субота, 4. јануар 2020.

Štrudla sa makom od brioche testa

Ne sećam se tačno kada sam prvi put napravila brioche testo i od tada meni je to najbolje dizano testo i za slatka i za slana peciva...probajte da ga nekad napravite pa uporedite sa običnim dizanim testom i vidite da li vam se dopada.


Sastojci:  500 g svenamenskog brašna, 8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca
pola kašičice soli, 3 jaja, 90 g meda, 1 mahuna vanile, 150 g otopljenog i toplog putera, 200 ml mlaćenice ili kefira
i još:  200 g samlvenog maka, 100 do 110 ml vrelog mleka, 100 g šećera ili po ukusu, izrendana korica od pola limuna

Priprema:  Prvo pripremite fil od maka.
Samleveni mak preliti sa vrelim mlekom u koje ste dodali šećer, dodati limunovu koricu,promešati i ostaviti sa strane.
Ja za sva moja peciva sa makom koristim ovaj recept za fil sa makom jer mi je to do sada najbolji fil.
Vi koristite onaj koji vi volite ili isprobajte ovaj pa vidite koji vam se više dopada.

Prosejati brašno, dodati so i suvi kvasac i sve izmešajte.
U drugu zdelu staviti med, istrugati semenke sa mahune, jaja, malo zagrejan kefir ( ja ga zagrejem u vrućoj vodi ) i otopljen ali topao puter ( nemojte koristiti margarin jer nećete dobiti brioche testo ) i žicom umutiti sve zajedno da se med sjedini sa ostalim tečnim sastojcima.
Dodati sve ove mokre sastojke u prosejano brašno i mikserom umesiti testo.
Isipati na radnu površinu i rukom domesiti testo.
Oblikovati u kuglu, blago premazati zdelu sa malo otopljenog putera, staviti testo i okrenuti nekoliko puta sa svih strana.
Pokriti i ostaviti testo preko noći u frižider.
Sledećeg dana izvaditi testo iz frižidera i ako želite podelite testo na pola tako da napravite dve manje štrudle ili ako hoćete možete napraviti i jednu veliku.
Ja sam podelila testo na dva dela.

Podeljeno testo podelite na još 3 dela, tako da dobijete sve ukupno 6 delova.
Blago posuti radnu površinu gustinom ili brašnom pa svaki deo rastanjiti u pravougaonik oko .03 do.04 mm debljine.
Svaki deo premazati sa 1/6 dela maka i zaviti u tanji rolat.
Sad tako isto uraditi i sa preostalim testom.
Uzeti 3 rolata i od njih uplesti pletenicu. Isto tako uraditi i sa drugih 3 rolata, uplesti u pletenicu.
Pripremiti 2 kalupa koji su 10cm X 30cm ili sličnih dimenzija, malo premazati sa puterom ili staviti pek papir pa nežno preneti pletenicu u kalup.
Prekriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se kalup napuni sa naraslim testom. Budite strpljivi dok testo raste, jer ako vam testo dovoljno ne naraste štrudla neće biti puna ovih mehurova kad se ispeče.

Pred pečenje možete premazati sa malo mleka ili umućenim jajetom sa nekoliko kapi mleka i posuti makom a i ne morate.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 30 minuta ili dok vam ne porumeni. Ako počne previše da rumeni prekrite pek papirom.
Ispečene štrudle ostaviti desetak minuta u plehu da se prohlade, izvaditi ih iz kalupa i ostaviti na žici da se potpuno ohlade.
Iseći na parčiće, posuti prah šećerem zamirisan vanilom i poslužiti.

Ovo testo možete zamesiti vodom umesto kefira ali meni lično sva testa umešena sa jogurtom ili kefirom su mnogo duže meka.
Ako nemate mahunu vanile možete da koristite ekstrakt vanile ili vanilla paste a ko nema ni to može da koristi običan vanilin šećer.
Brioche testa se obično prave tako što se dodaju komadići putera u već umešeno testo i onda se rukom ili mikserom sjedinjuju sa testom, ovaj postupak je drugačiji, dodaje se otopljen puter u testo i dopada mi se i ovaj način, čak je i malo lakši.


Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala Vesna...ovo je bilo za mog muža, sledeći put je pravim za sebe, sa mlevenim orasima.

      Избриши
  2. Divota od maka, baš mami Zorice uz finu šalicu čaja

    ОдговориИзбриши
  3. Napravila sam strudlu po ovom Vasem receptu, doduse sa orasima, i svi smo odusevljeni! Mozete da zamislite moje zadovoljstvo dok gledam ukucane kako uzivaju u svakom zalogaju, a kuca mirise na ovo prelepo testo, mirise na dusu. Presrecna sam sto sam vas nasla! Hvala na divnom receptu!

    ОдговориИзбриши
  4. Kate, baš si me obradovala i radujem se da su tvoji ukućani jelu ovu štrudlu sa uživanjem. Od srca ti hvala na ovom komentaru i hvala ti na poseti. Puno te pozdravljam.

    ОдговориИзбриши