недеља, 25. август 2019.

Gibanica - gužvara

Bili smo pre nekoliko nedelja kod poznanika na piće i kafu i žena je iznela gibanicu, koja me je oduševila...danas sam je morala napraviti i moram da podelim ovaj recept sa vama...


Sastojci: 1 pakovanje kora za pite i gibanice, 400 g feta sira, pola kesice praška za pecivo, 3 jaja, 200 ml vruće vode
i još: 75 ml ulja, 1 jaje, 100 ml kisele vode

Priprema:  U veću zdelu izmrviti sir što sitnije možete da tako reći nema grudvica ( ja sam stavila 200 g sitnog mladog ( za vas koji ste u Canadi to je pressed cottage ) sira i 200 g feta sir, koji sam sitno izmrvila ali sam ostavila da ima po malo grudvica ) i dodati 3 jaja i sve dobro sjediniti, doliti 200 ml vruće vode i dodati prašak za pecivo i promešati.

Pekač, u koji pečete gibanicu vrlo malo podmazati od onih 75 ml ulja po dnu i po stranicama, uzeti 4 kore i staviti ih u pekač, ali tako da vam kore vise sa svih strana, u sredini staviti još 2 kore ali ih malo pogužvati.
Ostaviti 3 kore sa strane.
U zdelu sa sirom stavljati po jednu koru i svaku koru dobro umočiti u masu, dodavati po jednu koru te i nju dobro zamočiti i tako nastaviti dok imate kora, na kraju sve te kore, viljuškom ili rukom dobro namočiti još jednom sa smesom od sira i jaja i vaditi ih rukom i ređati na kore koje ste prethodno stavili u pekač.
Tečnost i grudvice sira, ako je ostalo u zdeli, preliti preko izgužvanih namočenih kora.
Na kraju pokriti,blago izgužvanim korama koje ste ostavili na stranu.
Preklopiti preko korama koje vam vise preko pekača.
U zdelu u kojoj je bio sir, umutiti jedno jaje, dodati preostalo ulje i kiselu vodu i polako prelivati preko gornje kore, četkicom razmazati svuda po kori.
Iseći gibanicu na 4 dela da vam uđe malo tečnost koju ste prelili preko kore.

Uključiti rernu na 200°C i peći gibanicu oko 30 do 40 minuta.
Izvaditi je i ostaviti da odstoji 15 minuta. Poznanica ju je pokrila kuhinjskom krpom kad se ispekla, ja volim da je gornja kora hrskava te je ne pokrivam, vi kako volite.
Iseći na komade i poslužiti toplu sa jogurtom, kiselim mlekom ili pivom...


Za vas koji ste u Kanadi koji nemate naše kore za pite i gibanice ja sam koristila one domaće kore koje se kupuju po našim prodavnicama, ima ih 12 u pakovanju, 4 sam stavila dole u pekač, jednu sam ostavila za odozgore a ostalih 7 sam stavila u smesu od jaja i mleka...


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар