субота, 18. септембар 2021.

Krompir paprikaš sa knedlama i piletinom

Odavno nisam pravila krompir paprikaš sa knedlama..danas smo se malo šetali, ali pre šetnje skuvah ručak jer treba se jesti kad se vratimo umorni i gladni... a posle ručka prestoji mi pravljenje još jedne ture ajvara, na malo drugačiji način...
Moja mama je pravila paprikaš ali na potpuno drugačiji način od mene, ja volim da dodam povrće u moj paprikaš, jer onda znam da imam jedan dobar obrok i ona nikad nije stavljala knedlice, a ja sam to naučila ovde u Kanadi, od moje dobre prijateljice, i prihvatila sam i usvojila taj način.
Mnogi od nas prave paprikaš od svinjetine ili teletine, ja ga volim sa piletinom i najbolje meso za to mi je karabatak sa koskom i kožicom a vi koristite ono što vi volite.


Sastojci za paprikaš:  1veća glavica crnog luka, 2 osrednje šargarepe, 1 koren peršuna, 300 ml kuvanog paradajza, 1 kg krompira, 1 puna kašika pirea od paprike ili ajvara, 3 do 4 karabatka, 1 mala kašičica brašna, 2 čena belog luka, začini po ukusu; suvi začin, biber, so oko 2 l vode ili supe, peršun, 1 puna kašičica mlevene dimljene paprike, ulje ili mast za prženje
Sastojci za knedle: 1 veće jaje, oko 25 g brašna, soli po ukusu

Priprema:  Piletinu oprati i pošto ja volim da su parčići manji, isečem meso svuda oko koske ali ostavim i kosku. Posuti začinima koje koristite ( ja imam začin koji koristim za piletinu i zove se chicken montreal spice ) i ostavim na stranu dok pripremam povrće da se malo ukusi sjedine.

Svo povrće prvo očistim pa operem pod mlazom hladne vode i svako povrće posebno iseckam na kockice i stavim pored šporeta da mi je spremno.

U dublju i veću šerpu sipam ulje ili mast i zagrejem. 
Preko piletine posuti malo brašna pa rukom ili kašikom izmešati i dodati na zagrejanu masnoću i pržiti dok malo ne porumeni, dodati sitno isečen crni luk i pržiti zajedno sa mesom, dodati šargarepu, koju ste isekli na kockice ili kolutove, i kad se mal propržila, dodati koren peršuna i pržiti sve zajedno i na kraju dodati sitno isečen beli luk i dimljenu crvenu papriku. Ako vam se lepi za dno šerpe dodavati po malo vode ili supe. 
Dok se to dinsta sve zajedno na osrednjoj temperaturi, poklopiti šerpu.
Krompir iseći na kockice veličine kako vi volite. Ja volim da su kockice manje.

Kad se povrće i meso izdinstalo, dodati pire od paprike ( ja ga kupujem u turskoj prodavnici i moj je ljut ) a ako nemate pire od paprike dodajte dobro punu kašiku ajvara, kratko propržiti i naliti kuvanim paradajzom, dodati suvi začin biber, so i nalti sa supom ili vodom, dodati krompir isečen na kockice, povećati temperaturu, pustiti da provri, smanjiti temperaturu, poklopiti, ali ne potpuno i pustiti da polako vri. Probati da li je što potrebno od začina ( ja nekad dodam i jedan lorber ) i ako je potrebno, dodajte.

Dok se krompir kuva, napraviti knedlice. Umutiti jaje, dodati brašno i so i sjediniti sve zajedno. Po želji u knedlice možete staviti i malo sitno isečenog peršuna. Gustina testa treba da bude slična uštipcima

Kad  je krompir skoro kuvan, dodavati knedlice, tako što ćete kašičicu prvo zamočiti u tečnost od paprikaša, vaditi po malo testa za knedlice i uroniti ih u tečnost, knedlice će same ispadate sa kašičice.
Mi ove knedle obožavamo i ja ih uvek pravim u duploj meri, jer onda moj muž, koji jede hleba uz ručak, ga ne jede, knedle su mu umesto hleba.

Ako vam je kojim slučajem previše jelo tečno,  izvaditi malo krompira, izgnječiti ga viljuškom i vratite nazad u šerpu da vam paprikaš bude malo gušći, ako nećete da imate gustinu onda ne morate ovo raditi.

Pustite da se knedle kuvaju još nekih 4 do 5 minuta, isključiti ringlu i ostaviti da se kratko ohladi. Pred služenje posuti isečenim svežim peršunom. i poslužiti toplo.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар