петак, 9. новембар 2018.

Ukiseljena tikva

Bila sam veoma radoznala kad sam videla recept za ukiseljenu tikvu i ja, ne bi bila ja, da je nisam isprobala i sad jedva čekam da prođe dve nedelje da ih probam...



Sastojci:  1 kg muškatne tikve, 1 kašika krupne soli za zimnicu, 2 klinčića, 4 zrna bibera, 1 list lovora, 250 ml jabukovo sirće, 100 g šećera, 2 tanka režnja đumbira, 1 čen seckanog belog luka, 250 ml vode

Priprema:  Oljuštiti, očistiti muškatnu tikvu i iseći je na kockice oko 1cm veličine.
Staviti kockice tikve u zdelu, posoliti i ostaviti ih da odstoje oko 2 do 3 sata.
Isipati tečnost koju je tikva ispustila.

Tegle dobro oprati i osušiti ih mokre u rerni a poklopce iskuvati.
U veću šerpu sipati vodu i pustiti da se polako zagreva. ( ja nemam specijalni lonac za to pa sam stavila u šerpu na dno jednu metalni podmetač da mi tegle ne sede direktno na dno šerpe, jer se bojim da mi ne popucaju.

U manju šerpicu sipati vodu, jabukovo sirće, šećer, beli luk, biber, lovorov list, đumbir i pustiti da provri i da se šećer otopi, smanjiti temperaturu na tiho i kuvati sve zajedno desetak minuta.
U suve i tople tegle sipati kockice tikve, naliti sa kuvanom vodom preko cediljke da zaustavite začine, zatvoriti tegle sa čistim i suvim poklopcima.
Kad je voda u šerpi provrela, skloniti sa ringle, staviti tegle u šerpu i vratiti nazad na ringlu da se kuva desetak minuta.
Skloniti sa ringle i ostaviti tegle još desetak minuta da odstoje u toj vodi.

Pažljivo, pazeći da se ne opečete sa vrelom vodom ( postoje specijalne štipaljke kojima vadite tegle iz vrele vode ) izvaditi tegle, staviti ih na kuhinjsku krpu i ostaviti da se potpuno ohlade na sobnoj temperaturi.
Prilikom hlađenja, tegle će same napraviti vakum.

Čuvati na tamnom i hladnom mestu i ovako pripremljena tikva može stajati do godinu dana.
Jednom, kad teglu otvorite, može vam stajati u frižideru do 3 nedelje.
Pre nego što hoćete da jedete ovako pripremljenu tikvu, sačekajte bar nedelju-dve pre nego što otvorite teglu.
Preporučila bih vam da pripremite manje tegle, jer jednom kad se otvore, mnogo se brže pojede.

Po želji, u teglu sa tikvom možete dodati i luk, isečen na kolutove i po neku ljutu suvu papričicu...izbor je vaš.


Prijatno!!!!

2 коментара: