уторак, 23. јун 2015.

Leskovačka mućkalica

Davno sam je jela u jednom od naših restorana ovde u Torontu i znam da  mi se jako dopalo i nikako da je i sama napravim.

Juče smo bili sa mojom školskom drugaricom, koju nisam videla još od završetka osnovne škole i njenim suprugom, na ručak i od tog našeg ručka je ostalo baš puno mesa sa roštilja i sine mi ideja da bih mogla da napravim leskovačku mućkalicu...
Recept sam preuzela od restorana Varoš Kapija iz Beograda.


Sastojci:

1 kg svinjskog mesa od vrata, sa masnoćom
200 g suve dimljene slanine
4 do 5 velikih glavica crnog luka
4 velike crvene babure, ispečene, oljuštene i iseckane
4 ljute paprike,ispečene, oljuštene i iseckane
500 g dobro zrelog paradajza a može i iz flaše ili iz konzerve
desetak čena belog luka
2 do 3 suve paprike
soli i bibera,po ukusu
100 ml ulja

Priprema:

Meso oprati, iseći na tanje komade, kao za ražnjiće, povegetiti i pobiberiti i napraviti ražnjiće.
Ispeći meso i slaninu, koju ste isekli na parčiće, na roštilju.
Kad se meso ohladi skinuti sa štapića i ostaviti ih sa strane.

Luk očistiti i sitnije iseckati i staviti u šerpu, u koju ste prethodno dodali ulje i pržiti sve dotle dok luk potpuno ne omekša,  uz dodavanje po malo vode. ( ako je luk ljut dodati  kašiku soli i utrljati u luk da bi izgubio ljutinu )

Kad je luk upržen, dodati sitno iseckan beli luk, isečenu papriku, suvu papriku isečenu na manje komade ( ako ne volite ljuto, možete staviti samo crvene slatke paprike i zaljutiti sa mlevenom crvenom paprikom ) i paradajz  ( ja sam koristila pečen paradajz iz konzerve,oni mi imaju lepši ukus od svežeg ) i dinstati sve dok tečnost ne ispari.


U tu masu dodati meso, naliti sa malo vode,sve izmešati i presipati u zemljani sud i krčkati u rerni na 175°C sve dotle dok se ne pretvori u kompaktnu masu.
Začiniti po ukusu.


Leskovačka mućkalica se služi topla.Jede se sa viljuškom ali južnjaci je obično služe sa pogačom i sa njenom korom zahvataju saft od povrća.

Prijatno!!!!




2 коментара:

  1. Oh, ja sam muckalicu pravila prije par godina...Tata je uvijek spominjao to jelo (mislim da je cak jednom i pokusao da napravi), ali tek posto sam istrazila malo o porijeklu, odusevila sam se. Meso MORA biti sa rostilja, jer upravo aroma dima ima kljucnu ulogu u ovom jelu.... i naravno Leskovacke paprike ;-)
    Evo moje verzije (ako ne zamjeris)
    http://jasnaskitchencreations.blogspot.com.au/2014/04/leskovacka-muckalica-serbian-pork-and.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš tako, draga Jasna, mućkalica mora da bude sa mesom od roštilja, inače ne bi bila mućkalica. Pogledala sam i tvoj recept, vrlo su slični. Ja sam je davno jela u jednom od naših restorana, ovde u Torontu i jako mi se dopalo, posebno što ja volim da mackam i onda, kad sam imala višak ovog mesa sa roštilja, pade mi ideja za mućkalicu, tako mi je bio najbolji način da iskoristim to meso. Topli pozdrav.

      Избриши