недеља, 12. фебруар 2017.

Susam štrudla

Nešto na ovu temu sam pravila ranije, ali ne mogu da se setim ni od koga je bio recept , ni da li je post već ovde napisan ili nije, kad imam malo više vremena pretražiću, pa ako nađem da je recept isti, skloniću ovaj a osvežiti stari. U glavi mi je sećanje kako se ovo pecivo seklo, za ostalo se ne sećam...a ko bi se uopšte i setio posle tolikih silnih recepata koji su prošli kroz moju kuhinju.
Inače ovaj recept nam stiže direktno iz Zrenjanina, od moje cool prijateljice Goce, i ja joj se od srca zahvaljujem na ovoj lepoj slanoj štrudli.
Nešto sam vrlo malo izmenila i napisaću recept onako kako sam ga ja pravila..pa da krenem.


Sastojci:  900 g brašna, 500 ml toplog mleka, 40 g svežeg ili 14 g suvog kvasca, 2 ravne kašičice soli, 1 kašičica šećera, 150 ml ulja,
Za premazivanje testa: 175 g domaće masti,2 žumanca, 1 kašičica soli
i još: 1 jaje, semenke susama, oko 200 g feta sir

Priprema:
U zdelicu staviti polovinu toplog mleka, kašiku brašna,kvasac i kašičicu šećera, dobro izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati 2 kašičice soli, nadošli kvasac, ulje i ostatak mleka i zamesiti testo i ostaviti na toplom mestu da testo naraste. ( ja sam ovde greškom stavila i 1 žumance ..umesto da to žumance ostavim u zdelu da premažem testo, jer su mi belanca trebala za nešto drugo, ja ga greškom ubacim u brašno i sad je bila drama kad sam na kraju tražila to žumance da premažem testo, sve sam živo okrenula i pregledala da nađem to žumance, čak sam i muža zvala da ga traži, jer sam mislila da sam totalno odlepila, što i izgleda da jesam, dok se jednog momenta nisam setila da sam to žumance stavila u brašno....eh taj Švaba što mi se prikrada po nekad u glavi )

Naraslo testo blago premesiti i podeliti na 3 ili 4 ista dela, oblikovati ih u loptu, pokriti i ostaviti da se odmore desetak minuta.

Za to vreme umutiti mast, so i žumanca u ujednačenu masu.

Na pobrašnjenoj radnoj površini, rastanjiti prvi deo testa, koliko god možete tanje i ako imate 3 dela, raspodelite premaz da imate dovoljno za 3 dela.
Ja sam za nas dvoje pravila pola količine od ukupne mase, i testo sam podelila na dva jednaka dela, oko 415g svako.

Premazati celu površinu tasta sa mašću i posuti sa sitno izmrvljenim sirom. ( originalni recept je bez sira, meni se više dopada da sirom, vi pravite onako kako vi volite.
Umotati testo u rolat i staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.
Sad tako isto uraditi i sa preostalim testom.


Kad ste napravili sve rolate, oštrim nožem zaseći u cik cak pripremljene rolate, ali ne do kraja, dovoljno je da se raseče 1/3 testa. Pokriti i ostaviti da odstoji dok vi grejete rernu na 200°C.
Kad se rerna zagrejala, premazati testo sa umućenim jajetom, u koje možete da dodate i kašiku mleka, posuti susamom ( kod mene crni i beli ) i peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Ostaviti na žici da se malo prohladi, kidati parčiće i poslužiti sa jogurtom,kiselim mlekom a kod nas je sa kefirom.

Ako vam ostane, odlično je sledećeg dana, kratko zagrejati u rerni ili mikrotalasnoj, biće kao da ste ga sada ispekli.


Kod mene su se malo više "rascvetali " jer ih nisam stavila jedno do drugog, namerno sam ostavila malo praznine između, vi, kako hoćete.

Prijatno!!!!

2 коментара: