недеља, 25. јул 2021.

Pita sa šampinjonima

 Kod nas svake nedelje se kupuju šampinjoni jer ih vrlo često koristim, ovog puta nam je pita bila odličan doručak. Volite li vi pite od šampinjona?  Koje vi slane pite volite?


Sastojci za preliv: 2 jajeta, 200 g gustog jogurta, 200 ml kisele vode, 50 ml ulja, 1 dobro puna kašika brašna i 1 kesica praška za pecivo

i još:  900 g šampinjona, 1 struk praziluka, majčina dušica, biber, suvi začin, so i ulje za prženje, pakovanje kora za pite

Priprema:  Očistiti šampinjone i iseći ih na sitnije komade. Praziluk očistiti, isprati pod mlazom hladne vode pa zeleni deo odstraniti a koristiti samo svetlo zeleni i beli deo, koji ćete iseckati na tanke polumesece. 

U dublji tiganj sipati ulje, otprilike oko 2 do 3 kašike ( ko želi može pola ulje pola maslac ) i pržiti praziluk dok ne omekša, ali pazite da vam ne izgori. ( ja luk i praziluk uvek pržim na osrednjoj temperaturu i vrlo malo posolim dok se prži ) U omekšali praziluk dodati isečene šampinjone, mogu se koristiti braon ili beli, izbor je vaš i pržiti ih sve dotle dok sva tečnost ne ispari. Na kraju dodati sitno iseckanu majčinu dušicu, može i peršun  ( ja ga obožavam ali ima dosta vas koji ga baš i ne ljube ) pobiberiti, posoliti i dodati suvi začin, ako ga koristite.

Ostaviti na stranu da se prohladi.

U zdelu umutiti jaja, dodati kašiku brašna i prašak za pecivo i umutiti u masu koja nema grudvica, dodati pola kisele vode, ulje i gusti jogurt i još jednom sve dobro umutiti zajedno i na kraju dodati i ostatak kisele vode i sjediniti.

Ovu pitu možete praviti na dva načina, kao manje rolate ili kao pitu, gde ćete ređati kore u pekač. Izbor je vaš. Ja sam je pravila u pekaču i sekla na kocke.

Uzeti pekač ili manju đuvečaru. Vrlo blago premazati dno i stranice sa uljem. Staviti koru pa kašikom sipati po malo preliva preko kore, staviti drugu koru pa tako isto i treću koru tako isto i na treću koru staviti deo pripremljenih šampinjona ali ih razbacati svuda ko kori. Preko šampinjona opet staviti jednu koru, preliti prelivom, još jednu koru i nu preliti prelivom i onda razbacati šampinjone svuda po kori i tako nastaviti dok imate kora i šampinjona. Završiti sa 3 kore, koje ćete preliti sa premazom.Zadnju kore kad prelijete, četkicom premazati svuda po kori da je ravnomerno raspoređen preliv.

U mom pakovanju ima 12 kora i naše kore, koja ja ovde kupujem su deblje od vaših i ja na dno stavim samo dve kore a onda preko po jednu koru i na kraju završim sa dve kore, koje dobro prelijem prelivom od jaja, a ako nemam dovoljno preliva onda ih samo dobro premažem sa ostatkom iz zdele.


Ostaviti da odstoji desetak minuta da kore upiju fil a za to vreme zagrejati rernu na 180°C i peći dok vam ne porumeni, oko 45 minuta Vi pecite onako kako pečete pite u vašoj rerni.

Ostaviti da se ohladi, iseći na parčiće i poslužiti toplu sa jogurtom ili hladnim pivom.


Ja volim da su mi pite rastresite i da nisu suve i zato koristim ovaj preliv za kore, jer mi je idealan, nekad ih koristim i za slatke pite ali obavezno u masu dodajem kašiku brašna jer prašak za pecivo neće reagovati ako nema brašna.

Ovu pitu sam pravila još u maju ali nikako da stignem da napišem recept..a recepata se baš nagomilalo a ja lenja što se pisanja tiče..


Prijatno!!!

2 коментара: