среда, 9. септембар 2020.

Štrudla sa jabukama od dizanog testa

Ovu štrudlu možete da pripremite za goste ili vaše ukućane kao kolač koji ćete poslužiti uz kafu ili čaj. Ja sam ovu štrudlu napravila za goste, jer nisam htela ništa previše i uz belu kafu je baš bila perfektna.


Sastojci:  250 g brašna, 4 g suvog ili 10 g svežeg kvasca, korica od pola limuna, 50 g šećera, 1 kesica vanilinog šećera, 1 jaje, 100 ml toplog mleka, 40 ml ulja
Za fil: 4 izrendane jabuke, 2 kašike šećera, 15 g putera, limunov sok, suvo grožđe, cimet

Priprema:  Zagrejati mleko da je toplo, uzeti pola od ukupne količine mleka,dodati šećer i kvasac, izmešajte i ostavite da se kvasac podigne.
U drugi deo staviti ulje, jaje i izmešajte.
Brašno prosejati, dodati vanilu i limunovu koricu preostalo mleko i nadošli kvasac i zamesiti testo.
Pobrašniti radnu površinu isipati zamešeno testo i dobro izmesiti testo.Oblikovati u loptu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Dok testo raste pripremiti nadev od jabuka.
Jabuke oljuštiti, očistiti i izrendati na krupno i preliti sa limunovim sokom.
U veći tiganj dodati kašiku putera, otopiti, dodati izrendane jabuke, suvo grožđe, pošećeriti i dinstajte ih dok vam jabuke ne omekšaju.
Na kraju dodati cimet po vašem ukusu. ( ja nisam jer sam zaboravila )
Ostaviti da se ohladi.

Pobrašniti radnu površinu, isipati testo na to i pobrašniti i preko testa i oklagijom razvući u pravougaonik koji je oko .05mm debljine.
Pizza sekačem raseći po dužini na 3 jednaka dela i na svaki deo, po dužini staviti fil od jabuka, koji ste podelili na 3 dela.
Prebaciti testo, koje ste malo ostavili na početku, preko fila i zaviti u rolat.
Ivice rolata premazati sa malo vode da se ivice zalepe za testo.
Staviti zavijeni rolat sa strane i sad tako isto uraditi i sa preostala dva dela.
Sva tri rolata staviti jedan pored drugog i uplesti u pletenicu.Krajeve podviti ispod pletenice.
Kalup, veličine 10cm X 30cm, ili sličnih veličina prekriti pek papirom i preneti pletenicu.
Pokriti i ostaviti da testo još jednom naraste.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C bez ventilatora za 25 do 30 minuta ili dok vam štrudla lepo ne porumeni.


Pečenu štrudlu ostaviti da se ohladi, iseći na parčiće, posuti šećerom u prahu izmešan sa vanilom i poslužiti.
Ja sam moju štrudlu sekla još se nije najbolje ohladila, jer sam morala da poslužim goste.



Ja namerno pravim od manje količine brašna jer ovo je bilo dovoljno za nas 4 i još je ostalo i da gosti ponesu.
Radije ću mesiti češće jer ja volim peciva samo dok su sveža, za vas, koji ne marite ako ostane više, uduplajte sastojke.


Prijatno!!!!!

Нема коментара:

Постави коментар