петак, 3. мај 2019.

Medovik

Zbog jedne polemike na FB, odlučila sam da stavim ovaj recept, koji je iz moje arhive i pravljen je pre 7-8 godina nekoliko puta, pravila bih medovik opet, jer meni lično se torta dopala, ali mojima nije, ali praviti ovoliku tortu samo za mene, koja će pojesti jedno parče, stvarno ne ide...


Bože dragi koliki sam strah imala, nisam smela ni da pomoslim da ga napravim a kamoli da se uhvatim u koštac sa tim kolačem, zvani medovik. Ovo je moj drugi put da ga pravim, prvi put nisam baš najbolje zapisala mere, ali bez obzira,ispao je savršen.

Ovaj recept sam napisala da svima vama, koji bi hteli da napravite ovaj fantastični desert, ali mislite da je teško ili se bojite, veruj te,uopšte nije teško i za manje od dva sata ćete imati kompletnu tortu sa fantastičnim ukusom. ( Pričam vam iz mog iskustva, jer znam koliki sam strah ja imala )





Sastojci:

  Za testo:

750 g svenamenskog brašna
250 g neslanog putera
250 g meda
12 g sode bikarbone
80 g šećera
3 XL jaja

    Sastojci za fil:

200 g mascarpone sira
sok od 1 limuna
200 g šećera
3 X 500 ml kisele pavlake

    i još:

200 g džema od kajsija

Priprema:

U veću šerpu staviti puter isečen na komadiće i med i na najnižoj temperaturi to otopiti, povremeno promešati.



Ohladiti malo i u mlako dodati 3 jaja i umutiti celu smesu sa žicom za mućenje.



U posebnu zdelu staviti brašno,šećer,sodu bikarbonu,sve to promešati i polako dodavati smesi od jaja.Sve to sjediniti sa varjačom i nastaviti rukom da umesite u glatku loptu.

Podeliti na 10 istih loptica po 150 g svaka.



Svaku lopticu staviti između dva papira za pečenje i rastanjiti što više možete, da vam bude što tanja, moje korice su 30cm X 21cm svaka.



Sve korice koje ste rastanjili staviti jednu preko druge dok ih ne završite.
(Da bih dobila sve korice iste debljine pomogla mi je i ova pametna oklagija, koju sam dobila na poklon od moje drage prijateljice sa Coolinarike, Zoja-Gita iz Zagreba )



 Pre nego što počnete da radite korice, umutite mascarpone sira sa šećerom i dodati limunov sok i u sve to dodati sve tri pavlake i sa žicom za mućenje sjediniti sa sirom. Ostaviti u frižider i povremeno promešati da se šećer sjedini sa ostalim sastojcima.



Zagrejati rernu na 175*C. Na prevrnutom plehu staviti koricu zajedno sa papirom i peći je 3 minuta dok ivice malo ne porumene a po površini se ne pojave plihčići.



Od veće najlon kese napraviti mali šator i tu stavljati svaku pečenu koru jednu na drugu da se od pare malo opuste i postanu mekše.



Kiselu pavlaku podeliti u 9 manjih činijica,svaka treba da ima po 200 ml smese.



Ohlađenu koru staviti na tacnu ili na ukrasni karton za tortu, premazati sa nekoliko kašičica džemom od kajsija,(meni se tako više sviđa, a vi ne morate ) koji ste prethodno malo zagrejali i sipati preko smesu od kisele pavlake iz jedne zdelice.


Uzeti jednu, od deset ispečenih kora, odlomiti jedan deo i vašom rukom smrviti je u mrvice i posuti preko smese od kisele pavlake.

Ja nisam imala ekstra od korica, jer su mi sve kore bile iste veličine,tako da sam morala da uzmem jednu celu koru za mrvice.


Staviti drugu koru preko i preko kore sipati samo smesu od kisele pavlake i posuti sa malo mrvica od kore


Znači svaka druga kora je premazana sa džemom.( ako ne volite, nemojte mazati sa džemom, meni baš taj džem daje fini ukus )

Završiti sa kiselom pavlakom. Posuti sa ostatkom mrvica i ostaviti preko noći da se ukusi sjedine. Sledećeg dana iseći svuda okolo ivice koje nisu ravne, iseći na šnite i poslužiti uz kafu.


Meni su ova dva recepta bila inspiracija da napišem  recept po kome će meni biti lakše da ga napravim sledeći put.( ako imam prilike )


   
  Prijatno!!!!!

5 коментара:

  1. Čula sam sve najbolje o ovom kolaču, ali ga nisam probala. Nema mi druge, nego da zasučem rukave, napravim i probam. Izgleda odlično!

    ОдговориИзбриши
  2. Stvarno je dobar i volim ga, jer što duže stoji to je bolji, čak može i da se zamrzne

    ОдговориИзбриши
  3. Pravila sam medovik za Novu Godinu i tako mi je žao što nisam slikala korak po korak, tj katastrofu po katastrofu, sve što je moglo poći naopako pošlo je. Rekla sam da slijedeći put ga pravim kad nabavim četvrtasti kalup na otvaranje, samo zbog filovanja. Nije mi fil bio rijedak, nego su kore odbijale da se zadrže na filu i klizile su na sve strane. A o ukusu ne treba ništa da se kaže, osim da je fantastičan.

    ОдговориИзбриши
  4. Probala sam ga na okupljanju na Adi, Maja je pravila po receptu sa Coolke. Savršenstvo bez mane. Sad kad si napravila ove kore sledeće je Rozen sa domaćim korama, ako ga već nisi pravila jer je postupak sličan.

    ОдговориИзбриши
  5. Vela, jako mi je žao što je sve pošlo naopako. Ma zna i meni tako da se desi, ali gledamo da spasemo što se spast da.
    jelena, videla sam Majin medovik i zaista je fantastičan a da samo znaš koliko sam ja treme imala za ovaj kolač i nikada da se oslobodim...sad je već pesma.
    Puno pozdrava za obe.

    ОдговориИзбриши