понедељак, 14. мај 2018.

Rizoto sa gljivama

Pre nekoliko dana smo bili u jednom od lokalnih restorana gde smo moj muž i ja jeli fantastičan hamburger a naš zet je jeo rizoto sa gljivama..baš mi je izgledao na oko mnogo fin i morala sam i ja da napravim takav rizoto.


Sastojci: 400 g mešavine gljiva po vašem izboru, 60 ml maslinovog ulja, 2 male glavice ljutike, 60 g putera, 300 g arborio pirinča, 125 ml belog vina, 1 l vruće pileće supe, 75 g izrendanog Parmigiano-Reggiano sira, so i biber, nekoliko kapi ulja od crnih tartufa ( truffle oil ) sitno iseckan peršun

Priprema:  Gljive očistiti i iseći na krupnije komade. Ja sam imala mešavinu zamrznutih gljiva, samo sam ih odledila i krunije isekla.
U veći i dublji tiganj ispržiti gljive na maslinovom ulju. Pobiberiti i posoliti po ukusu, izvaditi ih i stavite na stranu.

U isti tiganj dodati puter i na puteru kratko propržiti sitno iseckanu ljutiku, dodati pirinač impržiti nekoliko minuta, stalno mešajući.
Naliti sa belim vinom i izgrebati sve što je na dno tiganja i kuvati dok skoro svo vino ne ispari.
Naliti sa 200 ml vruće supe i kuvati, povremeno promešajte i dodati novu količinu vruće supe tek kad je prethodna tečnost skoro uvrela.
Ovako dodavati 5 puta po 200 ml vruću supu i posle dvadesetak minuta, rizoto je skoro gotov, treba da bude al dente, da je svu tečnost skoro upio i da je kremaste strukture.

Vratiti nazad u rizoto ispržene gljive,izrendani sir i dodati nekoliko kapi ulja od crnih tartufa ( ne mora ) i sve nežno sjediniti.
Probati za so i biber i ako je šta potrebno, dodajte.

Poslužiti sa krupnije izrendanim parmezanom, sveže samlevenim biberom i sitno iseckanim peršunom, uz dobro rashlađeno belo vino.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар