четвртак, 27. јун 2019.

Punjen i pohovan plavi patlidžan

Plavi patlidžan jako volim i mogu da ga jedem bilo kada i na bilo koji način....ovo je jedan recept iz Filipinske kuhinje, koji sam prilagodila našem ukusu.


Sastojci:
po 1 manji plavi patlidžan po osobi
1 mala glavica crnog luka ili 2 male ljutike
3 čena belog luka
1 kašičica paradajz pirea
1 kašičica pirea od paprike
1 mala ljuta papričica
po ukusu so, biber, suvi začin
250 g mlevenog mesa,po vašem izboru
1 do 2 pune kašike brašna
1 jaje za 1 manji ili 2 za veći plavi patlidžan
po ukusu so i biber,suvi začin, pola kašičice mešavine italijanskog začina
1 do 2 kašike vode ( možda i ne mora )
ulje, peršun, gusti jogurt

Priprema:
Plavi patlidžan oprati, izbosti nožem i peći u prethodno zagrejanoj rerni ispod gornjeg grejača oko 20 do 25 minuta ili dok im kožica ne pocrni i lako se skida. Ostaviti ih da se ohlade i onda im oguliti kožicu.
Ovo sve možete da uradite i na grilu,šta vam je lakše.
Ako nemate ove male patlidžane, koristite veliki te podelite 1 na dve osobe.

Dok se patlidžan peče i hladi, pripremite nadev.
U veći tiganj sipati malo maslinovog ulja,zagrejati i dodati crni luk i pržiti dok ne omekša i postane staklast, dodati beli luk i ljutu papričicu ( moje ljute papričice su papreno ljute i ja im očiastim semenkice a žilice ostavim, jer mi volimo da je ljuto, ali ne i previše ) i pržiti dok beli luk ne zamiriše.
Dodati pire od paradajza i paprike ( ako nemate taj pire od paprike, koji se kupuje u turskim prodavnicama, koristite ajvar ) i upržiti sa lukom.
Dodati mleveno meso po vašem izboru, i upržiti sve zajedno.
Posoliti, pobiberiti, dodati italijanski začin i suvi začin, sve izmešati i probati da li je šta potrebno, ako vam je malo kiselkasto od paradajz pirea, dodati vrlo malo šećera.
Skloniti sa ringle i ostaviti da se kratko ohladi.
Na kraju dodati sitno iseckan peršun i promešati.

Kao što sam navela u uvodu, moji patlidžani su bili minijaturni, jedan taman dovoljan za 1 osobu, vi, ako ne nađete te male, slobodno pravite sa velikim, samo će vam biti malkice teže da okrenete patlidžan, ali i ne morate da ga okrećete.
Umutiti jaja, dodati brašno i neka vam bude malo gušće, ali ne i pregusto, zato, ako je potrebno, dodajte malo vode.

Patlidžan prstima napraviti da je ravno ( pogledajte sliku ) ali nemojte skidati dršku, lakše je raditi kad je ima.
Jednu stranu zamočiti u umućena jaja ( po želji možete da samo umutite jaja, pa raditi ono klasično pohovanje, brašno, jaja, prezle i staviti u tiganj, u koji ste sipali vrlo malo maslinovog ulja.
Gornju stranu nismo zamočili u jaja, ona ostaje čista, bez poha.
Na gornju stranu ćete raspodeliti isprženo mleveno meso i kad je donja strana porumenela, možete vrlo pažljivo da okrenete plavi patlidžan, pazite da vam se meso ne rasturi svuda po tiganju. ( ovo morate da imate široku spatulu i da budete vrlo brzi kad okrećete patlidžan )
Ja sam moj patlidžan okrenula da mi se i meso malo zapeče, mada ne morate, jer meso je već uprženo, tako da nema potrebe za okretanjem. Izbor je vaš.


Kad je patlidžan gotov, staviti na tanjir, preko sipati punu kašiku gustog jogurta ili kisele pavlake, posuti sa sitno iseckanim peršunom i poslužiti toplo.



Prijatno!!!!!

2 коментара: