петак, 19. јун 2020.

Džem od trešanja

Ovo mi je prvi put da pravim džem od trešanja, jako mi se dopao i od sada ćemi to biti jedan od redovnih koje ću praviti svake godine.


Sastojci:  2 kg trešanja, 200 g šećera, sok od 1 većeg limuna, 100 ml soka od jabuka

Priprema: Trešnje oprati i izvaditi im koštice.
U veću šerpu staviti trešnje, šećer, limunov sok i sok od jabuka i pustiti da provri, smanjiti temperaturu i kuvati dok trešnje ne počnu da se raspadaju od kuvanja.
Skloniti sa ringle i štapnim mikserom smrviti a ko voli može i da ostavi da ima po malo većih delova voća.

Vratiti na ringlu i kuvati na malo jačoj vatri desetak minuta, tokom tog kuvanja počeće da se zgušnjava.
Smanjite temperaturu i kuvati još 15 minuta, za to vreme biće dosta gušći.
Pazite, ovo nije onaj gusti džem jer šteta je kuvati voće do besvesti.

Tegle operite u vreloj vodi sa sapunicom, dobro ih isprati i tako mokre staviti u rernu da se osuše. ( ovo uradite kad stavite džem da kuvate da ima dovoljno vremena da se osuše i dobro zagreju )

Vruć džem sipajte u vruće tegle zatvorite ih poklopcima i vratite nazad u vruću rernu i ostaviti ih pola sata.


Izvaditi iz rerne, staviti ih u neko staro ćebe, zavite i ostavite da se potpuno ohlade.
Čuvati u špajzu.
( Mi u kući imamo hladan špaj, koji nije izolovan i svu zimnicu čuvam u njemu, a dok nisam imala taj špajz, zimnicu sam čuvala u izolovanoj garaži i nikad nisam imala problema sa zimnicom. Vi najbolje znate gde ćete čuvati svoju zimnicu. )


U ovaj džem ide vrlo mala količina šećera jer trešnje su dosta slatke a uz to se dodaje i sok od jabuka, koji je takođe sladak, bez obzira što mu nije dodat šećer.



Po želji u ovaj džem se mogu dodati i začini po želji; mahuna vanile, štapić cimeta, kardamom pa čak i muškatni orah.
Ako koristite začine staviti ih tek kad ste voće smrvili štapnim mikserom.
Ja nisam dodavala ništa od ovih začina ovog puta ali da sam imala više trešanja probala bih jednu manju turu sa nekim od njih.
Takođe sam koristila šećer u koji mi stoji nekoliko mahuna vanile.

Prijatno!!!!


2020 godina

Pravila sam ga i ove godine 2020 i ovde jedina izmena je što sam smanjila šećer na 100 g jer su trešnje bile izuzetno slatke.

Нема коментара:

Постави коментар