понедељак, 27. јануар 2020.

Griz sa kompotom od jabuka

Volim jesen, volim sve jesenje plodove i vrlo često ih koristim u svojoj kuinji, neke koristimo sveže,neke ne...jabuke se mogu koristiti na puno načina i dopala mi se ideja da se griz posluži sa karamelizovanim jabukama..recept sam pronašla ovde , mada griz svi mi kuvamo na isti način. Pravila sam odmah duplu količinu, ali sam sastojke prilagodila sebi, vi možete da pratite originalni recept ili ovako kako sam ga ja pravila, na kraju ćete dobiti isti rezultat.
Ovaj recept nije ovde za vas, iskusne domaćice. već za one, koje tek počinju da se "vrte" po kuhinji, jedna od tih je i naša mala unukica, koja tek sada otkriva recepte koje voli.


Sastojci: 1 l mleka, 60 g šećera / med / javorov sirup, 1 kesica vanilinog šećera, 120 g griza
Sastojci za kompot:  2 veće jabuke,  50 ml soka od jabuka ili vode,  sok od pola limuna, 1 kašičica cimeta i 2 kašike javorovog sirupa ili šećera ili po ukusu

Priprema:  U provrelo mleko, u koje ste dodali šećer i vanilu, sipati polako griz i stalno mešajte dok sipate da nemate grudvica.
Kuvati dok se masa ne zgusne, grizu ne treba mnogo da se kuva, i stalno mešajte žicom za mućenje ili varjačom da vam se ne zalepi za dno posude. Ko ne želi da koristi šećer, može u skuvani griz da doda med ili javorov sirup
Skuvani griz podelite na onoliko zdelica koliko vas ima u kući. 
Ja sam podelila u 4 čaše, dve smo imali kasnije za desert.

Jabuke možete pripremiti pre, ili posle dok vam se griz hladi.

Jabuke oljuštite i iseći ih na manje kockice,
Sve sastojke dodati u šerpu, pustiti da proključa, smanjiti temperaturu i kuvati na tiho, dok vam jabuke ne omekšaju. Mi ne volimo da su nam jabuke pre mekane, nego tek da su počele da omekšaju.
Podeliti jabuke u zdelice preko griza i poslužiti toplo ili, ako hoćete da poslužite hladno ( jer ga mi volimo i kad je hladan ) onda ostaviti jabuke posebno i kad ste spremni da poslužite sipati jabuke preko griza.

Ko želi, može posuti sa još malo cimeta i ako vam je ostalo tečnosti u šerpici preliti preko jabuka, ako ne, možete preliti sa još malo javorovog sirupa ili meda.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар