четвртак, 31. мај 2018.

Prolećna pogača

Trebala mi je jedna lepa pogača i malo sam tražila po netu nešto što bi mi bilo interesantno..našla sam ideju u Minjinij kuhinjici ali sam je pravila na svoj način....svi su se oduševili sa pogačom a pravljena je za specijalnu priliku.


Sastojci:  600 do 650 g sve namenskog brašna, 300 ml mleka, 75 ml ulja, 1 jaje + 1 žumance, 1 kašičica soli, 1 kašičica šećera, 30 g svežeg kvasca, 100 g putera ili margarina sobne temperature
i još: 200 g izmrvljenog sira, 1 kašika peršuna, 1 do 2 kašike kukuruzne palente, 1 jaje + 1 belance, semenke po izboru

Priprema:  Zagrejati mleko, uzeti polovinu od zagrejanog mleka i dodati izmrvljen kvasac i kašičicu šećera, izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.
Prosejati brašno ( početi sa 600 g a preostalih 50 g ćete dodavati po potrebi dok mesite testo i dok radite sa njim ) dodati so, ulje, blago umućeno jaje i žumanac, preostalo mleko,nadošli kvasac i zamesiti testo.
Isipati na radnu površinu i dobro umesiti testo.
Ja sve ovo radim mikserom, vi kako hoćete, samo ga na kraju domesim rukama jer volim da "osetim" testo pod rukama.
Blago premazati sa malo ulja,vratiti u vanglicu i pokriti. Ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na dva dela.
Premesiti pa jedan deo podeliti na još 4 dela a od drugog dela otkinuti samo jedan mali deo testa, koji ide u sredinu.
Sve ponovo premesiti i pokriti dok radite sa testom da vam se ne suši.
Manje delove rastanjite u veličini većeg plitkog tanjira, svaki deo premazati sa omekšalim puterom i stavljati jednu na drugu ali zadnju nemojte.
Pobrašnite malo radnu površinu i rastanjiti testo oko pola cm debljine, iseći testo prvo 4 dela pa onda još svaki deo na 4 dela,da dobijete ukupno 16 trouglova.
Svaki trougao raseći u sredini a tanki kraj provući jednom ili dva puta kroz otvor.
Tako uraditi sa svim trouglovima.
U manju zdelu staviti izmrvljen sir, dodati belanac i po želji dodati seckani peršun, sve izmešati.
Stavljati po kašičicu mase od sira na širi deo kiflice i zaviti u kiflicu. ( ako vam je teško praviti ove kiflice sa razrezom, možete slobodno da zavijete obične kiflice )
Tepsiju ili kalup za tortu 26cm ( može i 28cm, samo će pogača biti niža ) dobro premazati sa puterom ili margarinom i naređati kiflice svuda okolo ivice tepsije.
Ostaviti na stranu.
Drugi, veći deo testa, rastanjiti u kocku, takođe pola cm debljine.
Premazati celu površinu sa omekšalim puterom i na početak staviti svuda po dužini sir, a možete i bez sira ( meni je lepši ukus sa sirom ) i zaviti u rolat.
Rolat premazati sa umućenim belancetom i obilno posuti kukuruznom palentom svuda po rolatu i odozgore i odozdole.
Saviti u krug i ako su vam ivice neravne odsecite ih i sastavite zajedno. Pažljivo preneti i staviti u sredinu tepsije i ako je potrebno malo rukama povucite da dođe do ivica kiflica.
Onaj mali deo oblikujte u kuglicu, premažite sa preostalim belancetom i zamočite u semenke po vašem izboru. ( kod mene je crni susam )
Staviti u sredinu kruga.
Oštrim makazama isecite krug pod uglom na koliko možete delova, malo ih raširite i povucite prema kiflicama.
Pokrite i ostavite da se tepsija napuni.
Umućenim žumancetom premazati kiflice, posuti semenkama po vašoj želji a i ne morate i pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 220°C oko 5 minuta, smanjite temperaturu na 180°C i pecite još pola sata ili dok vam lepo ne porumeni.

Pečenu pogaču ostavite kratko u tepsiji, izvaditi,pokriti kuhinjskom krpom i ostavite da se prohladi.
Ja moje hlebove i pogače ne volim da su prepečeni jer su mi onda suvi,ali mi je prijateljica rekla da ona voli kad je pogača suva pa je posle pečenja ostavi još desetak minuta da se " tišti " u rerni.Vi radite onako kako volite da vam je hleb pečen.

Pre nego što počnete da pravite ovu pogaču, odvojte dovoljno vremena za nju, jer ni jedno testo neće da se pravi na brzinu...
Meni je malo falilo vremena jer sam mislila da trebam da budem, gde sam trebala da budem sat vremena kasnije, ali nije bilo tako, tako da joj nisam posvetila dovoljno vremena oko izrade i nije ispala onako kako je originalna, ali ću je ponoviti za jednu drugu priliku i onda ću je praviti na tanane.
Recept sam prvo videla ovde inače je originalno odavde.

Prijatno!!!!!

Нема коментара:

Постави коментар