четвртак, 5. мај 2022.

Kabarık poğaça ( punjene pogačice )

Jelo mi se neko pecivo i morala sam nešto da umesim....kolko god se meni jelo, mom mužu još više.
Nama je ovo bila večera a vama što god vi želite.


Sastojci za testo: 600 g brašna, 65 ml mleka, 1 kesica suvog kvasca ( 8 g ili 20 g svežeg kvasca ), 125 ml ulja, 1kašika šećera, 1 kašičica soli, 250 do 260 m gazirane mineralne vode, 1 jaje
Sastojci za punjenje:  250 do 300 g feta sir, 2 do 3 kašike sitno iseckanog sremuša, 1 belance
i još: 1 žumance, 1 mala kašičica ulja, 1 do 2 kašike mleka, semenke po izboru

Priprema:  Ja sam od skoro počela da koristim instant kvasac, koji ne mora da se razmuti u mleko ili vodu, već se direktno stavlja u brašno. ( fast rising yeast ) Vi, ako nemate taj kvasac, onda zagrejati kratko mleko, dodajte kašiku šećera i kvasac, razmutiti i ostaviti na toplom mestu da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati so, šećer, suvi kvasac, ulje, razmućeno jaje i kiselu vodu i zamesiti testo.
Isipati na radnu površinu i mesiti testo dok ne dobijete glatko i malo tvrđe testo. ( po potrebi dodati, brašno ili mineralnu gaziranu vodu ) Meni je trebalo 260 ml mineralne gazirane vode.
Oblikovati testo u kuglu, premazati sa malo ulja i vratiti nazad u vanglicu. Pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo podigne.
Meni je trebalo sat i 10 minuta da napuni posudu u kojoj sam zamesila.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na 32 manje kuglice, ( ako hoćete veće pogačice onda ih podelite na 16 ) svaka kuglica je oko 35 g, blago ih premesiti i ostaviti da se malo odmore, nemojte zaboraviti da ih pokrijete, da vam se testo ne suši.
Dok se kuglice odmaraju, pripremite fil.
U zdelu izmrviti feta sir, dodati sitno isečen sremuš, dodati 1 belance i sjediniti sve zajedno.Ja više nisam dodavala soli, jer sir je dovoljno slan.
Ostaviti na stranu.
Žumance, koje vam je ostalo, umutiti, dodati mleko i ulje, pokriti i ostaviti na stranu.
Pobrašniti blago radnu površinu, ili posuti gustinom, kao što ja radim i svaku malu kuglicu rastanjiti u prečnik oko 8cm prečnika, staviti po malu kašičicu fila i zatvoriti svuda okolo da vam fil nebi iscureo.
Trebaće vam dva pleha, koje ćete prekriti pek papirom, stavljati svaku napunjenu kuglicu,zatvoren deo da leži na papiru i rukom, vrlo nežno, pritisnuti pogačicu.
Tako uraditi i sa preostalim testom.

Kad ste završili sa pravljenjem pogačica, pokriti ih providnom folijom i ostaviti da još malo narastu, oko 20 do 25 minuta.
Premazati ih sa umućenim žumancetom, posuti sa semenkama po izboru.
Zagrejati rernu na 180°C i kad se rerna zagrejala, peći pripremljene pogačice oko 30 minuta ili dok vam ne porumene.

Pečene pogačice ostaviti kratko da se prohlade i onda ih staviti na žicu.


 Poslužiti ih tople sa mlekom, kefirom, jogurtom.
Ove pogačice se mogu praviti i bez punjenja i po želji ih možete napraviti da su posne, izostavite jaje i mleko u testo i povećajte količinu gazirane mineralne vode.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар