недеља, 2. јануар 2022.

Plisirana gibanica

Gibanicu sam pravila dok su nam deca bila ovde ali nisam imala vremena da napišem recept pa evo da počnem ovu godinu sa tim receptom..


Sastojci: 300 g kora za gibanice, 2 jajeta, 200 ml jogurta, 50 ml kisele vode, 50 ml ulja, 100 g feta sir, 50 g sitnog sira, 1 do 2 kašike sečenog peršuna, so po ukusu

Priprema:  Ja sam koristila za ovu gibanicu originalne turske kore i moje iskustvo je da su turske kore mnogo suvlje od naših i ova količina tečnosti je sasvim dovoljna za ovu količinu kora.
Ovde na fotki vidite koje sam kore koristila.


U tom pakovanju ima 3 kore, koje sam ja zaboravila da izmerim koja je težina i za tepsiju od 26cm meni je bilo potrebno samo 2 kore, tako da lično mislim da je dovoljno oko 300 g naših kora a ako neko proba da napravi ovu gibanicu, volela bih da mi napišete kolika je gramaža kora koje ste vi iskoristili. Kod nas se obično kore prodaju po 450 g i pošto sam ja iskoristila samo 2 kore, mislim da je to oko 300 g.

Pre nego što nastavim sa pisanjem ovog recepta ovde je kolaž kako sam ja to napravila, da bi vam bilo jasnije kad napišem recept.


Kore koje koristite stavite jednu na drugu i presavite ih na 4 ili 5 jednakih delova.
Ove kore koje sam ja koristila su okrugle, koje sam ja presavila na pola pa sam onda tu polovinu presavila na još 4 dela otprilike iste širine. Tako sam uradila i sa preostale 2.
Iseći kore oštrim nožem oko 10 cm po dužini i svako parče otvoriti i razvući po dužini. Vašim prstima napraviti kao harmoniku.

Tepsiju, prečnika 26cm prekriti dno sa pek papirom a u sredini staviti manju keramičku zdelicu, koju ćete premazati sa malo ulja da se kore ne zalepe za nju.
Ređati plisirane kore svuda okolo zdelice.

U posebni činiju umutiti jaja, dodati jogurt i ulje i sve to sjediniti zajedno i dodati sireve koje koristite ( ja sam imala mešavinu sireva jer mi je ta kombinacija najbolja ) dodati sitno isečen peršun, promešati i na kraju dodati kiselu vodu i sjediniti sve zajedno.
Kutlačom prelivati preko kora svuda okolo, malo rašitite i plisirane stranice da uđe tečnost i ostaviti da odstoji dok vam se rerna greje na 180°C sa ventilatorom.
Peći je oko 40 do 45 minuta ili dok vam ne porumeni onako kako volite. ( kod mene je porumenela malo više nego što bih htela, ali je baš bila lepo hrskava odozgore a u sredini meka )


Pečenu gibanicu ostaviti kratko da se progladi, pažljivo je izvaditi iz tepsije i poslužiti je sa jogurtom, kiselim mlekom ili šta već volite. Gibanica se tako lako odvaja i izgleda vrlo slično kao oni hlebovi koji se listaju ( sečemo ih na delove pa ih slažemo i ja ih zovem povuci potegni hlebovi 😍😍😍 )
Ideju sam videla na you tube i jako mi se dopala  a pošto imam i tursku prodavnicu u blizini bilo mi je lako nabaviti i kore koji oni koriste.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар