среда, 23. октобар 2013.

PEKMEZ OD DUNJA



Prošle godine na Prvom Cool okupljanju u Beogradu u organizaciji Coolinarike i Podravke prvi put sam se srela i upoznala sa članicom Coolinarike po imenu Jekago i tom prilikom mi je Jeka poklonila teglicu njenog divnog pekmeza od dunja...ukus me je oduševio, ali pošto je taj susret bio u decembru, dunje su davno prošle i ja nisam mogla da skuvam taj pekmez.


Pre nekoliko dana mi je prijateljica donela punu korpu domaćih dunja, prvo mi je bilo da napravim ovaj Jekin pekmez a onda slatko od dunja.



Sastojci:

3 kg očišćenih, ne oljuštenih dunja
1 kg šećera
4 veće kisele jabuke ( Granny Smith ili Mutsu )
400 ml vode
sok od dva veća limuna

Priprema:

Dunje dobro oprati da skinete sve dlačice sa njih ( najbolje je koristiti hrapav sunđer koji koristite da izribate posuđe ). Očistiti ih i iseći na kockice bez da ih oljuštite. Oprati ih u hladnu vodu i staviti ih u šerpu u kojoj ćete kuvati džem.

Jabuke oprati, očistiti i njih iseći na kocke bez da ih ljuštite i dodajte u šerpu gde su dunje. Dodati šećer, ( kod Jeke je 1.5 kg,meni je to bilo previše šećera te sam stavila samo 1 kg ) limunov sok i vodu.


Staviti da se kuva na tihoj vatri i kuvati oko 20 do 30 minuta, dok vam voće ne omekša,kad voće omekša skloniti sa vatre i propasirati sa štapnim mikserom.


Šerpu vratiti na šporet i kuvati još 10 do 15 minuta za to vreme će vam se pekmez zgusnuti.
Vruć pekmez sipati u vruće sterilisane tegle.
Sve tegle staviti u rernu, koju ste uključili na 100*C i pustiti da pekmez uhvati koricu.Isključiti rernu i po želji ih možete ostaviti u rerni da se potpuno ohlade ili ih izvaditi napolje, zatvoriti sa poklopcima, zaviti u ćebe i ostaviti da se potpuno ohlade. Dok se tegle hlade čućete kako poklopci se hermetički zatvaraju,čućete zvuk.


Uživajte u ovom brzom pekmezu, gde je najveći posao oljuštiti domaće, ne prskane, dunje.


Ovo je originalni Jekin pekmez, koji sam ja dobila prošle godine ( Odavno ga više nema, ali je ostala samo slika )


Naši dragi prijatelji, koji su nam poklonili dunje.. i tebi Jelka,puno hvala što se me se setila.

Prijatno!!!!!

Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Kristina sa bloga " Domaćica za vas " koja nam je zadala temu "dunje" i njoj šaljem ovaj recept.

20 коментара:

  1. Ovaj pekmez je fantastičan! I sama ga pravim od prošle godine, evo i sad sam jednu turu napravila!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam ga, Suzyce isprobala prošle godine, i znala sam da je ovo džem koji ću, ako ikad dođem do dunja, napraviti. Ja imam jošp dunja i sutra ću praviti još.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Divan! Kao dete sam ga obozavala. Sad ste me podsetili i na miris da ne pominjem ukus! :)Moracu da pavim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marija, hvala ti puno....mene dunje i njihov miris uvek vrate u srećne i bezbrižne dane detinjstva.

      Избриши
    2. Evo gaaaa!! http://marijinislatkisi.blogspot.com/2013/11/pekmez-od-dunja.html

      Избриши
    3. Marija, radujem se da si uspela da ga napraviš....sada uživajte u njemu. Od srca hvala i topli pozdrav ti šaljem.

      Избриши
  3. Kako imamo tri stabla dunja, svake godine ga radimo. Ove godine nisu baš rodile i dosta su trule, ali mama je uspjela napraviti par teglica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš ti zavidim na stablima dunja...i ove,koje sam ja dobila, nisu nikakve, ali su jako puno rodile. od pune korpe, dobilo se puno i pekmeza i slatka i imam još da napravim pekmez.

      Избриши
  4. Ja sam upravo nedavno pravila od dunja, ali sam dodavala kruške i prelep je isto.

    ОдговориИзбриши
  5. Evo kako to izgleda kod mene:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=574470785959345&set=a.512656632140761.1073741862.458417654231326&type=3&theater

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sviđa mi se i tvoj pekmez...probaću i na tvoj način kad budem dobila dunje.Hvala na super ideji.

      Избриши
    2. Po prvi put sam pravila sve to, pa zato sad i iščitavam iskustva drugih domaćica da vidim šta bi se moglo korigovati i ulepšati. Tako danas naiđoh i na Vaš recept ... HVALA ... ***

      Избриши
    3. Svašta mi ovde naučimo jedna od druge. Molim i drugi put.

      Избриши
  6. Dobila sam domacih neprskanih dunja i jabuka, napravila sam pekmez po vasem receptu. Oduševljena sam okusom i bojom. Sad trazim jos dunja i jabuka da skuham još pekmeza. Hvala draga moja na receptu.

    ОдговориИзбриши
  7. Fahira, jako mi je drago da ti se pekmez dopao. Nećeš mi verovati, ali ja još uvek imam ovog pekmeza i još uvek je dobar. Od srca ti hvala i neka vam je na zdrav

    ОдговориИзбриши