понедељак, 27. април 2020.

Slatka štrudla od ludog testa

Znam koliko je ludo testo dobro za sve vrste peciva, i ono je neutralno, ja sam se vodila mojim receptom za ludo testo, koje sam obogatila aromom i dobila odličnu štrudlu.


Sastojci:  650 g brašna, 6 g suvog kvasca, 100 g šećera, 2 žumanca, 200 ml jogurta, 250 ml toplog mleka, 2 kesica vanilinog šećera, korica od limuna ili pomorandže ili nekoliko kapi prirodnog ulja od istih, pola kašičice soli, 60 ml ulja
Sastojci za fil: 4 do 6 punih kašika džema od bresaka ili kajsija, 2 kesice vanilinog šećera sa ukusom ruma, 200 g mlevenog rogača, 2 dobro pune kašike šećera, oko 150 do 175 ml vrelog mleka

Priprema:  Prosejati brašno, dodati suvi kvasac i izmešati.
U toplo mleko, dodati šećer i mešati dok se šećer ne otopi, dodati jogurt, malo soli, blago umućena žumanca, ulje, vanilu i koricu limuna ili pomorandže.
Ja volim miris pomorandže tako da sam pored korice dodala i nekoliko kapi prirodnog ulja ( ekstrakta ) u testo.

U zdelu od miksera sipati brašno sa kvascem dodati sve mokre sastojke i pustiti mikser na najmanju brzinu da se sjedini, povećati brzinu i mesiti oko 5 minuta.
Trebate dobiti meko i glatko testo.
Uzeti veću kesu, premažite je sa malo ulja, izvaditi testo iz zdele i staviti u kesu.
Isterati vazduh iz kese i zavezati je gore.
Ostavite testo preko noći u frižider.
Kod mene je testo stajalo dva dana u frižideru pre nego što sam ga koristila.

Ja sam uzela pola testa za štrudle a ovih dana ću praviti slatke kiflice od tog istog testa, jer je izuzetno lepo.
Možete napraviti jednu veliku strudlu, ili kao što sam ja, dve manje, jer su mi štrudle lepše kad su manje.
Podelila sam testo na pola, bilo ga je oko 300 g u svakom delu.
Premesiti i ostaviti na sobnoj temperaturi 15 minuta.

Dok testo odmara, napraviti fil od rogača.
Kod nas je kesica od 200 g i to mi je bilo sasvim dovoljno za ove dve manje štrudle.
U zdelu sipati rogač, dodati 2 pune kašike šećera, 2 kesice rum šećera i izmešati.
Sipati prvo 150 ml vrelog mleka pa ako je potrebno dodavati još po malo da dobijete fil, koji se lako nanosi na koru, ali da nije preretko.

Uzeti jedan deo testa i rastanjiti, ako je potrebno blago pobrašniti radnu površinu. Testo je izuzetno dobro da se radi sa njim.
Kad ste ga rastanjili u pravougaonik, širine kalupa koji ćete koristiti, oko pola cm debljine, premazati celo testo, samo ne pri kraju, džemom od bresaka ili kajsija.
Naneti pola količine pripremljenog fila od rogača i premazati svuda preko džema, radite to pažljivo.
Zaviti rolat sa uže strane.
Kalup veličine 22cm X 8cm isprskati sprejom za pečenje ili prekriti pek papirom i staviti zavijenu štrudlu u kalup.
Sad tako isto uradite i sa drugim delom testa.
Pokriti ih providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo podigne.
Možda će trebati malo više vremena da se pdigne i zavisnsti od toplote prostorije gde je testo.


Zagrejati rernu na 175°C sa ventilatorom i peći štrudle, koje ste premazali sa malo mleka ili uzeti od preostalih belanaca za kašiku, koja ćete viljuškom blago umutiti.
Peći ih oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumene.
Pečene štrudle izvaditi na žicu, pokriti ih čistom kuhinjskom krpom i ostaviti da se ohlade.
Ohlađene iseći na parčiće i poslužiti posute šećerom u prahu.

Ovde je moj originalni recept za ludo testo


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар