понедељак, 21. јун 2021.

Meki turski đevrek

 Turska peciva posebno obožavam i mnogo sam ih napravila i isprobala i ni u jedan se nisam razočarala, pa tako i u ovaj...možete da ih koristite za doručak ili čak i za sendviče. Mogu biti punjena ili bez ičega a možete ih puniti sa čim god poželite.

Sastojci:  250 ml toplog mleka, 250 ml tople vode, 125 ml ulja, 1 kašičica šećera, 12 g suvog ili 30 g svežeg kvasca, oko 800 g brašna, 2 kašičice soli

i još: 150 g omekšalog putera, feta sir, sečen peršun, 1 jaje, 1 kašika mleka, semenke po izboru

Priprema:  Prosejati brašno i ostaviti sa strane. U toplo mleko rastopiti kvasac dodati šećer i kašiku brašna, razmutiti da se kvasac i šećer otopi i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U  sredini brašna napraviti udubljenje, sipati toplu vodu, so, nadošli kvasac i ulje i zamesiti testo. Ja moje zamešeno testo sipam na radnu površinu i dobro umesim da dobijem meko i glatko testo, nekad to potraje duže ali je uvek važno da se testo dobro umesi da se razvije gluten u testu.Premazati sa vrlo malo ulja, vratiti nazad u vanglicu i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Naraslo testo samo prevrnuti iz vanglice i podeliti na 2 dela i svaki deo podeliti na 8 delova. Svaki deo blago premesiti i oblikovati u kuglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo odmori, oko 10 do 15 minuta.


Svaku kuglicu posuti sa malo brašna pa rastanjiti u pravougaonik i premazati sa omekšalim puterom. Mogu biti prazni a možete ih posuti sa feta sirom i sečenim peršunom, mogu da se pune sa mlevenim mesom ili restovanim krompirom..izbor je vaš.

 

Ovako pripremljeno testo zaviti u rolatić i zalepiti donju stranicu prstima sa testom i još malo rukama rastanjiti rolatić. Presavite rolatić na pola pa ga uvrnuti u pletenicu i sastaviti krajeve testa prstima da se zalepe..ja sam ih motala na nekoliko načina, jedan deo tako, jedan deo tako što sam zavila u rolatić do pola a donji deo isekla u trakice, zavila do kraja i savila u puža a jedan deo sam vezivala u čvoriće.

Kad ste zavili svih 8 delova, satavljati ih na pleh, koji ste prekrili pek papirom, i pokriti providnom streč folijom.

Sad tako isto uraditi i sa drugim delom testa. Ja sam jedan deo testa punila a jedan deo testa nisam pa smo ih koristili umesto hleba. Za ovu količinu testa biće vam potrebno dva pleha.

Kad vam je prvi deo testa narastao, premazati sa umućenim jajetom i mlekom, posuti semenkama po vašem izboru i pecite ih u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 15 do 20 minuta ili dok vam ne porumene onako kako ih vi volite. Pazite, pecivo se ne sme prepeći jer onda će biti na suvoj strani.

Izvaditi ih iz rerne i ostaviti na žici da se kratko ohlade. Sad tako isto uraditi i sa drugim plehom

Po želji, peciva možete blago poprskati vodom i pokriti ih da se ohlade...ja nisam jer volim kad su mi peciva spolja hrskava a unutra mekana.


Prijatno!!


Нема коментара:

Постави коментар