субота, 17. март 2018.

Kuglof sa bananama i cardamom ( Cardamom-scented banana bundt cake )

Imala sam dosta banana koje su baš bile prezrele i njih obično čuvam za razno razne napitke iz blendera ( čuvam ih po jednu u kesici u zamrzivaču ) ali ovog puta imam već 3 u zamrzivaču i ove tri su se vukle po činiji...njih muž obično pojede, ja ih ne volim kad su prezrele i naravno da su morale da se pojedu. Pre neki dan gledam tv emisiju " Ricardo and friends " i vidim da Ricardo ( inače kandski chef koji živi u francuskom delu Kande - Quebec ) pravi ovaj kuglof, baš mi je recept dobro došao za moje 3 prezrele banane.


Sastojci:  450 g prosejano sve namensko brašno, 1 kesica praška za pecivo, 1 do 2 g mlevenog cardamoma, pola kašičie soli, 3 dobro zrele banane, 2 kašike limunovog soka, 1 kašičica vanile, 227 g putera, 200 do 250 g šećera, 65 ml ulja, 2 jaja

Priprema:  Prosejati brašno, dodati prašak za pecivo, so i samleveni cardamom.Banane izgnječiti sa sokom od limuna i ostaviti na stranu.

Omekšali puter umutiti sa šećerom ( originalni recept kaže 400 g šećera, meni je to bilo baš mnogo i ja sam stavila samo 200 g i nama je bilo dovoljno slatko ) i uljem i na kraju dodati vanilu i dodati jedno jaje pa umutiti sve zajedno i dodati i ono drugo jaje i opet umutiti sve zajedno u kremastu masu.
( ja sam stavila 150 g putera i 100 g sosa od jabuka, nešto mi je bilo previše masnoće )

Smanjiti brzinu na mikseru pa dodati jednu trećinu brašna,umutiti, pa dodati pola količine banane pa i to umutiti i opet brašno, umutiti, ostatak banane i završiti sa brašnom.
Kalup za kuglof dobro podmazati puterom, ja sam isprskala sa sprejom za pečenje kolača, spatulom sipati masu u kalup, poravnjati i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C, oko 50 do 60 minuta ili dok vam čačkalica, kad je zabodete u sredini kolača, izađe čista.
Pečen kolač pažljivo prevrnuti na žicu i ostaviti da se ohladi.
Kolač možete da poslužite samo posut sa prah šećerom a može i sa kuglom sladoleda.


Prijatno!!!!


2 коментара:

  1. Odlična ideja za banane koje se vuku. I nama se desi da se tako vuku, čak ako ih stavim u frižider već posle dva dana skoro mogu da se bace, ne znam zašto.

    ОдговориИзбриши
  2. Nemoj nikad da ih stavljaš u frižider jer sa tim ne činiš ništa, bolje ih zamrzni po jednu pa ili pravi smoothije sa njom ili neke kolače, maffine...Hvala i pozdrav.

    ОдговориИзбриши