недеља, 11. април 2021.

Jedna lepa pogača

 Nekada sam ove ukrasne pogače vrlo često mesila, nešto sam se ulenjila što se tiče mešenja tih pogača, sad mesim onaj moj najmekši hleb iz šerpe i zadovoljna sam..danas je moj muž riljao baštu i čistio od korova. Da se razumemo, mi oko kuće svuda imamo cveće i nigde mesta za baštu za povrće  jer bi nam to zečevi uništili i ovako se borimo sa njima što se cveća tiče a tek gde bi bili da imamo i povrće, pa smo, zahvaljujući našoj prijateljici, iznajmili jedno malo parče zemlje na kom ćemo da posadimo malo povrća..inače toga ovde ima dosta i zovu ih community gardens, može svako ko želi da iznajmi malo parče zemlje i sadi šta ti duša želi, ali mora da se održava. Neki sade cveće, a većina sadi povrće, trenutno skoro svi posadili beli luk i već je dobro iznikao..mi smo zasadili oko 150 struka i mislim da i kod kuće je muž zasadio oko stotinak struka i zasadili smo crni luk i ren , a prošle godine smo zasadili sremuš i koprivu i to nam trenutno lepo napreduje...

Elem, pošto je muž otišao da rilja,jer to je posao samo za jednog, onda sam ja ostala kod kuće i hajde da se malo zabavljam sa testom..relativno sam kasno počela sa mešenjem, ali mi je bila lepa zabava, od koje smo na kraju dobili divnu pogaču.


Sastojci: 500 g brašna. 200 ml toplog mleka, 1 i po jaje, 45 g otopljenog putera, 25 ml maslinovog ulja,  1 kašičica soli, 1 kašičica šećera, 5 g suvog kvasca

i još: feta sir, sremuš, peršun, semenke po izboru, pola jajeta , 1 kašika mleka, 20 g omekšalog putera

Priprema:  Brašno prosejati i izmešati sa kašičicom soli. Nemojte preterivati sa solju jer puter je slan, koristite ga onako kako volite.

U zdelu u kojoj ćete mesiti sipati toplo mleko, ulje, otopljen puter, šećer, suvi kvasac i sve to izmešati viljuškom, dodati jedno celo jaje a u drugu manju zdelicu drugo jaje blago umutite pa sipajte pola a pola ostaviti za premazivanje pogače u koje ćete dodati 1 kašiku mleka. ( ja namerno koristim na ovaj način jaje, jer meni je previše celo jaje za premazivanje pogače pa da ne bih bacala ja tu drugu polovinu dodam u testo ) i sjedinite jaja sa mlekom.

Sipati polovinu brašna pa varjačom zamesiti i onda dodati i ostatak brašna pa rukom umesiti testo. Ja obavezno testo isipam na radnu površinu i onda ga dobro izmesim. Testo koje je dobro umešeno treba da bude na tvrđoj strani ali je glatko i elastično. Premazati sa malo ulja i vratiti nazad u zdelu u kojoj ste zamesili, pokriti i ostaviti na toplom mestu dok se testo lepo ne podigne.

Naraslo testo podeliti na pola, pa od jedne polovine oduzeti još jednu četvrtinu i dodati onoj polovini i umesiti sve zajedno, tu kuglu ostaviti na stranu. Sad od one manje polovine podelite na 12 jednakih kuglica, oblikovati ih sve lepo i ostaviti zajedno sa velikom kuglom, pokriti i ostaviti dvadesetak minuta da se testo odmori. Testo celo vreme držite pokriveno da se ne suši.

Blago pobrašniti radnu površinu, staviti veliku kuglu i nju blago pobrašniti i rastanjiti na veliki pravougaonik, debljine oko 2 do 3mm, iseći krajeve ( njih sačuvajte jer će nam trebati ) da imate pravilan pravougaonik i sad pravougaonik iseći na 27 trakica, ( pogledajte kolaž ) uzeti 9 trakica pa ih staviti 3 po 3 trakica jer od njih ćemo uplesti pletenicu, to morate malo pažljivije da radite da ne pritiskate puno testo da ne pokvarite trakice. Testo je izuzetno dobro da se radi sa njim, zato smo ga zamesili da je malo na tvrđoj strani. Ako su neki krajevi malo duži od drugih, iseći sve to oblikujte u kuglicu i ostavite na stranu.

Kad ste upleli prvu pletenicu, donji deo koji je ležao na radnoj površini okrenuti prema vama, jer ta strana je lepša kad je upletena i donji deo pletenice početi da uvijete u krug  i zaviti do pola pletenice, oštrim nožem preseći na pola i donji deo prstima skupiti da se ne otvori prilikom pečenja. Sad tako isto uraditi i sa drugim delom, početi od kraja gde ste počeli da pletete pletenicu a završiti tamo gde ste isekli.


Obe zavijene pletenice ostavite ispod providne folije pa sad uplesti drugu pletenicu i napraviti i od nje 2 upletene kuglice i završiti i treću pletenicu i napraviti kuglice. Ostavite kuglice pokrivene.

Sad uzeti 1 od 12 kuglica i blago je rastanjite u veličinu vašeg dlana ili vrlo malo veću.
Feta sir izmrviti, dodati iseckan peršun ili sremuš ( ako ga imate ) i sve to izmešati. Ne treba vam više od 100 do 150 g sira. Na svaku rastanjenu kuglicu staviti kašičicu fila ( ko želi, može i bez fila ) i zatvoriti kuglicu kao kad pravite buhtle, lepo je oblikujte. Sad to isto uraditi i sa preostalih 5 kuglica. Kad ste završili i sa tim kuglicama, uzmite tepsiju prečnika oko 26cm, prekrijte donji deo papirom za pečenje a stranice premažite sa malo otopljenog putera.


Ređati u krug jednu upletenu kuglicu pa jednu punjenu tako da ukupno imate 12 kuglica.

Od preostalih 6 kuglica pravimo cvetove. Svaku kuglicu rastanjiti u krug prečnika oko desetak cm, premazati sa puterom pa presaviti na pola a onda tu polovinu presaviti na četvtinu i oštrim nožem preseći po sredini.




Uzeto stranice i okrenuti ih prema dole i svaki ovako napravljen cvet ovako kako stoji staviti u sredinu tepsije.
Sad tako isto uraditi i sa preostalih 5 loptica.


Od svih onih delića koje smo sekli i ostavljali na stranu zamesite testo da ih sjedinite, oblikuje u kuglicu i nju staviti u sredinu ( kao što vidite na gornjoj fotkici )

Pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se tepsija popuni.
Naraslu pogaču premazati sa umućenom polovinom jajeta u koje ste dodali kašiku mleka i posuti semenkama po vašem izboru.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 35 do 40 minuta ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite.

Ja još uvek nemam ko da mi snima dok ja pravim pogaču ali sam se potrudila da vam uslikam svaki mogući korak onako kako sam najbolje mogla da bi ste vi razumeli kako je napraviti ovu lepu pogaču.



Prijatno!!!

1 коментар: