понедељак, 12. мај 2014.

Svečana slana torta

Kao što znate, juče smo proslavili dan majki ( Mothers Day ) a takođe smo proslavili i suprugov jubilarni rođendan u krugu najuže porodice. Bilo je tu svega od hrane, svako od nas je napravio po nešto i na kraju je toliko bilo puno da se nije moglo sve pojesti...najvažnije je bilo da smo bili svi zajedno.
Ja već nekoliko nedelja gledam ovaj recept, koji mi se jako dopao, pravila sam vrlo slično, kora je od šarenog rolata a fil, od rolata sa spanaćem, a ovde je napravljena u obliku torte. Izuzetno je lepa za oko i ako imate slavlje, idealna za švedski sto ili predjelo na slavama i rođendanima.
Možete je  napraviti da je okrugla, četvrtasta ili pravougaona. Ja sam se dvoumila da li da je napravim okruglu, pravougaonu ili četvrtastu i na kraju sam se odlučila za okruglu.

Originalni recept, od Inke56 je ovde a moja sledeća torta, koju budem pravila,će biti sa korama iz šarenog rolata i to sve tri boje ali fil ću promeniti, umesto šunke, staviću dimljeni losos a umesto peršuna, seckanu mirođiju, jer ukus mirođije jako volim.


Kad je suprug uneo tortu, svi su gledali, šta je sad ovo,torta sa povrćem? nedoumica je bila samo dotle, dok se prvo parče nije iseklo i probalo i onda ste samo čuli, mmmm pa ovo je stvarno dobro.

Ima malo posla oko nje, najviše dok se prave kore, sudova ima dosta za pranje, ali, da biste dobili ovu divotu od torte, vredi svaki utrošeni minut.




Samu tortu da napravite, nije skupa e sad, dekoracija, koju možete da menjate po svom ukusu i sezoni, jeste malo skuplja jer mora da se kupi svo ovo povrće, koje ide a vi,koji imate svoje bašte, pustite mašti na volju i dekorišite onako kako vi najviše volite i onda vam neće biti skupa. Za vas, koji nemate jaja od prepelice, možete koristiti kokošja jaja, presecite ih na pola, staviti malo ljubišastog luka, koji ste presekli na pola pa onda iseći na tanje šnite i staviti preko jaja u obliku luka, i dobićete izgled korpice sa drškom.


Dok sam pravila kore, prvo sam napravila žutu koru, koja ide u sredinu a posle toga sam pravila kore od spanaća,i svaku sam posebno pekla. Nisam probala da odjednom ispečem jednu koru i kasnije da je samo presečem na pola, sigurna sam da može i tako.
Napravila sam grešku prilikom mućenja prve kore sa spanaćem....bez da sam oprala činiju od žute kore, htela sam da umutim belanca za koru sa spanaćem, hoćeš đavola da umutiš belanca u šne, morala sam da ih bacim, jer nije bilo šanse da ih umutim i dodala sam dva nova belanca a žumanca sam iskoristila, po jedno ekstra u svakoj kori od spanaća i kore su ispele fantastične.

Dok sam pravila fil, koristila sam 350 g krem sira ( imala sam ekstra parče od pakovanja od 250 g ) i dodala sam 200 g kremaste fete i 200 ml kisele pavlake od 14% masnoće i sve to umutila zajedno, podelila na pola i premazala svaki deo torte......moj fil je bio dosta gust ali se vrlo lako premaže preko kora. 



Prvu zelenu koru sam stavila u isti kalup, u koji sam i pekla kore, ali prethodno obložiti kalup sa providnom folijom i da vam stranice vise svuda okolo kalupa, da lakše izvadite gotovu tortu, mada, ako imate kalup sa stranicama koje se skidaju, zaista ne mora da se stavlja providna folija, torta se jako lako skine sa dno kalupa,premazala sa filom i stavila žutu koru preko i blago pritisnuti tu koru da se zalepi sa filom, premazati i onu drugu polovinu fila i završiti sa zelenom korom,preklopiti sa providnom folijom svuda preko torte i ostaviti tortu u frižider preko noći.

Za fil sam koristila 250 g krem sira ( Philadelphia ) i dve,dobro pune kašike kisele pavlake, sve zajedno umutila, sa jednim delom premazala stranice i odozgore a drugi, veći deo, sam pravila ružice  gde sam stavljala dekoraciju.

Presek koji vidite na slici, je posle dva sata stajanja u kolima, na temperaturi od 22*C, što znači da se torta odlično seče, ali puno zavisi od sireva i pavlake koja se koristi.


Sve u svemu, tortu od srca preporučujem i ovo će vrlo često biti na našem prazničnom stolu.


Ove male anđele, koje nam je podarila naša Jelena, smo juče izgnjavili, izljubili i srca su nam sad puna, do sledećeg susreta. Sam ( Samuel ) je 7 godina. Ellie ( Elizabeth ) je 5 i Lou ( Lewis ) je godinu i po dana... nadamo se da uskoro bude još ovih malih anđela ( ovog puta su mladenci na redu, da nam ih podare )

32 коментара:

  1. Divno slavlje..Nek je sa srećom i da slavite još puno godina u tom okruženju. Torta..šta da kažem, nego da izgleda fantastično. Verujem da je ukus savršen. Pozdrav!!:)

    ОдговориИзбриши
  2. Prelepo, zaista prelepo sve i na kraju ovaj trio !!!

    ОдговориИзбриши
  3. Nek Vam je sa srećom okupljanje lepim povodima.Torta je vrhunska.Ljubac:))

    ОдговориИзбриши
  4. Divno obiteljsko okupljanje u kojem ste svi uživali, a torta od inke je prekrasna a tvoja ljepša od originala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti punio, draga moja Dilajla i torta je izuzetno lepa i ukusna....ovde se mogu napraviti jako puno kombinacija.

      Избриши
  5. Prelepa ti je ova slana tortica, Zoko! Mogla bih i ja sa dimljenim lososom, dobru si mi ideju dala :)))
    A ova tri anđela su ti ko med! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, draga moja....ako je isprobaš pre mene sa dimljenim lososo, javljaj utiske, mada unapred znam da će biti odličan ukus. Za ove male anđele ti mnogo hvala.

      Избриши
  6. Страхотна торта, Зори! Просто е прекрасна! Ти си фантастична!

    ОдговориИзбриши
  7. Najsporija je dekoracija koju si fantastično izvela. Predivna je a može dosta da se odradi unapred pa onda igra sa dekoracijom može na miru da se izvede.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, potpuno si u pravu, torta se brzo napravi, ali dekoracija je pipljiva a meni su sve dekoracije pipljive jer mislim da imam dve leve ruke za njih. Hvala.

      Избриши
  8. Fenomenalno izgleda tvoja slana torta, ali unucici su sladji!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, ja se slažem sa tobom 100%, oni su nezamenljivi i sa njima je uvek puno smeha i veselja i ako posle dođemo kući mrtvi umorni.Od srca ti hvala.

      Избриши
  9. Hvala ti puno, da ti je žao da je isečeš...ali smo je ipak pojeli sa slašću.

    ОдговориИзбриши
  10. Одговори
    1. Ingrid, lepa je i kad se iseče, sva ta dekoracija se i dalje vidi na parčićima torte.

      Избриши
  11. Srecan rodjendan slavljeniku, bas vam je lepa torta. Ja volim takva predjela, bas budu ukusna i dekorativna.
    Unucici su vam med medeni, preslatki su :)

    ОдговориИзбриши
  12. Meni posle ove torte nije više ništa trebalo, sve što smo pojeli, bilo je višak.Torta je izuzetno zasitna i uz zelenu salaticu dovoljna za ručak. Hvala ti puno.

    ОдговориИзбриши
  13. Predivno izgleda prosto te mami da je napraviš :) Pokušaću i ja za slavu da napravim pa bar da bude slična biću srećna. Inače sam oduševljena prezentacijom vaših jela.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na lepi rečima i sigurna sam da će i tebi torta biti lepa, onako kako si je ti zamislila.Neka ti je srećna slava i srećno!! Topli pozdrav.

      Избриши
  14. Obožavam ovu Vašu tortu, pripremam je za svaki Uskrs. Ne vide se više fotografije, baš mi je žao.. Možete li da ih vratite? Puno pozdrava

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uopšte ne razumem kako su slike nestale, ali evo ih nazada...Hvala i topli pozdrav.

      Избриши