понедељак, 20. фебруар 2017.

Pogača

Pre  nekoliko dana smo se družili sa našim dragim prijateljima i mi uvek volimo da, umesto poklona, napravimo nešto i ponesemo, ali se uvek prethodno dogovorimo sa domaćicom, šta bi ona volela, da se nebi dupliralo....ja kolače baš ne volim da pravim, ali za hleb sam uvek spremna.Malo sam "lunjala" po netu  i sasvim slučajno vidim ovu pogaču na FB,neko ju je lajkao ( uh što mrzim ovu reč, jer mi baš ništa ne znači, niti je engleska, niti srpska ) sa Minjine kuhinjice. Ja sam, već pravila jednu pogaču na ovu temu, nije potpuno ista, ali vrlo slična, tako da sam definitivno htela da isprobam i ovu verziju..i nisam se pokajala..Testo se razlikuje u vrlo malim nijansama od mog univerzalnog testa, a možete ga praviti i sa njim.
Recept će biti napisan onako kako sam je ovog puta pravila, pa vi izaberite koju ćete verziju..podjednako su obe dobre.


Sastojci: 600 g brašna, 100 ml tople vode,100 ml toplog mleka, 150 ml kefira, 100 ml ulja, 12 g suvog kvasca, 1 i po jaje, 1 do 2 kašičice soli,80 do 100 g putera,1 kašičica šećera, semenke po izboru; lan, crni susam, beli susam, pola jajeta za premazivanje pogače.

Priprema:
U toplu vodu dodati kašičicu šećera i suvi kvasac, promešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

Ja sam koristila vrstu kvasca ( quick rise ) koji se ne mora stavljati u vodu sa šećerom da bi narastao, već direktno ide u brašno.

U vanglicu prosejati brašno,dodati soli i izmešati, napraviti udubljenje u sredinu brašna i dodati, toplo mleko, kefir, sobne temperature ( ako nemate kefir može jogurt ) ulje, umutiti viljuškom blago oba jajeta, uzeti jedan mali deo, sa kojim ćete premazati pogaču, a ostalo sipajte u testo i dodati nadošli kvasac i zamesiti testo.
Ja moje testo mesimmikserom, vi kako hoćete jer može i rukom. Kad je testo umešeno treba da je osrednje tvrdo.
Oblikovati testo u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja sa svih strana,vratiti u vanglicu,pokriti preovidnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči. Meni je trebalo oko sat vremena.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na pola, prvu polovinu ostaviti na stranu a drugu polovinu podeliti na 2/3 i 1/3. Moje testo je bilo oko 1130 g, jedan deo je bio 565 g, drugi deo je bio oko 400 g i treći deo je oko 165 g.
Premesiti sve tri kugle. Prvu kuglu podelite na 5 jednakih delova, premesite i ostavite da se odmore 5 minuta.
Za to vreme pripremite puter, ili ga kratko zagrejati u mikrotalasnu pećnicu, da samo malo omekša, ali neka ne bude tečan ili izvaditi puter mnogo ranije i ostavite ga sobnoj temperaturi.

Svaku kuglu, od 5 ostavljenih rastanjiti u veličini malog plitkog tanjra i 4 premazati sa puterom i stavljati ih jedan na drugi i završiti sa 5, koji se ne premazuje.
Staviti to na tanjir i ostaviti u frižider, dok vi radite sa preostalim testom.

Deo, koji je 400 g podeliti na 8 istih delova, oblikovti ih u loptice i ostaviti na stranu. Pokriti ih da se testo ne suši.

Od zadnjeg dela testa, uzeti jedan deo testa u veličine loptice za golf a preostalo testo podeliti na 3 dela, rastanjiti  sva tri dela i premazati sa preostalim puterom dve jufkice treću ne. Staviti ih jednu na drugu i završiti sa ne premazanom jufkicom.

Izvaditi prvi deo iz frižidera a staviti ove jufkice koje ste tek pripremili.

Posuti radnu površinu sa brašnom ili gustinom i rastanjiti krug, prečnika oko 25cm, iseći na 8 trouglova. i svaki trougao raseći donji deo, ali ne potpuno i ćošak od trougla provući kroz taj otvor ( pogledajte slike izrade ) i onda gornji, širi deo, zaviti u kigflicu tako da onaj provučeni deo bude na gornjoj strani kiflice a kraj pored stranica kalupa.

Kalup, veličine 24cm ( ako hoćete da vam je ove moje visine ili 26cm, ako hoćete da je niža, premazati sa malo hladnog putera i ređati pripremljene kiflice.

Pored kiflica, gde se sastaju, poređati već pripremljene kuglice ( onih 8 komada po 50 g .

Sada izvaditi ono testo iz frižidera, pobrašniti radnu površinu i rastanjiti testo u veličini malog tanjira, iseći na 8 truoglova, raseći trouglove pred kraj gde je špic, ali ne skroz, i opet provući kraj, tj špic testa kroz taj proez a gornje stranice malo podviti ispod.
Kad ste ih sve napravili poređati te trouglove između loptica a onu malu lopticu, koja je veličine golf loptice, staviti u sredinu..

Pokriti i ostaviti pola sata da pogača naraste.

Naraslu pogaču premazati sa ostatkom blago umućenog jajeta, u koje ste dodali kašiku-dve mleka, ( mleko ili vodu stavljam u jaje da ga malo razredim, jer puno puta mi se desi dok je pečem ona toliko porumeni da mi šare izgube onu lepotu koju imaju,i pored toga što je ne pečem na visokoj temperaturi , vi kako hoćete ) vrlo malo otopljenog putera ( ovo za puter sam čula od domaćice kojoj sam odnela pogaču, da taj puter daje pogači sjaj, ja sam obično kad se pogača ispeče, premazala sa malo otoljenog putera,vi kako hoćete ...ovu nisam premazivala sa otopljenim puteriomn, nisam imala vremena ), umutiti zajedno.
Posuti sredinu sa lanom a crnim i belim susamom posuti loptice,naizmenično. Ako nemate crni susam, može i curokat ili mak.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175-180°C oko pola sata, pregledajte posle 20 minuta, ako nije dovoljno porumenela, dodavati po 5 minuta, jer nemojte da je prepečete, biće suva.


Pečenu pogaču ostaviti nekoliko minuta u plehu, preći nećim oštrim okolo pogače, u slučaju da se negde zalepilo.
Ja sam moju pekla u kalupu za tortu. Vrlo pažljivo je izvaditi iz kalupa ( da se ne raspoadne, ipak je ona pravljena iz delova ) i ostaviti na žici da se ohladi. Pokriti je sa čistom kuhinjskom krpom.



Prijatno i uskoro ću je ponoviti samo za nas. Ko želi, kiflice može da napuni sa sirom a takođe i loptice pa imate pogaču sa sirom, a može se dodati i malo spanća ili peršuna u sir.


6 коментара:

  1. Divno izgleda - ovo je zaista pravi poklon koji si svatko može poželiti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam uvek za jestive poklone, cveće se kupi, ali ne traje dugo, zato kupujemo orhideje, koje traju mnogo duže..Od srca tebi hvala.

      Избриши
  2. Pa ovo je vec preslo u umjetnost :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Šta da radim kad testa mnogo volim..ali ovu pogaču moram da napravim ponovo, što pre, jer je izuzetno dobra. Hvala tebi, draga moja.

      Избриши