субота, 19. јануар 2019.

Kravajčići

Recept je iz arhive...
Ovu reč,za hleb napravljen u obliku pogačica, sam naučila od bake, koja mi je zamenila mamu, kad sam došla u Kanadu. Stara Nišlika me je naučila mnogo čemu i doživela je duboku starost. To je prababa mojim sinovima ( sa očeve strane ) koju smo svi mi zvali NANA. Obožavala je moju decu, volela je mene i izuzetno je poštovala mog sadašnjeg supruga. Juče su nam u gostima bili njen sin i snaha i ovaj hleb je bio poslužen uz ručak. Snahi se veoma dopao hleb i recept je posvećen NANI. 

Nane već odavno nema, ali je ostala uspomena na nju....



Sastojci :

     450 g univerzalnog brašna
     50 g hlebnog brašna
     po ukusu so ( 1 kašičica )
     1 kašičica prašak za pecivo
     100 ml toplog mleka
     10 g suvog kvasca
     1 kašičica šećera
     1 kašika brašna
     100 ml ulja
     150 ml mlaćenice ili tečni jogurta
     1 celo jaje + 1 žumanac

    i još:

     1 belanac
    crni i beli sisam za posipanje

Priprema:

Zagrejati mleko i dodati šećer, suvi kvasac i kašiku brašna, sve izmešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
U veću posudu prosejati oba brašna,zajedno sa praškom za pecivo, dodati so,jogurt/mlaćenicu, ulje, razmućeno jaje i žumanac i dodati nadošli kvasac.
Zamesiti testo i isipati na radnu površinu i umesti elastično i glatko testo. ( možda će vam biti potrebo još kašika dve brašna )
Oblikovati u kuglu, premazati sa uljem,pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.
Premesiti testo još jednom i ostaviti da još jednom naraste.

Testo podeliti na 12 kuglica,moja svaka kuglica je bila oko 85g svaka.
Svaku kuglicu premesiti još jednom i oblikovati.
Ja sam koristila pekač veličine 32cm X 20cm,podmazati ( ili staviti pek papir ) i naređati ih.


Pokriti ih ponovo sa najlonom i ostaviti da još jednom testo naraste.
Naraslo testo premazati sa umućenim belancetom posuti sa susamom.


Staviti u rernu, uključiti na 185*C i peći oko 30 minuta ili dok vam fino ne porumene.
Pečene kravajčiće pokriti sa kuhinjskom krpom i ostaviti da se malo prohlade. Izvaditi iz pleha zaviti u krpu i ostaviti da se potpuno ohlade ili ih poslužiti tople.


Prijatno!!!!


Ovaj recept prijavljujem za našu blogersku igricu " Ajme,koliko nas je " koju je osmislila naša blogerka Snježana. Domaćica  je Nataša sa bloga " Moja slatka kuhinja " koja nam je zadala temu za ovaj mesec - SUSAM.

14 коментара:

  1. Ljupki i neodoljivi! Sve najbolje u novoj! :)

    ОдговориИзбриши
  2. predivni.....mirisni...ništa mi ne miriše tako neodoljivo kao kruhić, peciva,...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Snježana. Miris koji se šori kuhinjom, dok se hleb peče, uvek me vraća u detinjstvo i podseća na mamu, koja je vrlo često mesila domaći hleb.Hvala ti, draga moja i topli pozdrav iz ledene Kanade.

      Избриши
  3. Tvoji recepti su uvek lepi, verujem da su gosti uzivali u domacoj kuhinji i upravo ispecenim, mirisnim i toplim hlepcicima.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Lana.Ujni se veoma dopali kravajčići a sin mi je rekao da mu se ovako napravljen hleb jako dopao i da mu od sada samo njih mesim.Mislim da ću ipak naučiti snahu pa neka mu ih ona mesi..na mlađima svet ostaje. Topli pozdrav, draga moja.

      Избриши
  4. Jao Zoki ivini sto te pratim ,samo da uzmem jos jedan,divni su:)

    ОдговориИзбриши
  5. Odlicna peciva. Inace volim peciva koja se pripremaju sa jogurtom. Dopada mi se dekoracija belog i crnog susama:) Ja sam danas nakon duzeg vremena pronasla crni susam i bas sam presrecna!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nataša. Ja mahom sva moja peciva pravim sa mlaćenicom/jogurtom jer su mi mnogo duđe meka,što kod nas vrlo retko ostanu.
      Ja kupujem crni susam u azijskim prodavnicama.

      Избриши
  6. Obožavam, mnogo dobar recept, a pri tome, nije teško ni pripremiti :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Sanja. U pravu si,jako ih je lako napraviti a izuzetno su lepe. Topli pozdrav.

      Избриши