четвртак, 8. мај 2014.

Zapečena pasta s povrćem

Sva deca obožavaju pastu, bar su moji takvi, i jedan od načina kako ih ubediti da jedu povrće je pripremiti im pastu sa njim. Znam da se mame dovijaju na svaki mogući način da deci daju povrće, neki od njih, obožavaju da ga jedu, dok drugi, nema šanse da ih naterate da pojedu. Ja sam vrlo često znala da svo povrće smrvim sa štapnim mikserom, dodam crveni sos od paradajza  i prelijem preko skuvane paste, stavim i dosta sira i to sve zapečem u rernu. Sada smo samo nas dvoje ostali kod kuće, deca su otišla svaki svojim putem, stvorili svoje porodice, pa će se verovatno setiti, kad dođe vreme da imaju svoju decu, kako je mama njima pripremala povrće koje nisu voleli a pojeli su ga, da i ne znaju.
Pošto smo sada mi sami, mi volimo svako moguće povrće i jedemo ga, da li u svežem ili skuvanom stanju, nije važno.
Ova pasta je jedan od načina kako očistiti frižider pri kraju nedelje, pre nego što se ide u nabavku za sledeću nedelju, kad je ostalo od svačega po malo i ne znate šta ćete sa tim, evo vam ideje,pa probajte.



Sastojci:

200 g paste penne
1 osrednja tikvica
pola glavice brokolija
1 struk praziluka ili glavica crnog luka
4 čena belog luka
800 g šampinjona
100 g svežeg spanaća
200 g belog pilećeg mesa a može i bez
nekoliko grančica majčine dušice
150 g izrendanog mozzarella sira
50 g sveže izrendanog parmezana
1 kašika sitno iseckanog peršuna
maslinovo ulje
so, biber i začini po ukusu

Priprema:

U veću šerpu staviti dosta vode i dodati kašičicu soli,pustiti da provri i onda sipati pastu, koju vi volite, da se skuva, po upustvima proizvođača, na kesi,povremeno promešajte da se ne zalepi za dno. ( za nas dvoje je bilo dovoljno 200 g paste, vi stavite u zavisnosti kolika je vaša porodica )
3 minuta, pre nego što se pasta skuva,dodati očišćen i na manje cvetiće iskidan, brokoli. Ocediti od vode i sipati u jednu veću činiju.Sada dodati, opran i očišćen spanać i samo mešati sa pastom da svene.  ( ja koristim mladi baby spanać i nije mu potrebno ekstra kuvanje a vi, ako koristite onaj ,malo stariji, dodati ga na kraju kuvanja u vodu sa pastom i kuvati ga veoma kratko )  ( Ja sam pastu kuvala 4 minuta manje nego što je trebala da se kuva, jer treba da se dopeče u rerni )

 (Ako koristite meso za ovaj ručak, meso oprati i iseći na manje kocke, začiniti ga po ukusu, i ispržiti prvo. Izvaditi meso i ostaviti u neku zaklopljenu posudicu, dok pripremite povrće )

U dubok i veći tiganj, staviti nekoliko kašika maslinovog ulja i kad se ulje zagreje dodati sitno iseckan praziluk ili crni luk, šta god vi volite, ja koristim praziluk jer ga više volim u sastavu sa šampinjonima i pržiti ga samo dok ne omekša,promešajte češće da vam se luk ne zalepi za tiganj, dodati sitno iseckan beli luk i šampinjone i pržiti sve zajedno dok vam skoro sva voda ne uvri i tek na kraju dodati opranu i isečenu tikvicu, na veće parčiće i nju propržiti vrlo kratko. 
Dodati sitno iseckanu majčinu dušicu, posoliti, pobiberiti i začiniti po ukusu ( ja koristim začin, koji kupujem ovde i zove se Montreal Chicken i koristim ga za sva jela, ima malo pikantan ukus, ali nije ljut ) i sve to izmešati.
Tako pripremljeno povrće sipati u činiju sa pastom, dodati oko 50 g sitno izrendane mozzarelle i vrlo malo parmezana i sve promešati.

Pekač podmazati sa malo ulja, i sipati pola smese od količine paste, staviti pola od ostatka mozzarelle sira i sipati drugu polovinu.Posuti sa ostatkom oba sira.

Preko paste staviti papir za pečenje preko staviti foliju i zatvoriti sa svih strana.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 15 minuta, skloniti foliju i pek papir i samo je još zapeći da porumeni odozgore.

Poslužiti toplu sa garlic bred ( topli hleb sa premazom od belog luka )

( Ako vaša deca vole paradajz sos, na kraju možete dodati crveni sos, promešati sve zajedno i tek onda sipati u podmazan pekač )


Prijatno!!!!!!

14 коментара:

  1. Анониман8. мај 2014. 15:25

    I ja pečem pastu i baš tako napunim povrće.Ja takva jela zovem Sakrivači jer tu sakrijem deci povrče! Super izgleda ovo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Džoli, dok su bili mali svašta sam radila da bih ga sakrila, sad više to ne radim, ali mlađi sin ni da vidi tikvice i celer. Kad dođu ja pravim ono što pravim, on ako nađe nešto od tog povrća samo skloni a ako ne nađa,pojede.Ja ćutim i ništa ne kažem. Hvala ti, draga moja i sviđa mi se tvoj naziv.

      Избриши
  2. Одговори
    1. Mi u kuci jedemo puno povrca i sireva a meso jako retko da mi je ovo sjajna kombinacija. bas cemo probati da napravimo pa javljam rezultate. do sad smo pravili dosta vasih recepata i svaki je savrsen. da li bi ste mogli da napisete neki dobar recept za spanac?

      Избриши
    2. Drago mi je da ti se dopada i ako možeš da mi kažeš šta te konkretno interesuje od spanaća, jer ovde baš imam puno recepata gde je spanać....biće mi lakše da ti pomognem. Pozdrav.

      Избриши
    3. izvinjavam se tek sam naknadno videla tag spanac pa mogu da trazim preko toga. nesto tradicionalnije sam mislila. moj tata je glavni kuvar u kuci i ja mu uvek pokazujem vase recepte. on pravi spanac na neki starinski nacin onako kuva ga pa na kraju sa jogurtom (ili varijantom jogurta posto naseg pravog jogurta nema u americi). ali on kako god da napravi meni se preterano ne dopadne ili je bljutavo ili stavi pogresne zacine. pa ako imate neku ideju kako bi se lepo mogao napraviti ali spanac kao glavni sastojak a ne deo neceg bilo bi divno da napisete. i hvala vam jos jednom za sve fenomenalne recepte, stvarno ste genije za kuvanje

      Избриши
    4. Prelistaću ponovo sve moje recepte, ja zaista puno koristim spanać ali obično u sastavu sa drugim namirnicama, i videću šta još mogu da nađem. Pozdrav za sve vas i glavnog kuvara u porodici.

      Избриши
  3. Ovo je sjajno! Ima baš puno povrća, a to volim...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hvala ti puno. Mi jako volimo pastu sa povrćem, mnogo više nego sa sosom od paradajza, koji mi stvara kiselinu.Pozdrav.

      Избриши
  4. Krasna paštica, tako bogat a zapravo jednostavan obrok, meni se jako sviđa !

    ОдговориИзбриши