понедељак, 23. април 2018.

Za’atar kiflice


Kiflice sa ovim začinom sam pravila nekoliko puta i nama su fantastične..recept kako da napravite Za’atar začin ima u mojim receptima i verujte nije teško da se napravi.


Sastojci: 450 g brašna, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 2 kašike šećera, 1 puna kašičica soli, 50 g krompirovog brašna, 45 g omekšalog putera, 250 ml mleka, 1 jaje
i još: za'atar, 2 do 3 kašike maslinovog ulja

Priprema:  Zagrejati mleko u pola kolkičine otopiti kvasac sa kašikom šećera,promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati brašno od krompira, (ako ga nemate, možete da koristite instant pahuljice za pire ili pire od krompira koji vam je preostao od ručka ) so, kašiku šećera, puter iseckan na kockice i preostalo mleko u koje ste dodali jaje i blago umutiti sa mlekom i na kraju dodati narasli kvasac.
Sve to umesite rukom ili mikserom sa spiralnim nastavcima.
U početku će vam testo izgledati suvo, nemojte dodavati tečnost, već nastavite da mesite oko desetak minuta i na kraju ćete dobiti glatko i po malo lepljivo testo.
Oblikovati u kuglu, blago premazati sa vrlo malo ulja, vratiti u vanglicu,pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
Naraslo testo će izgledati meko i vazdušasto.

Radnu površinu blago premazati sa uljem i isipati naraslo testo.
Po želji testo možete podeliti na pola, pa od pola testa napraviti rolnice a od pola kiflice, ja sam od celog testa pravila kiflice.
Jednu polovinu ostaviti na stranu a drugu polako rastanjiti ili rukama razvući u krug ili pravougaonik,pomažući se sa vrlo malo ulja.
Ako pravite rolnice, pravougaonik rastanjite oko pola cm debljine. Premazati celo testo sa pola količne ulja i posuti sa za'atar začinom.
Raseći testo na pola vertikalno pa onda na manje komade, od pola testa trebalo bi da vam bude dovoljno za 8 rolnica, što znači raseći na 3 podjednake širine horizontalno.
Uviti ih u male rolnice i staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.
Ostaviti malo razmaka između rolnica, pokriti i ostaviti na toplom mestu oko sat vremena da se još jednom podignu.


Ako pravite kiflice, rastanjite testo oklagijom ili rukama u veći krug. ( ja obično tanjim testo dosta, jer volim da imam puno navoja, vi rastanjite testo onako kako volite da su vam kiflice.
Premazati testo ili otopljenim puterom ili maslinovim uljem, posuti sa za'atar začinom onako kako vi volite, ali nemojte ni da preterujete a ni da baš štedite začin.
Zaviti kiflice i naređati u pleh prekriven pek papirom.
Pokriti i ostaviti na toplom mestru da narastu.
Ja sam pravila kiflice od cele količine testa i meni je sve stalo na jednom plehu.

Pred kraj rastenja uključiti rernu na 175°C i staviti kiflice da se peku. Pre pečenja ne premazujemo ih ni sa čim.
Ako počnu previše da rumene, prekriti ih pek papirom.
Peći ih oko 25 minuta ili dok vam lepo ne porumene. ( kad sam ja pekla ove kifle još uvek sam sa mojim novim špretom bila na vi, sad je već bolje )
Tople kifle premazati sa otopljenim puterom i ostaviti ih da se malo ohlade.
Služiti ih tople.

Jednom kad se ohlade mogu stajati na sobnoj temperaturi nekoliko dana ( ako uopšte uspete da ih sačuvate toliko dugo )

Recept za za'atar začin kako možete i sami da ga napravite




2 коментара: