четвртак, 15. новембар 2018.

Bundevasti šareni kroasani

Imala sam ostatak pečene bundeve , jedan deo sam zamrzla a jedan deo ostavila u frižider i sinoć htedoh nešto da gledam na TV ali je počinjalo jako kasno i da ubijem vreme reših da nešto umesim...brioche testo je najbolje testo da se zamesi uveče i da odstoji preko noći, te mi je ovo dalo ideju da bih mogla da umesim kroasane, oblikujem ih i ostavim preko noći u frižider ( kod mene je bilo u hladnoj garaži ) i sutra ujutru samo ih ispečem....


Sastojci za testo sa bundevom:  375 do 425 g brašna, 75 ml tople vode, 1 kašičica šećera, 6 g suvog kvasca, 2 jaja, 1 mala kašičica soli, 150 g pirea od bundeve, 50 g puta sobne temperature isečen na kockice
Sastojci za obično testo:  375 do 400 g brašna, 4 g kvasca, 190 do 200 ml tople vode, 1 kašičica šećera, 1 1/2 jaje, 1 mala kašičica soli, 50 g putera sobne temperature isečenog na kockice
i još: 150 g omekšalog putera, 150 g krem sir, 175 g šunka, po želji semenke

Priprema:   Kroasani se mogu napraviti samo od bundevaste mase, imaćete manje posla, ja sam htela da mi budu po malo šareni, pa sam pravila dve vrste testa, ali nisam dobila kroasane da su baš šareni, bilo je tu i tamo po malo belog testa a mislim da je to zbog toga što sam ja baš previše rastanjila testo da bi se što više listale i ličile na kroasane.
Vi možete, ako hoćete da pravite obične kifle, bez da mnogo tanjite i onda stavljati samo po dve jufkice zajedno, ja ću tako sledeći put.

Prosejati brašno, dodati so, kašičicu šećera, blago umućena jaja i pire od bundeve i zamesiti testo koje će biti jako meko i lepljivo, sada dodavati po kockicu omekšalog putera u testo i mutiti mikserom sve dotle dok ne utrošite sav puter.
Ako ste iskoristili svo brašno, jer puno zavisi koliko vam je bundeva vodena, dobro pobrašnite radnu površinu, isipati testo na brašno i prstima podižđite krajeve testa i vucite ga prema sredini i tako dok testo ne postane da nije previše lepljivo za ruke.
Oblikujte ga u loptu. Posudu u kojoj ste zamesili testo operite, osušite kuhinjskom krpom i premazati sa vrlo malo ulja. Staviti testo i okrenuti ga sa svih strana da se premaže uljem, pokriti testo i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
Sad tako isto uraditi i sa belim testom.
Ako želite, testo se može ostaviti preko noći u frižider i tek ujutru oblikovati šta želite, meni je bilo lakše da sve uradim uveče i ujutru ih samo ispečem.

Oba narasla testa, jedno po jedno, isipajte na radnu površinu i podelite na 12 jednakih jufkica, ( svako testo po 6 jufkica ) svaka jufkica je oko 120 g. Rastanjiti ih u obliku malog tanjira, pomažući se brašnom ili gustinom ( ja koristim gustin )
Kao što sam vam napisala pod korakom 1 ako hoćete da vam se više šarene, onda uzeti jednu belu i jednu žutu jufku, belu premazati sa omekšalim puterom i prekriti žutom. Ostaviti na stranu pa sad uzeti žutu, premazati sa omekšalim puterom i preko staviti belu i tako dok imate jufkica što znači da treba da imate 6 duplih krugova.
Rastanjiti testo oko pola cm debljine,premazati blago omekšalim puterom i iseći na onoliko delova koliko želite da su vam kifle velike.
Filovati ih sa čim vi želite ili ih ostavite prazne.
Ja sam koristila po 6 jufkica, 3 žute i 3 bele premazivala svaku jednu sa omekšalim puterom i ređala ih naizmenično.
Rastanjiti što više testo možete, jer što se više testo tanji, to će se više listati, jer će imati više navojaka testa.
Premazati blago celu jufku sa omekšalim puterom, raseći na 16 delova i na svaki deo stavljati šunku sa krem sirom. Zaviti u kiflice, tako što ćete dok ih motate testo vući na suprotnu stranu od sebe, ali to radite vrlo nežno da vam se testo ne pokida, mada je testo izvanredno za rad.
Od ove količine testa trebate dobiti 32 kroasana.
Po želji, kroasane možete ostaviti i prazne.
Ako hoćete možete filovati sa nekim gušćim džemom, onda izostavite po kašićicu soli, dodajte samo po 1/4 kašičice i koristite ne slani puter, ja sam koristila slani puter za moje kroasane.
Za ovu količinu kroasana potrebno su vam 2 pleha i kad ih ređate ostavite mesta između jer će tokom noći još da narastu a narašće i tokom pečenja.
Dobro pokriti providnom folijom plehove, i ušuškajte foliju ispod pleha i ostaviti na hladnom mestu preko noći.


Od 2 jajeta, koja idu u belo testo i koje ste blago umutili, pre nego što ih dodate u testo, oduzetu polovinu, dodati 1 do 2 kašike mleka, pokrite i ostavite u frižider, to ćete koristiti da premažete kroasane pre pečenja.


Kad ste spremni da ih pečete, sat vremena pre pečenja izvadite hladne kroasane i ostavite na sobnoj temperaturi, ako pečete oba pleha od jednom, ako svaki pleh pečete posebno, onda ostavite jedan pleh na hladnom mestu i izvaditi tek kada ste na polovini pečenja, da ima dovoljno vremena da se opuste i narastu.
Premažite ih sa mešavinom jaja i mleka, posuti sa semenkama po vašoj želji a i ne morate i pecite ih na temperaturi od 200°C oko 20 do 25 minuta ili dok vam lepo ne porumene.
Ostaviti ih da se prohlade pa ih poslužite sa jogurtom, kiselim mlekom ili šta već volite a može i bez ičega


Uskoro još recepata sa bundevom, dok je ima da je iskoristimo ( kod nas je ima preko cele godine ali je ovo doba godine kad najviše volim da je koristim )


Prijatno!!!!

2 коментара: