понедељак, 27. септембар 2021.

Buhtle....ko zna koje po redu

 Kao što volim da isprobam svaki recept za kiflice, tako volim i za buhtle i svaki jedan mi se sviđa i ako bi me pitali, koji bih izdvojila, ne bih znala da vam kažem, jer su mi svi odlični.

Sastojci:  250 g brašna, 1 jaje, 50 ml mleka, 35 g šećera, 100 ml pavlake, 4 g suvog ili 10 g svežeg kvasca, pola kašičice soli, 1 kašičica vanile, 

Priprema:  Zagrejati mleko da je mlako, dodati šećer i kvasac, izmešati i ostaviti da kvasac naraste.

U vanglicu prosejati brašno, dodati so i izmešati zajedno. Napraviti udubljenje i tu sipati pavlaku 35%mm, dodati vanilu, jedno blago umućeno jaje i narasli kvasac i mikserom mesiti testo oko desetak minuta, dok ne dobijete glatko i lepljivo testo. Pokriti kuhinjskom krpom ili providnom folijom i ostaviti na toplom mestu dok se testo dobro ne udvostruči.

Naraslo testo istresti na radnu površinu, blago ga premesiti i podeliti na 9 jednakih delova. Ova količina testa nije velika, ali za nas dvoje je sasvim dovoljna, čak smo i komšijama odneli, tako da ako imate veću porodicu udvostručite sastojke. Ja više volim da mesim češće i da imam sveže pecivo nego da mi ostane, što se kod nas retko desi, i ako se desi, moj muž to pojede za doručak.

Svaki deo blago pobrašniti, rastanjiti i u sredinu testa, rastanjite više spoljne stranice od sredine jer je lakše zatvoriti testo i oblikovati u kuglicu jer ćete imati dovoljno testa na dno kad oblikujete kuglice, staviti šta želite, nutelu, eurokrem, linoladu, džem i prstima zatvoriti stranice svuda okolo i gledajte da ih dobro zatvorite, u protivnom nadev će iscureti.

Pleh veličine 20cm X 20cm  prekriti pek papirom i kad stavljate kuglice ostavite malo razmaka između. Ovo testo se može koristiti i bez nadeva, samo ih prazne ispeći pa ih koristiti za doručak premazane sa nutelom, džemom ili šta već volite.

Kad ste završili sa oblikovanjem kuglica, prekriti ih ponovo i ostaviti da testo još jednom naraste.

Naraslo testo premazati blago mlekom i peći na 150°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam blago ne porumene. Ja sam greškom uključila rernu na 175°C i kod mene su vrlo brzo porumenele više nego što sam želela, tako da sam pred kraj pečenja morala da ih prekrijem pek papirom.


Pečene buhtle ostaviti kratko u pleh i pomoću pek papira izvaditi ih napolje i ostaviti da se ohlade. Posuti prah šećerom i poslužiti uz kafu, čaj ili šolju toplog mleka.


Prijatno!!!


Нема коментара:

Постави коментар