среда, 8. мај 2019.

Krmenadle iz paca

Počinje sezona roštiljanja, pa zašto da ne probate krmenadle pripremljene na ovaj način...

Prvi put pravim krmenadle na ovaj način i da vam kažem, da smo se oduševili... probajte i vi na ovaj način, kad sledeći put pravite krmenadle. 


Sastojci: po 1 deblja ili 2 tanje krmenadle po osobi,  1.25 l vode, 6 kašika šećera,  3 kašike soli, 2-3 lovorova lista, smrvljeni, pola kašike smrvljenih zrna korijandeara,  nekoliko grančica majčine dušice,  nekoliko grančica peršuna,  kora od jednog limuna, 5-6 čena belog luka
 Priprema: U šerpu staviti 250 ml vode, so,šećer, izmrvljen lovorov list, koricu limuna ( bez onog belog dela ispod korice ), spljoštan beli luk, zrnca korijandera, koji ste smrvili na krupnije delove,majčinu dušicu i peršun i pustiti da provri. Skloniti sa vatre i pustiti da se kratko prohladi, dodati i ostatak vode u sve to dodati šećer i so i mešati dok se šećer i so ne otopi.
Ako imate veliku kesu za zamrzivač stavite krmenadle u nju, sipati pac u kesu, zatvoriti i staviti u neku posudu i ostaviti u frižider da stoji od 24  do 48 sati u tom pacu.
Tanje krmenadle mogu biti 24 sata a deblje 48 sati.

 Za tanje krmenadle pola sata pre spremanja a za deblje, sat vremena, izvaditi iz paca isprati ih hladnom vodom i osušiti kuhinjskim papirom, zaseći tamo gde je slaninica sa strane da se krmenadle ne podviju prilikom pečenja/prženja.


 Ako ih pržite, u veći tiganj staviti malo ulja, krmenadle još jednom osušiti kuhinjskim papirom i njih premazati sa malo ulja i zagrejati ulje na osrednjo jačoj temperaturi i pržiti krmenadle dok ne porumene, okrenuti i pržiti ih i na drugu stranu dok ne porumene, smanjiti temperaturu i pržiti ih još dok se meso ne isprži, povremeno ih okretati jer zbog šećera mogu mnogo brzo da izgore.


Ja sam moje krmenadle pekla u rerni. Podmazati vatrostalnu posudu za uljem i poređati krmenadle,premazati ih malo i odozgore, pokriti sa folijom i peći ih oko pola sata na 185*C, otkriti, ocediti od viška masnoće, ja sam ih stavila na drugi pleh koji sam prekrila papirom za pečenje i povećala temperaturu na 200*C i peći ih dok vam ne porumene odozgore, okrenuti ih i peći da porumene i sa te strane.
Pokriti ih sa folijom i ostaviti da odstoje 5 do 10 minuta.

 Po želji možete ih poslužiti sa gremolatom a ona se pravi tako što se sitno isecka beli luk i peršun i doda izrendana limunova korica, izmešati sve zajedno i posuti preko krmenadla.
Ja sam ih poslužila sa pireom od krompira i celera i mešanom salatom od paradajza.....drugih slika nema, jer su gosti već sedeli za stolom.


 Prijatno!!!!!

6 коментара:

  1. Анониман9. март 2014. 01:12

    Kao i svako meso pogotovo svinjetina voli razne marinade.Zato i jeste sočno.meko i ukusnije.Jednom sam pitala jednu drugaricu Kineskinju kako ona tako brzo napravi govedinu a bude tako meka.I ona mi reče.Da ona pre nego počne da sprema govedinu najmanje sat pre toga namže sodom bikarbonom i ostavi da stoji.Onda kad počne da kuva meso opere i osuši.Probala sam i funkcioniše.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja Džoli, to za sodu bikarbonu sam znala i hvala Bogu za internet, svašta se može naučiti. Topli pozdrav, draga moja.

      Избриши
  2. Ovakve vatrostalne činije sam baš gledala pre neki dan. Prelep recept i veoma dobro izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Biljana. Tih vatrostalnih posuda baš ovde ima puno i uopšte nisu skupe. Ja volim one naše od metalva, ali ih ovde nema. Onaj gornji đuveć sam kupila ovde i iz Slovenije je. Drugi put kad dolazim u Srbiju, obavezno ću potražiti Metalčevo posuđe. Topli pozdrav.

      Избриши
  3. Meni je svako meso finije kada malo odstoji u marinadi, vjerujem da ste i vi uživali u ovom ručku, krmenadle odlično izgledaju !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nikada ranije nisam pravila marinada na ovaj način, ali meso je zaista jako fino i ukusno...praviću je češće.

      Избриши