субота, 28. септембар 2019.

Džem od jabuka i šljiva

Imamo prijatelje ovde, koji su trenutno na odmoru i zamoilili su nas da im ostavimo malo šljiva da se najedu kad se vrate, na žalost, šljive su puno omekšale i nije bilo šanse da bi mogle da stoje još desetak dana da ih sačekaju..nisam imala izbora, morala sam da ih upotrebim. Inače šljive obožavam, ali ih ne volim kad omekšaju a da ih muž sam pojede bilo je dosta, jer imamo i drugog voća.


Sastojci:  1 kg šljiva, 1 kg jabuka, 250 g šećera, 600 ml soka od jabuka, 2 kesice vanile, 1 kesica cimet šećera, sok od 1 limuna

Priprema:  U veću šerpu staviti šljive, koje ste prethodno oprali i iseckali na manje komadiće, jabuke, koje ste oljuštili, iseckali na manje kockice, preliti limunovim sokom i naliti sa sokom od jabuka.
Kuvati na osrednjoj temperaturi dok voće ne omekša.

Sipati šećer ( meni je dovoljno 250 g šećera jer voće je slatko, sok od jabuka je sladak i ako koristim sok koji ne sadrži šećera u sebi ) a vi, ako volite da je puno slatko, dodati još šećera.
Kuvati dok se šećer ne otopi, povećati temperaturu i kuvati dok se voće ne pretvori u kašu a tu i tamo ćete imati komadiće jabuke.
Ja sam varjačom pritiskala te komadiće da se rasture.
Pred kraj dodati vanilu i cimet šećer i kuvati dok se ne zgusne.
Gotov je kad varjačom povučete a iza nje vam ostaje čist put.
Ako želite možete štapnim miksetom smrviti džem, ali nema potrebe jer se baš sve lepo raskuva.
Ideja za džem je došla odavde ali sam recept prilagodila sebi i svojim ukusima.
Cimet i jabuka se odlično slažu, ako nemate cimet šećer, staviti šipku cimeta i kuvati zajedno sa njom, na kraju je izvaditi pre nego što sipate džem u tegle.

Tegle oprati, staviti u rernu, koju ste uključili na 100°C i kad je džem gotov, vruć džem sipati u vruće tegle, zatvoriti i ušuškati u ćebe i ostaviti da se tegle potpuno ohlade ili ih vratite u vruću rernu, isključite je i ostavite do sledećeg dana dok se tegle ne ohlade.


Ja sam, od ove količine dobila 1.5 kg džema i džem uvek pakujem u manje teglice, lepe su mi za poklon i jednom kad ih otvorimo, ne mora dugo da stoji u frižideru, brže se pojede.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар