четвртак, 3. септембар 2020.

Zacusca / Rumunski jesenji delikates

Moraću da vam ispričam priču kako dodjoh do ovog recepta. U ponedeljak vidim neku reklamu na FB da se mogu kupiti paprike, koje sami uberemo i to po nekoj smešnoj ceni i ja to kažem mom mužu i on kaže, ajde vidi gde je to tačno. Reklamiraju da su u gradiću pored Nijagare i ja pogledam adresu na google map, kad ono hoćeš, 2 i po sata vožnje od nas i ja kažem mužu ma to ne dolazi u obzir da idemo tamo da beremo paprike, kad on, ma hajde, idemo da se provozamo i da naberemo paprike. Ja u čudu, ali hajde...obično je on taj koji kaže, ma šta ćeš bre tamo tako daleko? Odosmo mi tamo, divan dan, sunčan ali ne i pretopao, taman dušu dalo za berbu. Kad smo ušli na plantažu paprika a mi ne znamo gde pre da gledamo, redovi i redovi paprika. Odvede nas dete traktorom do paprika koje hoćemo mi da beremo i mi ti se izbezumili od divote, posebno moj muž, kaže da mu je srce puno i da mu nije žao što je toliko dugo vozio. Dok smo mi brali paprike dodje jedan par naših godina i oni beru paprike. Pita nas žena šta ćemo praviti od tolikh ljutih paprika ( a mi nabrali i za našu prijateljicu ) i ja joj kažem da ću praviti ajvar ( vegetable spread ) sa tim a ona kaže i mi pravimo nešto na tu temu i zove se zacusca ( i onda mi kaže da su oni Rumuni ) i u priči meni žena da recept i ja ti pišem recept na sred plantaže... Ljudi moji, ako imate još paprika, ovo obavezno napravite jer je jednostavno fantastično, meni čak bolje i od ajvara. Ako nađem ovde još negde paprika, pravim još jednu turu...


Sastojci: 2 kg ispečenog i oljuštenog plavog patlidžana, 3 kg ispečenih i očišćenih paprika, 1. 5 kg iseckanog crnog luka, 1.5 do 2l kuvanog paradajza, 500 ml ulja, 4 - 5 lovorova lista, 2 kašike bibera, po ukusu so, čiste sterilizovane tegle

Priprema:   Paprike i plavi patlidžan oprati, osušiti i ispeći . Ostaviti da se dobro ohlade u poklopljenoj šerpi. Oljuštiti paprike i plavi patlidžan i očistiti paprike od semenki. Ostaviti da se ocedi. Oceđene paprike i patlidžan izmeriti koliko je potrebno za recept Iseći na sitnije komade paprike i patlidžan.

U veću šerpu sipati ulje i dodati sitnije isečen crni luk i pržiti dok luk potpuno ne omekša na tihoj temperaturi. Dodati isečenu papriku i plavi patlidžan, naliti sa kuvanim paradajzom, ( ako vam je paradajz pregust dodati malo tečnosti koje su paprike ispustile tokom ceđenja ) i dodati lovorov list, posoliti i pobiberiti i pustiti da provri, smanjiti temperaturu i kuvati oko 3 sata ili dok vam se ne zgusne, kad povučete varjačom po dnu bi trebao da ostane trag. Promešajte svakih desetak minuta a pred kraj kuvanja mešajte stalno da vam nebi zagorelo.

Tokom kuvanja, ako tečnost puno ispari, dodajte još ali ne mnogo, samo da se ukuva. Količina tečnosti puno zavisi od toga koliko su vam oceđene paprike i ako je potrebno još tečnost, dodajte sok koji vam je ostao od oceđenih paprika.

Tegle oprati i tako mokre staviti u rernu kad počnete da kuvate zacuscu i neka se same osuše u rerni a poklopce prokuvati u vreloj vodi. Skuvanu zacuscu sipati u vruće tegle, zatvoriti i svaku teglu okrenuti naopako i staviti u neko ćebe, ušuškati svuda okolo i ostaviti da se potpuno ohlade.


Ja sam jedan deo paprika zamenila sa ljutim paprikama, na ovu količinu sam stavila 400 g oljuštenih, očišćenih od semenki i oceđenih ljutih paprika. ( ako ne volite da je puno ljuto, stavite onoliko koliko volite  ili ne morate staviti ni malo ljutih paprika )  Kad sam solila, stavila sam manje soli pa sam pred sam kraj dodala još soli koliko sam mislila da će nama biti dobro i ukuvala još malo. 


Prijatno!!!!

1 коментар:

  1. Draga Zoko, izmamila si mi osmeh na lice :) Nekoliko godina sam živela u Bukureštu nakon pada Čaušeskua (službeno) i znam za "zakusku" koju sam pravila i imam recept :) Na prvi pogled mi se čini da je isti kao tvoj, ali bih to ipak morala da proverim. Slike i priča su, kao i uvek, vrlo šarmantni i inspirativni :)

    ОдговориИзбриши