уторак, 8. октобар 2013.

Malidžano

Prvi put sam probala ovu vrstu ajvara kod moje komšinice,Makedonke i jako mi se dopao. Ovo je prošlogodišnji,ove godine ga nisam pravila jer ga imam još a jedeme ga samo nas dvoje, jer je baš punooooo ljut...za vas, koji volite ljuto,probajte.
 

Sastojci: 5 kg zelenih mesnatijih ljutih paprika, 2.5 kg plavog patlidžana, 1 l ulja, soli po ukusu, ( oko 75 g ) 125 g dijon senfa, 150 g šećera, 100 ml sirćeta

Priprema: Paprike i patlidžane oprati,osušiti i ispeći ih na roštilju. Ako nemate roštilj, onda na smederevcu ili u rerni.

 banana paprike, koje su korišćene za ovaj recept ( slika sa neta )

Sve to staviti u jednu veću šerpu,poklopiti i ostaviti preko noći da se ohladi.
Ohlađeno oljuštiti i paprike očistiti od semenki, koliko možete. Sve to staviti u đevđir da se dobro ocedi.
Samleti u multipraktiku ili na mašini za mlevenje mesa.

U veći pekač staviti ulje i dobro zagrejati u rerni. Na zagrejano ulje staviti samlevenu papriku i patlidžan i "pržiti" u rerni sve dotle dok ne povučete varjačom a iza nje ostaje trag....odprilike oko 2 do 3 sata, u zavisnosti koliko su paprike oceđene od tečnosti,povremeno promešajte.
Kad počne da se zgušnjava dodati so, senf i sirće ( probajte i po vašem ukusu dodati ono što vam fali ),"pržiti" još desetak minuta. ( Neko dodaje i šećer, ja ne )

U vruće i sterilisane tegle sipati vruć maliđano,sipati po kašiku dve ulja odozgore i zatvoriti. Ako nećete da sipate ulje, vratiti napunjene tegle u rernu i zapeći.Vruće tegle zatvoriti i ostaviti u rerni da se ohlade.

Čuvati na hladnom mestu.Ovako pripremljem malidžano može jako dugo da stoji.

Mi ga najviše volimo sa feta sirom.



Prijatno!!!!

Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Jela sa bloga " Jelina Jela " koja nam je zadala temu plavi patlidžan i njoj šaljem ovaj recept.

8 коментара:

  1. It sounds very good! :) I like it, Zokie, enjoy it.
    Have a wonderful evening, my dear friend!

    ОдговориИзбриши
  2. Davno ga je mama pravila,još kada sam bila mala,i kasnije smo prešli na onaj klasični ajvar od tada ga nisam probala.
    Veliki pozdrav draga Zorice!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja Nelyce....klasični sam prestala od kada smo pronašli ovde makedonski domaći ajvar, koji je potpuno isti kao da sam ga pravila kod kuće i zato ga više i ne pravim.Topli pozdrav.

      Избриши
  3. Da, malidzano je klasik u makedonskoj kuhinji. Nisam sigurna da moja rodbina pravi u ovim razmerama, ali verovanto kuca ima svoj recept... I obavezno uz feta ili jos bolje dobar ovciji sir!

    ОдговориИзбриши
  4. Sladoled,hvala ti puno...verovatno svako pravi po svom ukusu...ako možeš,saznaj srazmere pa bih mogla i tako da ga napravim.Topli pozdrav

    ОдговориИзбриши
  5. Puno hvala na receptu! Upravo sam napravio od 30 kg zelenih paprika. I tu vidim problem. Moj Malidžanoje zelen, a Vaš žut, a pravljen od zelenih paprika.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo ovako, ja sam koristila zelene paprike koje se kod nas zovu banana paprike, one su bledo zelene, a kad odstoje budu žuto zelene..sad ću staviti sliku u receptu da se vidi koje sam paprike koristila. Drugo, ako ti se ukus sviđa, mislim da boja nema nikakve veze. Ja sam kupila odavno teglu zelenog makedonskog malidžana, ukus mu je bio fantastičan i nije mi smetalo što je boja zelena...Hvala ti puno i neka vam je u zdravlje.

      Избриши