понедељак, 28. јануар 2019.

Brza poslastica -------GRIZ

Recept je iz arhive ali smo se juce sladili sa njim. Ne pamtim kad sam ga zadnji put pravila a volimo ga...


Ovo je bila i ostala jedna od omiljenih poslastica moje dece, jedan je voleo griz sa mlekom a drugi je voleo sutlijaš, ali su obojica jeli, bilo šta da je od ta dva skuvano.
Uveče dok su gledala svoj program na TV obično bi pitali, mama, možeš li da nam skuvaš griz i naravno, ta poslastica je bila najbrža da se napravi. Nisu nikad bili veliki ljubitelji kolača i torti, ali pite i poslastice sa mlekom su jako voleli.
Njima bih skuvala griz, sipala u male činijice, a meni je bilo najslađe pojesti ono sa dna i " izgrebati " ono što se malo uhvatilo na dno šerpe.
Nikada nismo čekali da se potpuno ohladi, ja sam moje volela da jedem dok je vruće a njih dvojica su voleli da se vrlo kratko ohladi i da se odozgore uhvati korica.
Ovaj mlađi i dan danas, kad dođe, po neki put traži da mu skuvam griz. Jednom je i snajka gledala kako kuvam i pokušala je da ga skuva, ali nije ispao kao mamin,drugi put je on sam pokušao da skuva i opet nije bio kao mamin....šta da  radim kad im nisam bliža.


Sastojci:

50 g pšeničnog griza
500 ml mleka
35 g šećera ( oko dve ravne kašike ) ili po ukusu
1 kašika vanilla paste ili 1 kesica vanilinog šećera
cimet po ukusu

Priprema:

U manju šerpicu staviti mleko,šećer i vanilu i pustiti da provri ( ja uvek kuvam na osrednjoj temperaturi, tako mi se ne " uhvati " mleko za dno šerpe.

Kad je mleko provrelo, sipati, u tankom mlazu već pripremljen griz i mešati sa žicom za mućenje, da nemate grudvica i kuvati dok vam se ne zgusne, oko 5 minuta, ja celo vreme mešam sa zicom.

Kad se zgusnulo,skloniti sa ringle, sipati u činijice i ostaviti da se ohladi.
Ohlađeno posuti sa malo cimeta i poslužiti.


Ja lično volim da je malo ređi griz i jedem ga dok je topao,vi, ako volite da je baš gusto,dodati još 5 do 10 g griza.

Prijatno!!!!!


6 коментара:

  1. It's well-known as baby food here, but I also like it. :)
    Have a wonderful day, my dear Zoki!

    ОдговориИзбриши
  2. Gery, you are right, it is baby food but in Serbia is also made as desert for kids and adults....my kids ( and they are all grown up ) love it,and me to. Thank you, my dear friend and have a wonderful week. Hugs:)))

    ОдговориИзбриши
  3. Uvek ga imam kao staple.Volimo ga i u kolačima a ovako sa cimetom redovno i ponajviše!

    ОдговориИзбриши
  4. Mi ga ne jedemo baš tako često, po neki put, da nas želja mine. Pozdrav i nedostajala si.

    ОдговориИзбриши
  5. Ja kao mala nisam baš voljela griz, bio je to onaj standardni griz na mlijeku posut kakaom i gotovo, joj ne :) A danas kada je to griz na mlijeku sa vaniljom, cimetom, pokojom grožđicom....., jako ga volim ! Zanimljivo je da me nećakinja prije par dana pitala da joj skuham griz jer ga se uželjela, a dan-dva nakon toga vidim kod tebe ovaj post - Griz :)

    ОдговориИзбриши