уторак, 26. децембар 2023.

Mlečni venčići

 Ne znam da li sam ikada imala manje novih recepata u jednom mesecu kao što je ovaj, ali jednostavno počinjem da gubim interesovanje za pisanje recepata, jer sam se već umorila od svih napisanih i isprobanih recepata. Naravno da i dalje kuvam, spremam i uslikam ali me jednostavno mrzi da sednem i da napišem nešto novo...ovo će verovatno biti jedan od zadnjih napisanih recepata u ovoj godini e sad, kako će biti u sledećoj, ne znam. Vreme će pokazati svoje.

Ovu godinu ću završiti sa pecivom jer to je što najviše volim da spremam.

Sastojci: 550  brašna, tip 400 + 50 g za doradu testa, 250 ml jogurta ili kefira, 75 ml toplog mleka, 50 ml ulja, 20 g mleka u prahu, 8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 1 kašičica šećera, 1 kašičica soli, 2 jajeta

i još: vaš izbor za punjenje: sitno isckana šunka, krem sir, feta sir, semenke po izboru

Priprema: Prosejati 600 g brašna, pa oduzeti 50 g  a u 550 g dodati mleko u prahu, suvi kvasac, šećer, so i sve promešati. U kefir ili jogurt ( ja koristim domaći kefir jer ga imam ) dodati ulje, toplo mleko i jedno celo jaje a drugo jaje umutiti pa pola sipati u kefir a pola ostaviti za premazivanje testa.Sipati tečnost u brašno i zamesiti testo. Ako je potrebno dodavati po vrlo malo preostalog brašna samo da dobijete meko testo koje se po malo lepi za ruke ali testo ne ostaje na rukama. Dobro umešeno testo premazati sa vrlo malo ulja, vratiti u vanglicu, pokriti i ostaviti pola sata, ponovo ga premesiti i ostaviti da testo napuni zdelu.

Naraslo testo podeliti na 10 jednakih delova, ako želite manje venčiće, podelite na više delova, premesite ih, oblikovati u kuglice, pokriti i ostavite dok vi ne pripremite nadev za njih.

Ja sam koristila šunku i krem sir. 350 g šunke sam sitno iseckala a 200 g krem sir isekla na štapiće.

Na blago pobrašnjenoj radnoj površini rastanjiti kuglicu u kocku koja je oko pola cm debljine. Na gornjem delu kocke staviti malo krem sira po dužini a preko posuti sitno iseckanom šunkom, preklopiti testo preko nadeva i svuda okolo pritisnuti da se gornje testo zalepi za donji deo pa iseći donji deo na trakice oko 2cm široku, ali ne iseći trakice do kraja.



Iseći testo sa strana i donjeg dela da bude ravno, kao što vidite na fotkici pa tek onda zaviti do kraja.


Uzeti neki štapić ( ja sam koristila chopstick za kinesku hranu ) i svuda između izrezanog testa pritisnuti štapićem do kraja, da dobijete šare na testu. ( pogledajte fotkicu )


Kad ste uradili to, od testa koje ste isekli sa strane, oblikujte mali kuglicu. Uzeti krajeve od testa i zaviti ih u venčić i spojiti ih prstima. U sredinu venčića staviti kuglicu koju ste oblikovali od isečenog testa.


Krajeve, koji su isečeni prstima malo spojiti zajedno da šara bude lepša. Preneti na pleh, prekriven pek papirom. To isto uraditi i sa preostalim testom.


Napravljene venčiće pokriti i ostaviti na toplom mestu oko pola sata da testo još jednom naraste.
Naraslo testo premazati preostalim umućenim jajetom u koje ste dodali kašiku mleka, posuti semankama po vašem izboru i peći  u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam ne porumene onako kako vi volite.


Ostaviti da se kratko prohladi pa poslužiti sa jogurtom, ajvarom ili šta god vi već volite.


Po želji, venčići mogu da budu i prazni pa ih možete poslužiti i umesto hleba...odlični su i sledećeg dana, samo ih kratko zagrejati pred služenje.


Prijatno!!!




2 коментара:

  1. Draga Zorice, dok sam čitala uvod nije mi silazio osmeh s lica, jer sam prepoznala fazu u kojoj se ti sada nalaziš 😊 Skoro godinu dana nisam postavila nijedan novi recept - od novembra prošle godine do avgusta ove godine. Započela sam za to vreme desetak novih "projekata" (recepata) i delimično ih pripremila za blog, ali me mrzelo da ih finaliziram. Uzmi predah, odmori se od pisanja, neće blog nigde da pobegne. Želim ti srećnu Novu godinu, kao i tvojoj porodici 🎅🎄 Venčići divno izgledaju!👏

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od srca ti hvala, draga Vesna, tako i radim, kad me mrzi da pišem ne pišem jer sad imam neke druge prioritete, uhvatila sam se volonterskog posla 2 puta nedeljno i to mi baš odgovara i radim to što volim, u kuhinji sam i spremam hranu za našu zajednicu..Zaista me to ispunjava i ako budem umorna ko pašče, ali sam zadovoljna...Puno te pozdravljam i srećna ti Nova 2024 godina!!

      Избриши