петак, 30. септембар 2022.

Gibanica gužvara

 Mislim da jedna od mojih prijateljica pravi najbolju pitu gužvaru i ja je obožavam, zato svaki put kad odluči da pravi tu pitu pozove nas u goste, na kafu i pitu gužvaru. Ja je volim što je unutra sočna a okolo hrskava..Ona je pravi u okrugloj tepsiji, ali ja sam je pravila u kalupu za hleb i to pola njene mere, jer za nas dvoje je to dovoljno.


Sastojci: 250 do 300 g kora za pitu, 2 jajeta, 50 ml ulja, 100 ml kisele vode, pola kašičice praška za pecivo, 100 ml jogurta, 2 kašike kisele pavlake, oko 350 g sira, ( obavezno izmeša feta sir i rikotu ) po potrebi soli

Priprema:  Jaja umutiti mikserom, ( može i samo kuvarskom žicom ) dodati ulje, jogurt, kiselu pavlaku, ali posle svakog dodavanja umutiti , prašak za pecivo, rikotu, izmrvljenu fetu i tek na kraju dodati kiselu vodu, sipajući po malo jer nekan je i cela količina previše. 
Smesa  za umakanje kora ne treba da bude preretka jer će nam gibanica biti gnjecava.

Ja sam koristila manji pleh za hleb, 10cm X 22cm. Premazati dno i svuda okolo uljem pa prekriti dno sa jednom korom ali neka vam stranice vise, ako previše vise van kalupa, odseći i staviti na kraći deo kalupa da pokrijete i taj deo kalupa, ako nema dovoljno kora okolo.

Uzeti jednu koru i ovlaš je staviti u masu od sira i rukom je zamočiti svuda okolo i zahvatiti i malo mase od sira. Staviti je u pleh preko kore. Sad tako istotako uraditi i da preostalim korama. Meni su trebale 5 zamočenih kora da bi mi popunilo kalup. Preko izgužvanih kora presaviti koru koja vam je visila preko stranica i premazati je ostatkom mase koja je ostala, uz mali dodatak ulja u tu masu.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 minuta ( ako je veća količina potrebno ju je peći oko 40 do 45 minuta ) ili dok vam lepo ne porumeni. Ako počne previše da rumeni prekriti je pek papirom.

Pečenu gibanicu izvaditi iz rerne, ko želi može je poprskati sa vrlo malo vode i pokriti da odmekne ali ja to ne radim jer volim da mi je gibanica spolja hrskava a unutra meka.


Pre neki dan sam je opet pravila ali ovog puta mi je greškom otišlo malo više kisele vode, giba je bila odlična ali sam je morala malo duže peći...ja je volim dok je još vruća ali smo je jeli i sledećeg dana, uz malo zagrevanje..odlična je uz kiselo mleko ili jogurt.
Moj razlog što pravim neke recepte na pola, jer nas je samo 2 u kući i ja ne volim da mi ostaje za sledeći dan, mada moj muž nema problema da jede i sledećeg dana...jedino pravim malo više kad znam da sledećeg dana imam neki posao i nemam vremena da spremam ručak.


Prijatno!!


Нема коментара:

Постави коментар