понедељак, 13. март 2023.

Pečeni pileći bataci u soja sosu i medu

 Odavno nisam pekla pileće batake i danas sam se razmišljala između rebara i bataka i pošto odavno nismo jeli pileće batake, odlučila sam se za njih a prilog nam je bio pečeni batat...


Sastojci: 6 pilećih bataka,  3 do 4 čena belog luka, 1 kašičica svežeg izrendanog đumbira, 2 kašike maslinovog ulja, 1 i po kašika soja sosa, 2 kašike meda, 1/4 kašičice sveže samlevenog bibera, so po ukusu

Priprema: Piletinu oprati i osušiti. Kožicu nemojte skidati jer na taj način piletina se neće previše isušiti, ko ne jede kožicu, kao i ja, skinite je kad jedete. Za veću porodicu staviti više mesa i više marinade.

U većoj kesi za zamrzivač staviti sve sastojke: pasirani beli luk, izrendani đumbir, maslinovo ulje, soja sos, med, biber i so. ( ja sam koristila soja sos bez soli i zato sam dodala so u marinadu a vi, ako koristite soja sos u koji ima soli, izostavite je ) Zatvoriti kesu i prstima dobro sjedinite marinadu sve dotle dok se med ne sjedini sa ostalim sastojcima. Otvoriti kesu i staviti batake u marinadu, zatvoriti kesu i dobro rukama izmešati preko kese da se piletina obavije marinadom. Ostaviti u frižider bar nekoliko sati ili preko noći.


Izvaditi meso sat vremena pre pečenja. U manji pekač staviti malo ulja i premazati stranice i dno, sipati piletinu iz rerne, zajedno sa marinadom i po želji iseći 1 veću ili 2 manje glavice crnog luka i staviti između bataka. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 185°C oko 35 do 40 minuta ili dokle kad ubodete piletinu viljuškom, izlazi čista tečnost, ako je po malo rozikasta, pecite još nekih 5 do 7 minuta. Ako se desi da marinada ispari, dodati oko 50 ml vode ili pileće supe.

Prilog neka bude po vašem izboru, ja sam se odlučila za batat, koji sam pekla na malo drugačiji način. Pred služenje posuti seckanim mladim lukom ili peršunom.

Prijatno!!!



Нема коментара:

Постави коментар