недеља, 5. мај 2019.

Noćne gužvarice


Pre nekoliko dana mi je bilo potreban kolač za rano jutro, ovaj recept mi je bio idealan za tu priliku.Možda će i vama zatrebati jutarnji kolač, pa probajte i vi ovaj recept za štrudlu.


Ovog puta imamo dve domaćice za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " su naše blogerice Sanda i Kristina, sa bloga " Legice u kuhinji " koje su nam zadale temu LEŠNIK i njima šaljem ovaj recept.




Sastojci: 600 g brašna, 100 g šećera, 100 g masti ili putera sobne temperature, 3 dcl toplog mleka, 2 žumanca, 8 g suvog kvasca ili 20 g svežeg, prstohvat soli, limunova korica



za fil: 300 g mlevenom maka, oraha, rogača, lešnika ( po vašem izboru,kod mene su samlevenim lešnikom ), 150 g prah šećera, 100 do 125 ml mleka, 2 belanca, 2 kesice vanilinog šećera, korica od 1 limuna




Priprema: U 150 ml toplog mleka staviti kvasac,kašičicu šećera i sve promešati i ostaviti sa strane da kvasac nadođe.


U posudu u kojoj ćete zamesiti testo, prosejati brašno i dodati mast ili puter,prstohvat soli ( ako testa mesite sa margarinom možete i njega koristiti ) i utrljati mast u brašno da dobijete male grudvice po testu, ( biće više brašna nego tih grudvica ) dodati šećer, ostatak mleka, žumanca,limunovu koricu i nadošli kvasac i zamesiti testo.
Isipati na radnu površinu i umesiti glatko i po malo tvrđe testo.
Težina testa je oko 1200 g,podeliti na 4 loptice,svaka po 300 g.




Napraviti fil:

Samlevenom maku ( ili šta već koristite, ja sam koristila mlevene lešnike ) dodati umućena belanca,prah šećer, limunovu koricu, vanilin šećer i po malo sipati vrelo mleko da dobijete gustu smesu, koju možete da razmažete po testu ( nemojte sipati svo mleko odjednom da ne proredite isuviše mnogo fil ).
Rastanjiti jednu lopticu koliko više možete, što je testo više rastanjeno to ćete imati više umotanih krugova. Premazati sa četvrtinom fila ( ja sam fil podelila i izmerila na 4 i dobila sam 150 g svaki...po mom ličnom ukusu sledeći put bih dodala još 150 g lešnika da ima malo više fila...vi kako hoćete ) rastanjenu koru.

Zaviti štrudlicu.

Staviti na pleh ili u veću vatrostalnu posudu papir za pečenje i staviti prvu štrudlicu ( štrudlice nisu velike i zato ih volim što je svako parče zalogajčić ili dva...idealno za tacne sa puno sitnih kolača za svadbe, rođendane ili slave.


Ja sam svaku štrudlicu odvojila sa papirom za pečenje.
Pokriti štrudlice sa najlonom i kuhinjskom krpom i ostaviti na hladnom ( ne u frižideru,ja sam moje ostavila u garaži ) preko noći.

Ujutru ih uneti unutra, premazati sa umućenim jajetom i uključiti rernu na 220*C. Staviti ih da se peku oko desetak minuta na toj temperaturi a onda smanjiti i peći još 30 minuta na 180*C.



Ohladiti štrudlice, iseći na parčiće,posuti prah šećerom.


Prijatne vam bile!!!!

Idealno sa kafom, čajem ili šoljom toplog mleka.....


21 коментар:

  1. Genijalan recept! Obožavam vikendom napraviti nešto posebno za doručak i ovo mi se čini super.

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo sam pravila par puta i stvarno su odlicne, uvek se pojedu u slast! Kako su uredno narezane i poredjane, ma samo covek da ih gleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nale. Mi smo pojeli krajeve jer sam ih nosila za parastos...ja ih volim što su tako malene a štrudlu sa orasima obožavam...ovog puta sam stavila lešnik, koji takođe obožavam. Topli pozdrav

      Избриши
  3. pravim ih u nedelju obavezno,obozavamo strudle.Ove tvoje su prekrasne <3
    cmook Yoki :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hej Ivana, od kada tebe nisam videla. Nadam se da ste svi dobro. Poljubi dečicu a vas dvoje punoooo pozdravljam.

      Избриши
  4. Jako lijepo i dobro izgledaju, baš mi se sviđaju i odlična mi je ova priprema od navečer do ujutro kada zamirišu iz pećnice, super recept i super si ih napravila !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Branka... mnogo puta nemamo baš puno vremena ujutru, ova štrudlica je idealna baš iz tog razloga što se uveče pripremi a ujutru, dok još svi spavaju,se peče i cela kuća miriše na štrudlu.Topli pozdrav.

      Избриши
  5. Odlične, ne bi se sjetila odvojiti ih papirom, dobra ideja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Ingrid. Ja ne voliom kad mi se štrudle zalepe jedna za drugu....ovo mi je odlična ideja da se bolje ispeku.Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Gledam ih već par dana i nikako da ih napravim, uvijek me nešto spriječi !
    Al danas se nisam dala zbuniti, zmijesila sam ih , al nisam ostavljala tijesto da stoji preko noći, već se na hladnom dizalo par sati i ispale su baš onako kako sam ih zamišljala.....savršene !!!!!!!!!!!
    Radila sam punjenje sa mljevenim makom i punjenje sa orasima,
    fantastične su !!!!!!!!
    Hvala na odličnom receptu !!!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, drago mi je da si ih i ti isprobala i zaista su dobre.Od srca tebi hvala i neka su vam u zdravlje i prijatne vam bile!!!!

      Избриши
  7. Kad se nađem na vašem sajtu, samo šaljem u bookmarks sve redom :))) I sve isprobam, i svaki put sam prezadovoljna.

    ОдговориИзбриши