недеља, 26. мај 2019.

Univerzalno testo

Ne zove se zabadava univerzalno testo, jer od ovog testa možete da pravite šta god poželite, kifle, kajzerice, hleb, pogače...ma šta god da vam padne na pamet...recept je odavno napisan na Colinarici a ja nikad da stignem da ga prebacim i ovde...doduše, trebala mi je lepa slika za recept i evo idealne prilike..od ovog testa sam pravila našu Božićnu česnicu...malo sam se igrala sa testom.Poigrajte se i vi i napravite lepu pogaču od njega, jer je izvanredno za rad.


Sastojci:
850 g brašna
12 g suvog ili 30 g svežeg kvasca
1 kašičica šećera
2 kašičice soli ili po ukusu
250 ml tople vode
1 kašika sirćeta
250 ml mleka ili mešavine mleka / kefira / jogurta / mlaćenice
250 ml ulja

Priprema:
Zagrejati malo vodu da je tolpa, dodati kašičicu šećera, suvi kvasac i malo brašna,promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati so, mleko, sirće,ulje i nadošli kvasac i zamesiti testo.
Mesiti rukom ili mikserom. Kad je testo dobro umešeno treba da bude meko i glatko, ako je potrebno dodati vrlo malo brašna...meni nije bilo potrebno.
Pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Od ovog testa možete da pravite što god poželite, kiflice, pogače, hlebove,kajzerice...lista je podugačka.

Kako sam napravila ovu česnicu.

Zamesila sam polovinu od ukupne količine testa, jer mi je previše za jednu pogaču. Vas, ako ima više u kući, slobodno  zamesiti celu količinu.

Kad je testo naraslo, podeliti na tri dela, dva iste težine i treće polovinu od veće težine...tako ako su vam dve kugle od po 400 g treća neka bude 200 g.

Najmanju količinu premesiti i oblikovati u kuglu i staviti na sredinu dublje tepsije ili šerpe, obima 26cm, koju ste prethodno premazali sa puterom ili isprskali sa sprejom za pečenje.

Od jednog većeg dela ( oduzeti oko 30 g trebaće vam za kuglice i ostavite sa strane ) rastanjiti testo,ako je potrebno pomozite sebi sa valjanjem, tako što ćete posuti malo gustina po radnoj površini i odozgore testa i rastanjiti u pravougaonik  oko 39cm X 20cm i podeliti u 6 pravougaonika.


Kod mene su 4 , jer sam zaboravila da uslikam pre nego što sam počela da zavijam,dve rolnice su već u šerpi.
Premazati sa otopljenim puterom, iseći na 4 zareza, ali ne do kraja i zaviti u rolnice. 
Rolnice, sa zarezima okrenutim prema gore, staviti okolo kruga u šerpu.

Uzeti preostali deo testa ( oduzeti i od njega oko 30 g za kuglice ) i razviti u krug oko oko 25cm prečnika, premazati sa otopljenim puterom i iseći na 6 delova, donje ćoškove iseći na 4 dela, ali ne do kraja.
Zaviti ih u kiflice i poređati ih u šerpu između malih rolatića, šare okrenute prema gore a ćoškovi kiflica okrenutim prema unutrašnjem delu, gde je lopta.


Od preostalog testa napraviti male kuglice i staviti ih u udubljenju gde su ćoškovvi od kiflica okrenuti prema unutrašnjem delu. ( pogledajte sliku ) 


Pokriti i ostaviti da testo naraste, pola sata ili duže, u zavisnosti koliko vam je prostorija topla.

Uključiti rernu da se greje na 180°C.
Umutiti 1 jaje premazati naraslo testo i ja sam samo male kuglice posula sa susamom, vi kako hoćete.

Peći pogaču, ako je polovina testa oko 30 do 35 minuta a ako je cela količina oko 45 do 55 minuta. Ako počne previše da rumeni, pokriti sa pek papirom.

Pečenu pogaču ostaviti kratko da se ohladi, okrenuti na kuhinjsku krpu, zaviti je i ostaviti da se ohladi.
Po želji, vruću pogaču možete premazati sa malo otoljenog putera, prekriti kuhinjskim papirom i tek onda zaviti u kuhinjsku krpu i ostaviti da se ohladi.

Prijatno!!!!

10 коментара:

  1. Savrsena je, moracu da isprobam ovaj oblik... bas mi se dopada..

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala milice moja....ovo testo je zaista dobro za bilo šta.

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Volela bih da imam vremena da je danas napravim...kad budem dolazila kod tebe obavezno ću ti je napraviti...

      Избриши
  4. Zoko, majstorski napravljeno i divno izgleda tako upleteno, bas lepa ideja.:))

    ОдговориИзбриши
  5. Malo je reći - savršeno. I ja koristim ovo univerzalno tijesto (mislim da ga je postavila mamajac), izvedem nešto jednostavnije varijante (opet pokupila sa coolke: pogača kruna). Posebno mi je draga sa 2 kruške narezane na kockice i povećom šakom isjeckanih oraha. Ali nisam premazivala maslacem - što je sigurno mnogo, mnogo bolje. Hvala tebi i svim majstoricama pogača - u mojoj Dalmaciji ih ne poznajemo. Sada ih i moja porodica uživa. A i brojni prijatelji. I još jednom - sve najbolje u Novoj

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od srca ti hvala, draga moja Damira...recept od mamajac nisam videla, moj je još iz 2009 godine i nikako da ga ponovo napravim da postavim sliku za recept...ovo mi je bila idealna prilika...baš ću sad ići da pogledam taj drugi recept.
      Hvala Bogu što smo iz različitih krajeva pa možemo naučiti jedno od drugih. Pozdrav ti leti.

      Избриши
    2. Draga Damira, sad sam tražila na Majinim receptima recept za univerzalno testo i nisam našla...možda si mislila na ludo testo, koje je nešto na ovu temu....ali u svakom slučaju...mnogo ti hvala.

      Избриши
  6. hermosa receta de pan realmente increíble,saludos y abrazos.

    ОдговориИзбриши