четвртак, 10. јун 2021.

Štrudla sa cimetom

 Mi obožavamo štrudle na svaki mogući način i obično ih pravim na puno načina ali vrlo retko na onaj naš tradicionalni način. Ova vrsta štrudle vam može biti idealna za doručak, ovako kako jeste, ili blago premazana sa malo putera i džemom preko. Vidim da mnogi od vas trenutno kuvaju džem od jagoda, uh kako bi to bilo dobro namazati na ovu toplu štrudlu, mada ja nikad štrudlu ne sečem dok je topla, obavezno ostavim da se dobro ohladi. Ne znam, jeste li vi primetili, kad god sečem toplo pecivo, to mi pecivo bude nekako gnjecavo a ne onako rastresito, kako bi trebalo da bude....ajde da vas više ne gnjavim sa pričom nego da krenem s receptom.


Sastojci:  500 g sve namenskog brašna, 8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca,  1 kašičica meda, 70 g ( merim na vagici zato je u g )  toplog mleka, 275 g mascarpone sira, 75 g vode, pola umućenog jajeta ( pola ćemo ostaviti sa strane ) korica od 1 pomorandže, 2 kesice vanile ( ja sam koristila sa ukusom pomorandže ) pola kašičice soli, 50 do 75 g šećera ( ko voli da je slatko može dodati i više )

i još:  cimet i šećer po ukusu

Priprema:  Ostavite sve namirnice da vam budu sobne temperature. Brašno prosejati. ( prosejte malo više brašna pa ga ostavite na stranu za doradu testa )  U toplo mleko dodajte med ( umesto meda može i običan šećer )  i kvasac koji koristite i dobro izmešajte da se med i kvasac otopi i ostavite na stranu da se kvasac podigne.

Izrendajte koricu pomorandže, koju ste prethodno dobro oprali i obrisali. Ja pored korice pomorandže koristim i elstrakt pomorandže za jači ukus, jer baš volim da osetim ukus i miris pomorandže.

Mascarpone sira malo razmutiti sa vodom da se lakše sjedini sa brašnom a i ne morate. 

U prosejano brašno dodati so, šećer, mascarpone sira, koricu pomorandže, vanilin šećer, pola umućenog jajeta i nadošli kvasac i zamesite testo. Tako zamešeno testo sipajte na radnu površinu i dobro izmesiti testo da dobijete meko i glatko testo koje se ne lepi za ruke. Umešeno testo blago premazati sa vrlo malo ulja ili koristiti posudu sa poklopcem da se testo ne suši dok raste i ostaviti na toplom  mestu da se udvostrući.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i iseći na 4 ili 6 delova, u zavisnosti da li ćete uplesti sa 3 ili 2 pletenice. Od količine ovog testa se naprave 2 manje štrudle ili, ko želi, jednu ogromnu. Ja više volim kad su 2 manje, pa jednu ili zamrznem ili odnesem komšijama. ( deca nam nisu blizu da bi mogli njima odneti )

Kod mene su upletene 2 pletenice ( obično ih pletem sa 3, ovog puta promene radi sa 2 )

Svaki isečeni deo blago premesiti i oblikovati u kuglice, pokriti i ostaviti da se kratko odmore. Uzeti jednu lopticu, pobrašniti i razvući u pravougaonik debljine oko pola cm do 1 cm. Ja volim da mi je testo tanje razvučeno jer onda imam više slojeva kad umotam u rolat. posuti testo šećerom, ali ne previše da ne bude preslatko jer već imamo šećer u testu, posuti cimetom preko onoliko koliko volite i zamotajte u rolat. Ostavite ga sa strane. sad tako isto uraditi i sa preostalim delovima testa. Ko želi, umesto cimeta može posuti krupno rendanom čokoladom i rendanom koricom pomorandže preko, ili premazati džemom po vašem ukusu...mogućnosti su velike, samo pustite maštu na volju.

Kalup za hleb, veličine 12.5cm X 22.5cm ( to je onaj naš kanadski loaf bread 9X5 ili 8 X 4 ) prekriti pek papirom.

Uzeti 2 ili 3 rolata i uplesti u pletenicu i preneti u kalup. Sad tako isto uraditi i sa drugim rolatima te i njih preneti u kalup, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo popuni kalup.

Ko nema ove kalupe može upletene rolate staviti na pleh. Ja više volim da mi bude u kalupu, jer kad mi nisu onda mi se testo više raširi po širini a ja volim kad mi testo ode u visini...izbor je zaista vaš i u vašim mogućnostima.

Naraslo testo premazati sa onom polovinom umućenog jajeta koje ste ostavili na stranu, u koje ćete dodati 1 kašiku mleka i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 minuta ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite.

Ispečene štrudle izvaditi iz kalupa, skloniti papir i ostaviti ih na žici da se dobro ohlade. Ako želite da jednu štrudlu zamrznete, kad je dobro ohlađena, po želji možete je iseći na komade jer onda ćete ih lakše vaditi onoliko koliko vam treba ili zamrznuti celu. Pre služenja kratko zagrejati u rerni.

Ja sam jednu odnela komšijama a jednu ostavila nama.


Uz popodnevni čaj ovo nam je bila savršena užina, jer mi ne večeramo.


Prijatno!!!


Нема коментара:

Постави коментар