субота, 14. мај 2022.

Lazanja na moj način

 Odavno nisam pravila lazanju i baš nam se prijela ali sam želela da je ne pravim na klasičan način već malo drugačije...

Sastojci za sos: 1 velika glavica crnog luka, 1 veći struk praziluka, 3 čena belog luka, 200 g sitno iseckanih šampinjona, 450 g mešavine mesa po vašem izboru, 250 ml pileće supe, 200 ml pavlake za kuvanje, 2 kašike ajvara, 1 veća konzerva sitno iseckanog paradajza, 250 ml kuvanog paradajza, po ukusu; suvi začin, so, biber, 1 kašičica italijanskog začina, 1 kašičica šećera, sečeni peršun

i još: 2 kg plavog patlidžana, so, biber, italijanski začin, maslinovo ulje,oko 160 g mozzarella sir i oko 50 g sveže izrendanog parmezana

Priprema: Prvo pripremiti plavi patlidžan. Kod nas patlidžan nije gorak i nemam potrebe da ga solim, ali ako vi imate potrebe onda ćete tako i uraditi.

Plavom patlidžanu iseći vrh i dno i zaseći koricu na sve 4 strane oko 2 cm široku i preko cele dužine patlidžana. Iseći  kriške po dužini oko 05.cm debljine. Poređati na nauljen pleh, preliti sa malo maslinovog ulja sa obe strane, blago posoliti, pobiberiti i posuti italijanskim začinom. Trebaće vam 2 veća pleha. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 °Coko 10 minuta, okrenuti plavi patlidžan i peći još desetak minuta.Ostaviti da se ohladi u plehu. Ako vaša rerna jako peče, možda vam treba i manje vremena, važno je da se ispeče ali da ne bude prepečen pa da se raspadaju parčići.

Dok se patlidžan hladi, pripremiti fil. 

U veći i dublji tiganj sipati nekoliko kašika maslinovog ulja, dodati sitno iseckan crni luk i pržiti dok luk ne omekša, dodati sitno iseckan praziluk te i njega pržiti zajedno dok ne omekša i na kraju dodati sitno isečen beli luk. Dok se luk prži, očistiti šampinjone i iseckati ih na sitnije kockice. U upržen luk dodato mleveno meso po vašem izboru, ( ja sam koristila mešavinu teletine i svinjetine )  naliti sa pilećom supom i pržiti dok skoro sva tečnost ne uvri, pred kraj dodati šampinjone i propržiti ih zajedno s mesom. Dodati iseckan paradajz, naliti sa kuvanim paradajzom ili pasatom, dodati ajvar i pustiti da provri, smanjiti temperaturu i krčkati dok skoro sva tečnost ne uvri. Ako vam je paradajz kiseo, dodati kašičicu šećera. Ja dodajem i jednu punu kašiku ljutog pirea od paprika koji kupujem u turskoj prodavnici. Začiniti po ukusu, dodati italijanski začin, naliti sa pavlakom za kuvanje i kuvati sve zajedno još 5 minuta, probati za začine i ako je šta potrebno, dodati.

Manji pekač ili đuvečaru od prilike 22cm X 33cm ili sličnih veličina premazati dno sa 2 kašike sosa od mesa. Preko staviti red pečenog patlidžana ( umesto patlidžana može da se koristi krompir ili pasta za lazanju, sipati malo više od četvrtine sosa, posuti izrendanom mozzarelom,  parmezanom i sitno iseckanim peršunom, sad opet plavi patlidžan, sos od mesa, obe vrste sira i seckani peršun, pa onda opetr plavi patlidžan, sos od mesa, sir, peršun i završiti sa plavim patlidžanom. Ja sam kupila 4 plava patlidžana ali sam ispekla 3 jer sam mislila da mi je dovoljno, tako da mi je falio gornji red ali sam prekrila sa jednim krompirom koji sam isekla na tanke kolutove. Preko premazati sa ono malo sosa koji je ostao u tiganju, posuti sirom. 

Ako vam pekač nije dovoljno dubok obavezno staviti pekač na neki pleh, koji ćete prekriti pek papirom jer bolje je, ako curi tokom pečenja da vam curi po pek papiru nego po rerni, treba to posle očistiti.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 45 do 50 minuta ili dok vam gornji deo lepo ne porumeni. Ostaviti na žici da se ohladi i poslužiti sa kiselim mlekom ili grčkim jogurtom u koji ste dodali nekoliko čenova belog luka, peršun i malo soli.

Lazanja je izuzetno sočna, i ako pazite na unos ugljenih hidrata, ovo je idealno za vas...

Ne znam da li znate ali nalivanjem mlevenog mesa vodom ili supom se mnogo bolje uprži bez da imate one grudvice mesa i ne morate mnogo varjačom da mešate i "razbijate" te grudvice.

Poslužiti je toplu uz salatu po vašem izboru, nama salata nije bila potrebna, jeli smo je sa grčkim jogurtom i belim lukom.


Prijatno!!!


Нема коментара:

Постави коментар