testo. Testo je vrlo mekano i mnogo se lepi za ruke. Isipati ga na radnu površinu i pokušati bez dodavanja brašna da izradite testo da na kraju dobijete čistu površinu i ruke. Trebaće oko 15 minuta da ga mesite. Ako i posle toga testo bude toliko lepljivo da ne možete da ga oblikujete, dodavati po pola kašike brašna, ali samo dotle dok ne dobijete meko i glatko testo koje se ne lepi za ruke. Pazite da ne dodate previše brašna jer tekstura pečenog testa neće biti ista.

Oblikovano testo premazati sa vrlo malo ulja, vratiti nazad u vanglicu i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i bez da ga premesite iseći na 3 dela po 310 g a četvrti je vrlo mali deo, ne više od 60-70 g ( zaboravila sam da ga izmerim ) i svaki deo oblikovati u lepu kuglicu, pokriti i ostaviti da se kratko odmori.

Pobrašniti radnu površinu i kuglu pa je rastanjiti u pravougaonik oko pola cm debljine. Ostaviti je na stranu. To isto uraditi i sa preostala dva dela testa. 


Uzeti jedan rastanjen deo testa, premazati sa omekšalim puterom, staviti drugi deo preko te i njega premazati i na kraju staviti treći deo.
Stranice iseći na trakice oko 2 do 2.5cm debljine a sredina neka ostane cela. Trakice prebacivati jednu preko druge unakrst i kad ste završili napraviti krug i krajeve spojite. Preneti na pek papir i staviti u kalup za tortu ili tepsiju. Ako želite da vam je pogača visoka kao moja koristite kalup za tortu veličine 23cm a ako želite da vam je niža, onda 26cm. Meni se dopada ovako visoka, ali ću je ponovo praviti  da je odnesem komšijama, jer pogača je toliko meka, kao pravi pamuk i praviću je u veći kalup da vidim koja ćemi biti lepša.
Od ostatka testa rastanjiti manji pravougaonik  i pizza sekačem iseći manje poprečne trakice ali ostavite stranice ne isečene. Iseći stranice da dobijete lep pravougaonik, preklopite da su vam ne isečene stranice jedna preko druge i zaviti pažljivo u rolatić, da dobijete ovaj cvetić u sredini. Po želji može da bude i samo kuglica testa, bez da pravite ovaj cvetić.
Sledeći put ću vam ovo uslikati jer dok sam ovo mesila moj muž je koristio moj telefon, a ja obično koristim moj telefon da slikam korake izrade jer ne volim da mažem kameru koju koristim.
Nadam se da ćete razumeti, ako neko ima problem kako to da napravi neka me pita pa ću napraviti neku improvizaciju da pokažem kak sam to uradila,
Napravljenu pogaču pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da napuni kalup, ( ako je manji kalup ) 
Rernu zagrejati na 180°C.
Naraslu pogaču premazati sa umućenim jajetom i malo mleka, posuti semenkama po izboru i peći oko 35 do 40 minuta ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite. U slučaju da počne previše da rumeni, prekriti pek papirom.


Ispečenu pogaču ostaviti kratko da se ohladi i poslužiti je za ručak...

Nama je ovo bila ovogodišnja česnica, paricu još nismo našli.

Mir Božji -  Hristos se rodi!!!! Srećan Božić svima vama koji danas slavite!!!





Нема коментара:

Постави коментар