субота, 22. октобар 2016.

PITA SA JABUKAMA.............I KREMOM OD VANILE

Izvanredna poslastica koja je će vas oduševiti ukusom i mirisom.




Sastojci:
500 g kora za pitu
1 kg jabuka
ulje i kisela voda za premazivanje kora
šećer, u zavisnosti od slatkoće jabuka
2 kesice vanilinog šećera sa ukusom ruma
50 g griza
Za kremu:
1 l mleka
4-5 kašika šećera ili po ukusu
3 kesice pudinga od vanile

Priprema:
Staviti mleko da se kuva zajedno sa šećerom, oduzeti malo od tog hladnog mleka i razmutiti puding u njemu.
Kad mleko provri sipati razmućeni puding i kuvati dok se ne zgusne.
Skloniti sa vatre i pustiti da se ohladi, povremeno promešajte,da se ne stvori korica odozgore.

Jabuke očistiti i izrendati.

U jednu manju zdelicu staviti 3 - 4 kašike šećera i izmešati sa dve kesice vanilinog šećera sa ukusom ruma ( ili koji imate ) u drugu sipati ulje i u treću staviti nakoliko kašike griza.

Vatrostalnu zdelu, veličine 32cm X 23cm podmazati sa malo ulja. Ja sam moje kore presavijala na trećinu i tako ih stavljala.Podeliti kore na pola ( ja sam zaboravila, pa mi je ostalo malo više kora odozgore bez fila, i one su se malo teže sekle,ali nam to nije ništa smetalo ) Na dnu, staviti 3 do 4 kore,svaku premazati sa malo ulja i kisele vode i na petu koru,koju ste premazali posuti sa oceđenim jabukama,preko jabuka posuti sa malo šećera i malo griza i tako uraditi sa prvom polovinom kora. ( pazite da imate dovoljno jabuka za sve kore ) Na zadnju koru ne stavljati jabuke.

Sipati prohlađeni puding preko zadnje kore i ponoviti postupak kao sa prvom polovinom kora,premazati sa uljem, posuti sa oceđenim jabukama, grizom i šećerom, drugu koru preko i opet jabuke, griz i šećer i tako dok imate kora. Završiti sa korom, koju ćete samo premazati uljem.

Rernu zagrejati na 175*C i peći, dok vam gornja kora blago ne porumeni ( meni je trebalo oko 50 do 55 minuta, vi najbolje znate kako vaša rerna radi )
Izvaditi iz rerne i ostaviti da se ohladi.
Iseći na kocke, posuti sa prah šećerom i poslužiti sa kafom ili sokom.

Ova pita se može napraviti i posna,ako umesto mleka koristite sok od jabuka ili mleko od badema,pirinča,soje.

Prijatno!!!!!


23 коментара:

  1. Two in one.... I'm speechless...
    It's just perfect, so yummy!
    Have a wonderful day, Zokie! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you so much,my dear friend. You love sweets and When you have a chance, try it...you will be amazed with taste.

      Избриши
  2. Зори,прекрасен десерт!Поздрави:)!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Ingrid....ako imaš vremena probaj, dopašće ti se,sigurna sam.

    ОдговориИзбриши
  4. U kratkom roku sam isprobala par recepata sa tvog bloga i odusevljena sam. Planiram jos nekoliko i ovu pitu naravno. Savrseno! Veliki pozdrav i sve pohvale na ulozenom trudu i prelepim slicicama tvojih jela koje me teraju u kuhinju. :))) Zaista divno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, zadovoljstvo je čuti ovako lepe reči. Meni je izuzetno drago da ti se dopada to što si isprobala, i dalje ću se truditi da vam donesem lepe recepte na blogu.Od srca ti hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  5. Probano veceras i nestalo :)) Prelepo! Veliki pozdrav !!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od srca ti hvala i radujem se da vam se pita, pripremljena na ovaj način, dopala.Topli pozdrav.

      Избриши
  6. bas je dobar Milice... sa jabukama I jos vanilla krema...

    ОдговориИзбриши
  7. Šta d akažem , nego pravim! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Одговори
    1. Sanja,nadam se da će vam se dopasti. Hvala na poseti.

      Избриши
    2. Nema na cemu. Cesto navratim u potrazi za inspiracijom. I vi ste dobrodosli na moj blog. On je doduse na finskom jeziku, ali ako vas nesto posebno interesuje, rado cu prevesti.

      Избриши